• Anonym (Alex)

    Allt för kärleken <3

    Jag älskar min sambo, vår kärlek är den djupaste jag någonsin upplevt. Vi har gått igenom så mycket tillsammans men tagit oss igenom allt. Jag tror att med kärlek är allt möjligt..

    När jag träffade henne hade jag ett ex som jag haft kontakt med från och till. Jag lämnade exet, men hon ville ha mig tillbaka. Jag var hade inga känslor för henne, men ja.. lät henne hållas. Jag hade siktet inställd på min nuvarande sambo.

    När vi till slut blev ett par blev mitt ex väldigt sårat av att vi lade ut intima kärleksförklaringar inför henne. Jag visste att hon mådde väldigt dåligt psykiskt, men kunde inte med hennes gnäll. Jag lät henne veta att hon inte kom i närheten av min nya. Hon blev arg och sa några nedvärderande ord.  Trött på hennes kontrollerande beteende som jag var, lät sprida väldigt privat information om henne till min bekantskapskrets, vilket resulterade i att min sambos systrar tryckte till och hånade henne på nätet. Då höll hon äntligen tyst.

    Några år senare började hon lägga ut saker på nätet, hon var arg och sårad över hur jag behandlat henne. Jag svarade med något spydigt tillbaka, och hon svarade med att hon inte ville bråka utan ville lägga ner stridsyxan och att hon önskade mitt bästa, typ. Jag vet inte. Men jag var så trött på henne och min partner var så orolig så jag och min sambos systrar och vänner satte igång med att kränka henne på alla vis vi kunde. Detta har vi gjort nu i över två års tid. Hot, sexuella kränkningar, om hennes kropp och svaga psyke, att hon fortfarande tror att jag vill ha henne.. Haha.

    Hon har inte sagt så mycket mer, i början sa hon mest att jag gjorde illa henne, att hon hade älskat mig och kände sig sviken. Sen blev hon arg och svarade med att tjaffsa tillbaka, säga fula saker. Nu är hon tyst sedan ett bra tag. Vi fortsätter för att hålla henne nere, men tror att vi äntligen vunnit mot hennes förtryck.

    Jag har gått genom eld för min kärlek, kvinnan i mitt liv. Jag skulle göra det igen. Kärleken är fri och jag vill visa min kvinna att hon är nummer ett, att hon aldrig behöver tveka på mig och mina känslor. Jag tror att hon vet det, men jag är inte säker. Finns det något mer jag kan göra, för att visa att hon är viktigast och hur mycket jag älskar henne?

  • Svar på tråden Allt för kärleken <3
  • Pope Joan II
    Anonym (Alex) skrev 2018-08-04 09:34:48 följande:
    Vet inte vad du menar med narrativ men är det något vi har är det gemenskap. Vi gör det här tillsammans, och jag gör det här för min sambo. Vi klarar allt med vår kärlek.

    Vi kommer bort från ämnet. Jag undrar vad jag mer kan göra för att få min sambo att känna sig speciell och för att hedra vår kärlek. Det var trådens fråga.
    Googla. 

    Vad mer du kan göra för att hedra er låtletarkärlek? Det kommer du på att fråga dig först nu efter att ha hållit på med det där i två år? Det rör sig inte fort ovanför axlarna, eller?
  • Anonym (Alex)
    Pope Joan II skrev 2018-08-04 09:36:57 följande:
    Så du och nio stycken till sitter och delar låttexter med hotfull innebörd i syfte att kränka henne sexuellt? Du sitter och letar i låtskatter efter något riktigt elakt och så ropar du på din sambo och triumferar över att du delat en dålig låt och gjort det för hennes skull och i kärlekens namn - den pappersdjupa kärlek du tror dig känna för din sambo. Jag säger då det.

    Ja, det var ju något helt annat än jag föreställt mig. Så komiskt. 
    Nja, mest är det de andra som delar låtar. Jag har gjort det ibland. Men jag låter dom göra det och ger dem information om exet så de kan trycka på alla hennes ömma punkter, haha...

    Ja, min sambo älskar det, det tänder henne. Hon trodde att exet var viktigare än hon förut. Jag älskade exet men vill visa att hon är min kvinna nu, bara hon. 
  • Anonym (Sund)

    Va fan. Du är ju helt sjuk. Kränka ex. Vad håller ni på med. Prata med ditt ex och be om ursäkt. Var en riktig man och inte en skitstövel!

  • Meriall

    Det säger ju något att i en tråd som du vill ska handla om hur du ska visa din kärlek till din sambo så handlar trådstarten till 80% om ditt ex. Varför det?

  • Anonym (Alex)
    Pope Joan II skrev 2018-08-04 09:41:38 följande:
    Googla. 

    Vad mer du kan göra för att hedra er låtletarkärlek? Det kommer du på att fråga dig först nu efter att ha hållit på med det där i två år? Det rör sig inte fort ovanför axlarna, eller?
    En historia? Om vi har en historia.. hon var min första kärlek, vi var tillsammans som tonåringar. Sedan gick vi ifrån varandra, skaffade barn och familj på varsitt håll, men fann varandra igen. Jag gör allt för henne, hon är den rätta.

    Jag har såklart gjort annat med. Men undrar hur jag ska få henne att verkligen förstå att hon är speciell, att hon inte behöver vara svartsjuk och orolig. 
  • Fiona M

    Så patetiskt att behöva blanda in andra för att förhållandet inte är tillräckligt spännande i sig själv. Alla andra ser det men inte ni.

  • Anonym (Alex)
    Meriall skrev 2018-08-04 09:49:59 följande:

    Det säger ju något att i en tråd som du vill ska handla om hur du ska visa din kärlek till din sambo så handlar trådstarten till 80% om ditt ex. Varför det?


    Fattar inte vad du menar. Jag berättar vad jag gjort för min sambos och för vår skull. Och undrar vad ytterligare jag kan göra.

    Jag har inte den minsta sympati för exet. Okej, ibland känns det dumt för hon har blivit misshandlad förut och redan var rätt skadad. Hon sa att hon fått PTSD av det här och eftersom hon är ensamstående med en unge undrar jag på hur det drabbar barnet.

    Men min sambo och vår kärlek är viktigast. Dessutom skulle inte hon och de andra gilla om jag backade nu. Men försöker nya hitta sätt att få henne att känna sig älskad, så hon blir nöjd. 
  • Anonym (Alex)
    Anonym (Sund) skrev 2018-08-04 09:47:11 följande:

    Va fan. Du är ju helt sjuk. Kränka ex. Vad håller ni på med. Prata med ditt ex och be om ursäkt. Var en riktig man och inte en skitstövel!


    Det var hon som inte lät mig vara fast jag gått vidare, en kontrollerande och störd person. Hon behöver sättas på plats.
  • Meriall
    Anonym (Alex) skrev 2018-08-04 10:06:28 följande:

    Fattar inte vad du menar. Jag berättar vad jag gjort för min sambos och för vår skull. Och undrar vad ytterligare jag kan göra.

    Jag har inte den minsta sympati för exet. Okej, ibland känns det dumt för hon har blivit misshandlad förut och redan var rätt skadad. Hon sa att hon fått PTSD av det här och eftersom hon är ensamstående med en unge undrar jag på hur det drabbar barnet.

    Men min sambo och vår kärlek är viktigast. Dessutom skulle inte hon och de andra gilla om jag backade nu. Men försöker nya hitta sätt att få henne att känna sig älskad, så hon blir nöjd. 


    Okej jag ska vara ärlig här. Jag tror att din sambo innerst inne är osäker på vad du känner för ditt ex. Det är därför hon tycker om när du är elak mot exet för då släpper oron en stund men sen kommer den tillbaka. Att du fortsätter vara elak mot exet funkar inte i längden för du ger henne uppmärksamhet även om det är negativ sådan. Hon vet också att din ex finns där och tänker på dig fortfarande.

    Det som vore bäst är att du släpper exet. Sluta prata om henne. Om din tjej tar upp henne säger du bara att du inte orkar bry dig om henne längre. Bästa vore om ditt ex kunde hitta en ny partner. Då vet din nuvarande att det inte fimns nån risk att du går tillbaka till exet för hon är inte tillgänglig längre.

    Din nuvarande vill hellre att ditt ex inte finns med i bilden längre (dvs att hon gått vidare och hittat en ny) än att hon hela tiden måste tävla med exet även om hon alltid vinner.
Svar på tråden Allt för kärleken <3