• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Fröken Rabarber
    Sasso122 skrev 2018-12-25 16:09:55 följande:

Hallå! 

Hoppar in här :)

Vi har två avbrytna behandligar och 2 misslyckade återföringar (på 2 försök) i bagaget och har precis påbörjadat vårt 3:e och sista landstingsfinansierade försök.

Till skillnad från våra tidigare försök ska vi köra det långa protokollet denna gång och jag började spraya med Synarela igår. Hoppas innerligt att jag svarar bättre på det långa protokollet och att det är tredje gången gillt! :)

Någon här som har haft bättre resultat med det långa protokollet jämfört med det korta?

Jag har bara testat det långa prokollet, men fi k ett fint resultat. Är nu gravid i v. 5. Under äggplock fick vi ut 11 ägg, varav 4 klarade sig hela vägen till blastocyster, 1 till mig och övriga till frysen. :) är oförklarligt barnlösa i 30-års åldern, hoppas det går vägen för er!
  • Fröken Rabarber
    mammsen79 skrev 2018-12-25 10:38:39 följande:

Är det någon som vet när man får älska igen med sin man? Sist sa dem att jag får varken bada eller ha sex eller träna men på hur länge?

Som jag förstod det skulle jag ta det lugnt med träning innan äggplock. Och lugnt med allt ett par dagar efter återföring. Kör på så länge det känns skönt med sexet, bara inte de närmsta dagarna efter återföring. Testdag snart?
  • mammsen79
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-25 18:03:38 följande:

Som jag förstod det skulle jag ta det lugnt med träning innan äggplock. Och lugnt med allt ett par dagar efter återföring. Kör på så länge det känns skönt med sexet, bara inte de närmsta dagarna efter återföring. Testdag snart?

Testdag den 28 köpt gravtest idag men sambon vill inte jag tar det ännu, jag har nu två gravtest hemma en med veckor och ett vanligt cleaurblue hihi. Om jag är gravid nu vad ska det stå i veckor på testet tror ni om jag är i v5?
  • authentic
    mammsen79 skrev 2018-12-25 18:46:28 följande:

Testdag den 28 köpt gravtest idag men sambon vill inte jag tar det ännu, jag har nu två gravtest hemma en med veckor och ett vanligt cleaurblue hihi. Om jag är gravid nu vad ska det stå i veckor på testet tror ni om jag är i v5?

Jag skulle tippa på att det står 2-3 då. Håller tummarna :)
  • mammsen79
    authentic skrev 2018-12-25 20:33:11 följande:

Jag skulle tippa på att det står 2-3 då. Håller tummarna :)

Ok kan vara bra att veta.
  • nypan78
    mammsen79 skrev 2018-12-25 10:38:39 följande:

Är det någon som vet när man får älska igen med sin man? Sist sa dem att jag får varken bada eller ha sex eller träna men på hur länge?

Hmm jag fick inga rekommendationer ang. träning så länge inget gör ont eller så. Just det, inte simma efter äp på en vecka. Kan träning påverka resultatet tror ni? Jag skulle leva som vnligt...men det gick ju inte vägen tyvärr.
  • Sasso122
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-25 18:01:12 följande:
    Jag har bara testat det långa prokollet, men fi k ett fint resultat. Är nu gravid i v. 5. Under äggplock fick vi ut 11 ägg, varav 4 klarade sig hela vägen till blastocyster, 1 till mig och övriga till frysen. :) är oförklarligt barnlösa i 30-års åldern, hoppas det går vägen för er!
    Stort grattis!! Måste kännas fantastiskt!! :) Är det första försöket?
    Hoppas på liknande resultat. Vi har hittills inte fått några till frysen. 
  • mammsen79
    nypan78 skrev 2018-12-25 22:50:38 följande:

Hmm jag fick inga rekommendationer ang. träning så länge inget gör ont eller så. Just det, inte simma efter äp på en vecka. Kan träning påverka resultatet tror ni? Jag skulle leva som vnligt...men det gick ju inte vägen tyvärr.

Till mig var noga att säga ingen träning så körde bararwhab övningar
  • Fröken Rabarber
    Sasso122 skrev 2018-12-25 23:03:44 följande:

Stort grattis!! Måste kännas fantastiskt!! :) Är det första försöket?

Hoppas på liknande resultat. Vi har hittills inte fått några till frysen. 

Tack, känns otroligt bra, bara att hoppas att det är en keeper. Snart klar med lutinus-kladdet i alla fall. :) det var vårt första IVF-försök. :) lycka till.
  • mammsen79
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-26 11:01:41 följande:

Tack, känns otroligt bra, bara att hoppas att det är en keeper. Snart klar med lutinus-kladdet i alla fall. :) det var vårt första IVF-försök. :) lycka till.

Samma här inte många lutinus tabletter kvar såå skönt. Hur många dagar efter insättning fick du göra gravtest? För mig känns det som en evighet
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018