• Anonym (Heltsjukt)

Vad ska/borde jag göra

Såhär är det. Jag är gift och har barn, maken är för närvarande utomlands.

Även jag befinner mig utanför Sverige, och jag bestämde mig för ca 1 månad sedan att anlita en PT. Nu är det så att vi har kommit väldigt nära varandra. Han är mycket äldre än mig, men ser bra & attraktiv ut.

Vi har även umgåtts efter träning osv. Jag har varit hos honom...vi tog 2 öl i balkongen..och han började kyssa mig i halsen, munnen och sen så drog han av mitt linne och började ta/suga på mina bröst. Det var riktigt skönt och jag gillade det. När han började kyssa mig så vände jag ansiktet åt andra hållet. Och då gick han ner mot mina bröst. Jag blev riktigt upphetsad. Men jag gjorde ingenting, jag bara satt där. Nu ångrar jag att jag inte gjorde något men samtidigt tänker jag att jag kanske hade ångrat det sen??

Under dessa dagar efteråt har han tagit på

Mig och sådär. Men igår så pratade vi och han sa såähär

Vi har blivit vänner och jag vill inte förstöra det, allt har sin rätta tid, om det ska ske vill jag att det ska vara magiskt, något fint.

Alltså jag FATTAR INTE?? Vafan menar han med det???

Sen så sa han. Jag ser dig inte som en vän, du är

MEr än en vän.

Jag älskar min man men vi har ett familjeliv, vi har inte tid för sex, vi har aldrig sex, min man föredrar porrfilmer.

Jag gillar inte det men han tittar endå. Det ÄR OK! Men jag då??? Vad ska jag göra??? Känner en viss ilska mot honom, att han inte vill ha sex med mig. Man känner väl att man inte är attraktiv längre.

Jag vet att vi borde prata om det osv men jag har försökt och tyvärr går det Inte.

Jag känner såhär. Vill han inte ha sex med mig så är det OK, varför ska jag ?be? honom att ha sex med mig om han inte vill.

Skiljas vill jag inte heller.

• Svar på tråden Vad ska/borde jag göra
  • Anonym (man)
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-08-22 02:00:25 följande:

Jag har tänkt lite och kom fram till detta.

Detta var ett snedsteg, det var mitt fel.

Jag kommer inte berätta något för min man. Men händer det något liknande ever again, DÅ måste sanningen fram.

Kommer försöka rädda relationen nu när jag kommer hem. Men jag vet att jag inte kan säga sanningen iallafall.

Vad tycker ni?

Varför frågar du vad vi tycker? Du verkar ju redan ha bestämt dig för vad du ska göra?
  • Anonym (man)
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-08-22 01:48:45 följande:

Jag förstår att det är mitt fel, detta pågick inte i mer än 1 minut.

Allt hände så snabbt.

Och jag blev riktigt chockad efteråt, blev tom helt röd i ansiktet för jag fattade inte vad som precis hade hänt ?? Hur det började? För vi pratade vanligt, som vanliga människor, vi drack kanske 2 öl var så berusade var vi INTE.

Jag hade kunnat säga stopp men jag blev helt förlamad!

Detta har aldrig hänt förut och jag hade aldrig ens tänkt tanken på att någonsin vara otrogen mot min man.

Det bara hände, och jag lät det hända.

Vi hade inte sex.

Att suga på någons bröst skulle vissa klassa som en form av sex, men det är väl egentligen upp till din man att avgöra om det var otrohet eller ej, men den chansen kommer ju du se till att han aldrig får eller hur?
  • Anonym (Heltsjukt)

Jag att jag vet att jag gjort fel, jag skyller inte på något.

Jag bara förklarar hur hela situationen ser ur, hur det är mellan mig & min man.

Och jag använder det inte som någon slags ursäkt.

Bara att jag som kvinna känner mig helt värdelös när det gäller sex när min man väljer att göra andra grejer istället för att ha sex med mig.

Jag förklarar också att jag är under 30 år, om jag inte sagt det.

Har inte haft många sexpartners...min man gör så att jag känner mig helt oduglig, ja alltså det finns flera faktorer som gör en till mer känsligare Vid sånna här situationer. Jag vet inte?

• Anonym (Ehm)
    Anonym (man) skrev 2018-08-22 12:24:26 följande:
    Varför frågar du vad vi tycker? Du verkar ju redan ha bestämt dig för vad du ska göra?
    Jag tror att hon redan från början hade bestämt sig. Det framgår tydligt att hon inte ens vet om hon öht varit otrogen i hennes första inlägg. Redan där ringer varningsklockorna. Och sen fortsatte hon låta honom ta på henne osv.

Världen är mindre än vad man tror. Och sanningar kommer fram, hur djupt man än försöker gömma dem. Men främst så kommer det ligga på ditt psyke, om du har något samvete öht. Det kommer alltid jaga dig vilket kommer leda till att du ändå inte kommer vara helt fri med din man och slappna av med honom.

Jag är osäker på om du har något samvete men det är så de flesta människorna skulle reagera om de undanhöll en sådan sak för sin partner.
  • Anonym (Ehm)
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-08-22 13:16:31 följande:

Jag bara förklarar hur hela situationen ser ur, hur det är mellan mig & min man.

Bara att jag som kvinna känner mig helt värdelös när det gäller sex när min man väljer att göra andra grejer istället för att ha sex med mig.

Har inte haft många sexpartners...min man gör så att jag känner mig helt oduglig, ja alltså det finns flera faktorer som gör en till mer känsligare Vid sånna här situationer. Jag vet inte?

Det är ingen av oss som är negativa till ditt agerande som tar ifrån dig rätten att känna att du lever i ett dåligt förhållande. Du kanske tycker att din man inte är något att ha? Men precis som "man" skrivit till dig så ligger det i en vuxen människas ansvar att då också göra något åt saken. Prata med honom? En terapeut? Istället valde du att vara otrogen med din PT och nu vill du undanhålla det för din man. Dessutom skriver du att du nu helt plötsligt vill få relationen med din man till att bli bra igen. Jo det passar så bra nu när du varit otrogen?! Och förvägrar honom sanningen dessutom.

Nä, fy skäms. Ta ansvar för dina handlingar istället. Det är jobbigt när det sårar andra. Men det är du som gjort det. Ingen annan så det är Du som måste ta de konsekvenserna.
  • Anonym (Hygglo)

Tycker inte du varit otrogen. Förstår att du blev perplex och inte agerade. Att du gillade det betyder inte heller att du är skyldig. Om en jämförelse görs till övergrepp där man kan agera genom att "frysa" och kanske tom få orgasm förstår du vad jag menar.

Däremot borde du kanske ta ett djupare samtal med din man om vad han tänker om ert framtida sexliv. Känns ju ruttet att sitta med porrfilm och strunta i dig som du beskriver.

• Anonym (man)
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-08-22 13:16:31 följande:

Du har inte skyllt ifrån dig så mycket, det är andra i tråden som gjort det åt dig :)
    Det var dennes argument mina inlägg var riktade mot.

Du gör givetvis som du vill, det är ditt liv, ditt förhållande som du ska försöka få ordning på. Men min poäng är att jag har full förståelse för att när man hamnar i sen sån situation agerar i affekt. skuld och skam är starka känslor och det är lätt att man försöker hitta enkla genvägar och lägga skulden på förhållandet och delvist sin partner men det är lite bedrägligt eftersom det förhindrar att man ställer sig själv mot väggen och går till botten med varför man agerade som man gjorde?

Om man lägger hela skulden på förhållandet och intalar sig själv att hade inte mitt förhållande varit dåligt så hade jag aldrig gjort så, etc.... hur kommer man då agera nästa gång man hamnar i en liknande situation?

Jag tycker ert problem bör delas upp i två åtskilda delar.... problemen i förhållandet för sig och otroheten för sig. Problemen i ert förhållande står ni båda för och har lika mycket ansvar för båda två. Men otroheten har ingenting med ditt förhållande och din man att göra, det är helt och hållet ditt eget ansvar. Alla förhållanden går upp och ner och alla har svackor men alla är inte otrogna så frågan du borde ställa dig där är hur kommer det sig att du var det när andra i liknande i situationer inte är det så att nästa gång du ställs inför samma situation kanske kan hantera det på något annat sätt.

Det du skriver att du tänker göra, dvs prata med din man om ert förhållande men utelämna otroheten löser bara halva ekvationen, den kanske ger er svar på varför ert förhållande gick snett och ni kanske hittar en bra lösning på hur ni ska lösa det och det är nog så viktigt det med men det kommer inte ge dig svar på frågan varför du hanterade situationen som du gjorde och hur du kommer agera nästa gång du ställs inför samma situation.

Det sägs att man aldrig vet hur man kommer agera på en viss situation förrän man ställs inför den och det tycker jag stämmer ganska bra. Men nu har du ju facit, du ställdes inför en sån situation  och du vet nu hur du agerade på den. Det kanske är en bra ide att rannsaka sig själv och ställa sig tuffa frågor även om det framkallar skuld och skam. Varför reagerade jag så, vad kan jag göra annorlunda nästa gång? Det är nog enda sättet att lära känna sig själv bättre och lära sig hantera såna situationer nästa gång de uppstår.
  • Cunnilingus18
    Anonym (Hygglo) skrev 2018-08-22 13:35:40 följande:

Tycker inte du varit otrogen. Förstår att du blev perplex och inte agerade. Att du gillade det betyder inte heller att du är skyldig. Om en jämförelse görs till övergrepp där man kan agera genom att "frysa" och kanske tom få orgasm förstår du vad jag menar.

Däremot borde du kanske ta ett djupare samtal med din man om vad han tänker om ert framtida sexliv. Känns ju ruttet att sitta med porrfilm och strunta i dig som du beskriver.

Äntligen någon som är på min planhalva och tänker som jag här :)
  • Anonym (man)
    Anonym (Ehm) skrev 2018-08-22 13:17:25 följande:
    Jag tror att hon redan från början hade bestämt sig. Det framgår tydligt att hon inte ens vet om hon öht varit otrogen i hennes första inlägg. Redan där ringer varningsklockorna. Och sen fortsatte hon låta honom ta på henne osv.

Världen är mindre än vad man tror. Och sanningar kommer fram, hur djupt man än försöker gömma dem. Men främst så kommer det ligga på ditt psyke, om du har något samvete öht. Det kommer alltid jaga dig vilket kommer leda till att du ändå inte kommer vara helt fri med din man och slappna av med honom.

Jag är osäker på om du har något samvete men det är så de flesta människorna skulle reagera om de undanhöll en sådan sak för sin partner.
    Ja, men jag kan ha förståelse för varför hon reagerar som hon gör, lätt för oss att se på det ur ett moraliskt perspektiv och säga vad som är rätt rent moraliskt, men sett ur hennes perspektiv är det ett jäkligt knepigt val hon har ställs inför. Hon vet att hon har klantat sig men hon vet också att det är hennes förhållande och hennes barns trygghet som står på spel. Om hon berättar för sin man kan hon mista både honom och halva tiden med deras barn.... inget lätt val att göra. I en pest eller kolera val så är det nog ganska naturligt att man väljer det man anser kommer vara skonsammast för en själv.

J, det kan absolut komma fram senare och då kommer det förmodligen orsaka mer skada än om hon berättat själv, det är en risk man får leva med när man mörkar saker. Men så långt tror jag inte TS tänker just nu. Just nu tänker hon mer rädda det som räddas kan just nu.

Samvete har hon, annars hade hon inte skrivit denna tråd. Hade hon varit helt samvetslös så hade hon inte tvekat till att gå hela vägen med sin PT och inte ägnat det någon mer tanke, som att gå muggen typ.... Att hon inte gick hela vägen och nu våndas för det visar att hon har ett fungerande samvete.
  • Anonym (felix)

Tror det kommer att sluta illa för TS. Hon bestämmer sig för att det var ett snedsteg, som det inte skall berättas om för någon. Samtidigt verkar det som om hon fortsätter att umgås med denne PT och låtsas som om hon inte förstår hans avsikter trots att dessa borde vara mycket klara. Att frivilligt umgås med en man som tydligt visar att han vill förföra henne till att bli älskarinna, samtidigt som hon själv har skickat signaler att hon är mottaglig för hans uppvaktning, är ju också en form för otrohet. 

• Anonym (man)
    Anonym (felix) skrev 2018-08-29 23:00:48 följande:

Tror det kommer att sluta illa för TS. Hon bestämmer sig för att det var ett snedsteg, som det inte skall berättas om för någon. Samtidigt verkar det som om hon fortsätter att umgås med denne PT och låtsas som om hon inte förstår hans avsikter trots att dessa borde vara mycket klara. Att frivilligt umgås med en man som tydligt visar att han vill förföra henne till att bli älskarinna, samtidigt som hon själv har skickat signaler att hon är mottaglig för hans uppvaktning, är ju också en form för otrohet. 

Ja risken är ganska stor att det blir så när försvarsmekanismerna slår till och man lägger skulden för sina handlingar på förhållandet och sin partner. Vilket tyvärr är lätt hänt när man skäms över vad man gjort. Det är lättare att intala sig själv att det var förhållandet och då indirekt ens partner som fick en att agera på ett visst sätt än att erkänna för sig själv att man bär hela ansvaret för vad man gjorde. Att dela skulden med någon annan känns ju bättre än att bära den helt själv.

Lägg på det att andra ger en medhåll och bekräftar att otrohet beror på omständigheter vilket tyvärr är en väldigt vanlig myt och att det är "bäst för alla" att hålla tyst om det så har man ju allt man behöver. Det känns genast lite bättre, man har fått vad man ville (lindra sitt samvete). Mission acomplished. De flesta av dessa trådar handlar oftast om att få andras medhåll och lindra sitt samvete. Man har redan bestämt sig för länge sen att man absolut inte tänker berätta något men man behöver rättfärdiga det för sig själv. Det är ingen slump att 9 av 10 av dessa trådar slutar med att TS bestämmer sig för att inte berätta något

Och eftersom man då effektivt ser till att slippa ta konsekvenser för sitt agerande med andra människors medhåll så lär man sig heller inget av sina misstag. När den värsta paniken och skammen lagt sig och allt återgår till det normala och man återigen ställs inför en liknande situation så är det lätt hänt att man agerar på exakt samma sätt igen. Tvärtom så har man ju redan erfarenhet och har lärt sig att allt går att lösa genom att mörka och ljuga så andra gången går nog betydligt lättare än första.
  • Anonym (Hygglo)
    Anonym (felix) skrev 2018-08-29 23:00:48 följande:

Jag tycker inte att hon gjort fel. Men att fortsätta träffa honom ger legitimitet till hans handlingar.

Borde såklart avsluta och hitta någon annan.
  • Lione81

För det första, varför gick du upp till honom och hans balkong?!? Han är din PT, borde i te det stanna där???? Är det okey att din man går hem till en yngres reaktiv kvinna och kyssa henne på halsen och brösten???

• Anonym (Heltsjukt)

Ja varför gick jag upp till honom.

Det är en bra fråga. Tänkte inte speciellt långt. Tänkte inte att det kunde sluta illa.

Har inget bra svar på det.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-09-08 01:11:14 följande:

Ja varför gick jag upp till honom.

Det är en bra fråga. Tänkte inte speciellt långt. Tänkte inte att det kunde sluta illa.

Har inget bra svar på det.

Är han fortfarande din PT då ?
  • Anonym (Heltsjukt)

Han var fortfarande min Pt, han var riktigt duktig!

Gick ner många kg på bara 1 vecka.

Men det blev aldrig något mer eller utöver det som hände.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-09-08 01:52:05 följande:

Fattar inte...."VAR".. din pt.
    Han fortsatte ju att "ta på dig" efteråt??
    Och går du fortfarande på det gymmet där han är pt?
  • Anonym (man)
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-09-08 01:52:05 följande:

Det blir ju lite svårt att ta din ångest och ånger på allvar när du valt att fortsätta ha han som PT efter allt som skett. 
Svar på tråden Vad ska/borde jag göra