• Anonym (Heltsjukt)

Vad ska/borde jag göra

Såhär är det. Jag är gift och har barn, maken är för närvarande utomlands.

Även jag befinner mig utanför Sverige, och jag bestämde mig för ca 1 månad sedan att anlita en PT. Nu är det så att vi har kommit väldigt nära varandra. Han är mycket äldre än mig, men ser bra & attraktiv ut.

Vi har även umgåtts efter träning osv. Jag har varit hos honom...vi tog 2 öl i balkongen..och han började kyssa mig i halsen, munnen och sen så drog han av mitt linne och började ta/suga på mina bröst. Det var riktigt skönt och jag gillade det. När han började kyssa mig så vände jag ansiktet åt andra hållet. Och då gick han ner mot mina bröst. Jag blev riktigt upphetsad. Men jag gjorde ingenting, jag bara satt där. Nu ångrar jag att jag inte gjorde något men samtidigt tänker jag att jag kanske hade ångrat det sen??

Under dessa dagar efteråt har han tagit på

Mig och sådär. Men igår så pratade vi och han sa såähär

Vi har blivit vänner och jag vill inte förstöra det, allt har sin rätta tid, om det ska ske vill jag att det ska vara magiskt, något fint.

Alltså jag FATTAR INTE?? Vafan menar han med det???

Sen så sa han. Jag ser dig inte som en vän, du är

MEr än en vän.

Jag älskar min man men vi har ett familjeliv, vi har inte tid för sex, vi har aldrig sex, min man föredrar porrfilmer.

Jag gillar inte det men han tittar endå. Det ÄR OK! Men jag då??? Vad ska jag göra??? Känner en viss ilska mot honom, att han inte vill ha sex med mig. Man känner väl att man inte är attraktiv längre.

Jag vet att vi borde prata om det osv men jag har försökt och tyvärr går det Inte.

Jag känner såhär. Vill han inte ha sex med mig så är det OK, varför ska jag ?be? honom att ha sex med mig om han inte vill.

Skiljas vill jag inte heller.

• Svar på tråden Vad ska/borde jag göra
  • Anonym (man)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-21 16:44:07 följande:
    Han försökte förföra henne och i stundens hetta, så sa hon inte stopp direkt utan först efter en kortare stund. Så ja hon avbröt det och gjorde egentligen ingenting själv, vad som framgår av hennes berättelse iallafall.
    Men ge dig, du sitter ju och hittar på en egen story där TS är totalt oskyldig och satte stopp på en gång... det är ren förfalskning. Såhär skriver TS i sin trådstart.

"vi tog 2 öl i balkongen..och han började kyssa mig i halsen, munnen och sen så drog han av mitt linne och började ta/suga på mina bröst. Det var riktigt skönt och jag gillade det. När han började kyssa mig så vände jag ansiktet åt andra hållet. Och då gick han ner mot mina bröst. Jag blev riktigt upphetsad. Men jag gjorde ingenting, jag bara satt där. Nu ångrar jag att jag inte gjorde något men samtidigt tänker jag att jag kanske hade ångrat det sen??"

Och som om det inte var nog så har hon fortsatt låtit mannen ta på henne.

"Under dessa dagar efteråt har han tagit på Mig och sådär."

Som du kan se om du tittar på den RIKTIGA storyn och inte den som du trollat fram i ditt huvud så satte TS inte alls stopp för det. Det enda hon egentligen inte gjorde var att ligga med honom. Och ja, att låta någon kyssa dig på halsen och suga på dina bröst ÄR otrohet för de allra flesta.
  • Cunnilingus18
    Anonym (man) skrev 2018-08-21 17:00:52 följande:

Men ge dig, du sitter ju och hittar på en egen story där TS är totalt oskyldig och satte stopp på en gång... det är ren förfalskning. Såhär skriver TS i sin trådstart.

"vi tog 2 öl i balkongen..och han började kyssa mig i halsen, munnen och sen så drog han av mitt linne och började ta/suga på mina bröst. Det var riktigt skönt och jag gillade det. När han började kyssa mig så vände jag ansiktet åt andra hållet. Och då gick han ner mot mina bröst. Jag blev riktigt upphetsad. Men jag gjorde ingenting, jag bara satt där. Nu ångrar jag att jag inte gjorde något men samtidigt tänker jag att jag kanske hade ångrat det sen??"

Och som om det inte var nog så har hon fortsatt låtit mannen ta på henne.

"Under dessa dagar efteråt har han tagit på Mig och sådär."

Som du kan se om du tittar på den RIKTIGA storyn och inte den som du trollat fram i ditt huvud så satte TS inte alls stopp för det. Det enda hon egentligen inte gjorde var att ligga med honom. Och ja, att låta någon kyssa dig på halsen och suga på dina bröst ÄR otrohet för de allra flesta.

Du får ju ta det hela i sammanhanget. Han kysste henne och fortsatte att kyssa henne ner över brösten. Det är ju något som kanske pågick i någon minut. Men självklart svårt att veta, då TS inte verka bry sig om tråden?

Jag säger inte att det hon var med på är okej, bara att hon tydligen tog sig ur det, utan att något mer hände. Tror nog många hade gjort samma misstag om man haft det dåligt hemma och att man blev förförd på ett smygande sätt som det ändå verkar som.

Men det är ingen mening att diskutera detta vidare, då vi ser på detta på olika sätt. Du har rätt på ditt sätt och jag har rätt på mitt sätt. Låt Ts avgöra om hon nu ens läser vidare här vad som är rätt för henne.
  • Anonym (Heltsjukt)

Jag förstår att det är mitt fel, detta pågick inte i mer än 1 minut.

Allt hände så snabbt.

Och jag blev riktigt chockad efteråt, blev tom helt röd i ansiktet för jag fattade inte vad som precis hade hänt ?? Hur det började? För vi pratade vanligt, som vanliga människor, vi drack kanske 2 öl var så berusade var vi INTE.

Jag hade kunnat säga stopp men jag blev helt förlamad!

Detta har aldrig hänt förut och jag hade aldrig ens tänkt tanken på att någonsin vara otrogen mot min man.

Det bara hände, och jag lät det hända.

Vi hade inte sex.

• Anonym (Heltsjukt)
    Anonym (Ehm) skrev 2018-08-21 09:02:45 följande:

Du har varit otrogen mot din man som du barn med. Sätt dig ner med barn och man och berätta sanningen som en vuxen person.

Den typen av impulsivitet och när "saker bara händer" hör till tonåren. Inte vuxenlivet. Ta ansvar för dina handlingar, berätta omedelbart för din FAMILJ vad du gjort och ta konsekvenserna. Så ser vuxenlivet ut. Om han lämnar dig och barnen hatar dig, skyll dig själv. Tough life.

Du tyckte det va spännande med din PT, det gav dig en rusch av olika kemiska substanser som du inte känt på länge med din man och du rycktes med i det och sket i det du har där hemma som faktiskt kan jobbas på och bli bättre. Ett passionslöst och avsvalnat samliv/sexliv är inget som bara händer. Och likaså går det att vända på det tillståndet genom att göra något aktivt åt det med den partnern man skaffat barn och familj med.

Men du valde otrohet. Så väx upp, berätta sanningen och ta konsekvenserna som en vuxen person. Du vet uppenbarligen redan vilka de är eftersom du skriver att han aldrig kommer förlåta dig och lämna dig. Och då är det så. Du visste, men gjorde det ändå.

Förbered dig på ett livslångt hat isåfall från din man, och kanske dina barn. Och allt bråk däremellan.

MEN HERREGUD! Vad är du för människa? Vem är perfekt liksom?
  • Anonym (Heltsjukt)

Jag har tänkt lite och kom fram till detta.

Detta var ett snedsteg, det var mitt fel.

Jag kommer inte berätta något för min man. Men händer det något liknande ever again, DÅ måste sanningen fram.

Kommer försöka rädda relationen nu när jag kommer hem. Men jag vet att jag inte kan säga sanningen iallafall.

Vad tycker ni?

• Anonym (Heltsjukt)
    Anonym (Ehm) skrev 2018-08-21 09:02:45 följande:

Du har varit otrogen mot din man som du barn med. Sätt dig ner med barn och man och berätta sanningen som en vuxen person.

Den typen av impulsivitet och när "saker bara händer" hör till tonåren. Inte vuxenlivet. Ta ansvar för dina handlingar, berätta omedelbart för din FAMILJ vad du gjort och ta konsekvenserna. Så ser vuxenlivet ut. Om han lämnar dig och barnen hatar dig, skyll dig själv. Tough life.

Du tyckte det va spännande med din PT, det gav dig en rusch av olika kemiska substanser som du inte känt på länge med din man och du rycktes med i det och sket i det du har där hemma som faktiskt kan jobbas på och bli bättre. Ett passionslöst och avsvalnat samliv/sexliv är inget som bara händer. Och likaså går det att vända på det tillståndet genom att göra något aktivt åt det med den partnern man skaffat barn och familj med.

Men du valde otrohet. Så väx upp, berätta sanningen och ta konsekvenserna som en vuxen person. Du vet uppenbarligen redan vilka de är eftersom du skriver att han aldrig kommer förlåta dig och lämna dig. Och då är det så. Du visste, men gjorde det ändå.

Förbered dig på ett livslångt hat isåfall från din man, och kanske dina barn. Och allt bråk däremellan.

Ja, jag sätter mig gärna med alla mina 3 barn som alla är under 10 år och min man & berättar vad mamma gjort. Är det bara jag som är HELTSJUK?
  • Anonym (Ehm)
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-08-22 02:00:25 följande:

Jag kommer inte berätta något för min man. Men händer det något liknande ever again, DÅ måste sanningen fram.

Kommer försöka rädda relationen nu när jag kommer hem. Men jag vet att jag inte kan säga sanningen iallafall.

Vad tycker ni?

Helt ärligt? Vill du veta helt ärligt vad vi tycker? Du vet redan vad vi tycker. Och du kommer skita i vad vi tycker för du saknar moral, är en lögnare och dessutom inbillar du dig saker som försöker få dig att framstå som offret i situationen. Sannolikt för att du vet att du gjort fel men det blir lättare för dig att hantera situationen om du inbillar dig att du är offret.

Precis som många sagt till dig tidigare så hade alla med någon form av ärlighet och moral i kroppen berättat för sin familj. Vad du gjort kanske din man förlåter, vad vet vi? Men att förvägra honom rätten att veta att du varit otrogen... Jag saknar ord.

Jag hoppas innerligt att han får reda på det på annat sätt. Sanningen kommer oftast alltid fram. Och då hoppas jag att han verkligen lämnar dig för att du inte bara varit otrogen utan dessutom gjort saken mångdubbelt värre genom att undanhålla sanningen.

Det handlar inte om att vara perfekt eller felfri. Det handlar om att vara vuxen och stå upp för de saker man gör. Även när man gjort fel. Och inte gömma sig bakom lögner för att skydda sig själv. Det är det enda du gör, försök inte inbilla oss att du försöker skydda din man eller familj. Du försöker bara skydda dig själv.
  • Cunnilingus18
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-08-22 01:48:45 följande:

Jag förstår att det är mitt fel, detta pågick inte i mer än 1 minut.

Allt hände så snabbt.

Och jag blev riktigt chockad efteråt, blev tom helt röd i ansiktet för jag fattade inte vad som precis hade hänt ?? Hur det började? För vi pratade vanligt, som vanliga människor, vi drack kanske 2 öl var så berusade var vi INTE.

Jag hade kunnat säga stopp men jag blev helt förlamad!

Detta har aldrig hänt förut och jag hade aldrig ens tänkt tanken på att någonsin vara otrogen mot min man.

Det bara hände, och jag lät det hända.

Vi hade inte sex.

Då var det lite som jag trodde, att du blev uppslukad i situationen och inget du egentligen ville..

Då står min åsikt kvar som jag haft tidigare här, ett mänskligt snedsteg som vem som helst kan göra i fel situation.
  • Cunnilingus18
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-08-22 02:00:25 följande:

Vad tycker ni?

Känns det rätt för dig så tycker jag du ska göra det. Men kanske din man skulle förstå om du berätta att det bara hände och du avärjde situationen som du ändå gjorde. Hade du velat vara otrogen så hade du bara fortsatt.. Jag hade förstått och förlåtit dig för det iallafall och seden sett till så vårt sexliv hade blivit bättre så att du inte ens hade hamnat i en sådan situation igen.
  • Anonym (man)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-21 18:15:41 följande:
    Du får ju ta det hela i sammanhanget. Han kysste henne och fortsatte att kyssa henne ner över brösten. Det är ju något som kanske pågick i någon minut. Men självklart svårt att veta, då TS inte verka bry sig om tråden?

Jag säger inte att det hon var med på är okej, bara att hon tydligen tog sig ur det, utan att något mer hände. Tror nog många hade gjort samma misstag om man haft det dåligt hemma och att man blev förförd på ett smygande sätt som det ändå verkar som.

Men det är ingen mening att diskutera detta vidare, då vi ser på detta på olika sätt. Du har rätt på ditt sätt och jag har rätt på mitt sätt. Låt Ts avgöra om hon nu ens läser vidare här vad som är rätt för henne.
    Till skillnad från dig så tar jag HELA sammanhanget och utgår ifrån vad som faktiskt hände. Du å andra sidan verkar göra baklängesvolter i dina försök att förminska det hon gjorde och få det att låta som att det mer eller mindre inte hände något alls.

Vadå tog sig ur det? Hon skriver ju att hon fortsatt låta honom "ta på henne".
    Att hon öht skriver denna tråd visar väl klart o tydligt att hon inte alls "tagit sig ur det"?

Problem hemma är en typisk ursäkt för otrohet och alltid lika värdelöst eftersom alla har problem hemma till och från men alla låter inte en PT leka med brösten så fort det bli jobbigt. Det är inte situationer som avgör om man är otrogen eller ej, det är HUR varje enskild person hanterar olika situationer som avgör. Visst kan man ha förståelse för varför människor klantar sig ibland, men jag tycker det är rätt kontraproduktivt att sen försöka förminska och bortförklara det som skett. Då är det bättre att erkänna för sig själv att man gjorde fel utan bortförklaringar och istället lägga energi på att reda ut VARFÖR man agerade som man gjorde när andra under samma omständigheter inte gör det.

Nej jag tycker inte du har rätt på något sätt eftersom du lägger ner energi på att försöka förminska och bortförklara TS agerande, dvs göra om storyn till något lite bättre än vad den var vilket säkert känns jätteskönt för TS skuldkänslor men inte kommer hjälpa ett skvatt till att bena ut varför hon agerade som hon gjorde på en sån situation och hur hon ska undvika att det händer igen.
Svar på tråden Vad ska/borde jag göra