• Anonym (Heltsjukt)

Vad ska/borde jag göra

Såhär är det. Jag är gift och har barn, maken är för närvarande utomlands.

Även jag befinner mig utanför Sverige, och jag bestämde mig för ca 1 månad sedan att anlita en PT. Nu är det så att vi har kommit väldigt nära varandra. Han är mycket äldre än mig, men ser bra & attraktiv ut.

Vi har även umgåtts efter träning osv. Jag har varit hos honom...vi tog 2 öl i balkongen..och han började kyssa mig i halsen, munnen och sen så drog han av mitt linne och började ta/suga på mina bröst. Det var riktigt skönt och jag gillade det. När han började kyssa mig så vände jag ansiktet åt andra hållet. Och då gick han ner mot mina bröst. Jag blev riktigt upphetsad. Men jag gjorde ingenting, jag bara satt där. Nu ångrar jag att jag inte gjorde något men samtidigt tänker jag att jag kanske hade ångrat det sen??

Under dessa dagar efteråt har han tagit på

Mig och sådär. Men igår så pratade vi och han sa såähär

Vi har blivit vänner och jag vill inte förstöra det, allt har sin rätta tid, om det ska ske vill jag att det ska vara magiskt, något fint.

Alltså jag FATTAR INTE?? Vafan menar han med det???

Sen så sa han. Jag ser dig inte som en vän, du är

MEr än en vän.

Jag älskar min man men vi har ett familjeliv, vi har inte tid för sex, vi har aldrig sex, min man föredrar porrfilmer.

Jag gillar inte det men han tittar endå. Det ÄR OK! Men jag då??? Vad ska jag göra??? Känner en viss ilska mot honom, att han inte vill ha sex med mig. Man känner väl att man inte är attraktiv längre.

Jag vet att vi borde prata om det osv men jag har försökt och tyvärr går det Inte.

Jag känner såhär. Vill han inte ha sex med mig så är det OK, varför ska jag ?be? honom att ha sex med mig om han inte vill.

Skiljas vill jag inte heller.

• Svar på tråden Vad ska/borde jag göra
  • Cunnilingus18
    Anonym (Kip) skrev 2018-08-21 13:09:13 följande:

Det spelar ingen roll om hon gjort något innan eller inte. Om man alls bryr sig om sin partner, eller ens har ett uns av respekt för denne och relationen man har, berättar man vad man har gjort. TS man förtjänar att få veta vad som har hänt och själv välja vad han vill göra. Det handlar inte om att förstöra liv genom att berätta. Om det var en sån prioritet skulle TS så klart ha tänkt på det innan hon var med en annan.

Hade någon varit otrogen mot mig och berättat hade det varit en sak. Hade personen ifråga istället varit otrogen, inte berättat och jag kom på det själv hade saken varit en helt annan. Det sistnämnda är så ynkligt, patetiskt och vidrigt att det inte finns några ursäkter. Stå för det du har gjort så finns det hopp och nån form av värdighet kvar i relationen.

Saken är ju den att hon vet att om hon berättar så kommer hennes make att lämna henne och varför måste hon berätta om ett snedsteg som hon själv ångrar.
    Hon riskerar även att få barnen mot sig och hela familjen kommer troligen bli lidande, SÅ VARFÖR ska hon utsätta dem för det, det blir ju inte ogjort för det.

Sedan har hon inte varit otrogen i mina ögon, då bör hon nog göra något mer. Hon var ju stark som stod emot PTns försök, hade ju varit väldigt lätt att fullborda allt om hon inte hade haft den starka moral som hon troligen hade i situationen.

Mitt råd till dig TS är att istället tänka på vad du vill göra med ditt liv. Vill du stanna med din partner så bör du prata om detta med honom även om du inte bör ta upp det som hände med PTn.
  • Anonym (man)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-21 12:54:22 följande:
    Vad har hon skrivit att hon varit otrogen förut, hon säger ju att hon aldrig gjort något liknande innan. Sedan har hon heller inte haft sex utan bara blivit kysst på bröstet och halsen. 

Jag kan inte förstå vem det ska gynna att förstöra sitt egna liv, sin mans liv och kanske även barnens liv? ÄR detta något hon ångrar så varför ska hon berätta detta när alla mår bäst av att det inte kommer ut. Ett helt vanligt mänskligt  snedsteg. Även om du är så perfekt så är det nog långt ifrån alla som är. 
    Detta eviga "det är mänskligt" argument som alltid ploppar upp när man gör moraliskt tvivelaktigt är så jäkla patetisk och barnsligt så man blir förvånad över att vuxna människor resonerar så.  Människor gör en mängd olika saker men allt vi gör är inte alltid så bra. Människor mördar, människor våldtar, människor rånar och skadar, människor ljuger och luras.... Allt vi gör är mänskligt så det argumentet är extremt löjligt den VERKLIGA frågan är om det man gör är bra eller inte.

Nästa argument "även om du är perfekt" är också den så otroligt barnsligt så man nästan kan tro att den är hämtad från sandlådan på dagis. När man gör något jävligt dumt och får kritik för det så betyder det inte att alla andra tror sig  vara perfekta, det betyder helt enkelt att man gjort något jävligt korkat som andra människor reagerar på. Det är en konsekvens av ens handlingar.
  • Anonym (Ehm)
    Anonym (Kip) skrev 2018-08-21 13:09:13 följande:

Det spelar ingen roll om hon gjort något innan eller inte. Om man alls bryr sig om sin partner, eller ens har ett uns av respekt för denne och relationen man har, berättar man vad man har gjort. TS man förtjänar att få veta vad som har hänt och själv välja vad han vill göra. Det handlar inte om att förstöra liv genom att berätta. Om det var en sån prioritet skulle TS så klart ha tänkt på det innan hon var med en annan.

Hade någon varit otrogen mot mig och berättat hade det varit en sak. Hade personen ifråga istället varit otrogen, inte berättat och jag kom på det själv hade saken varit en helt annan. Det sistnämnda är så ynkligt, patetiskt och vidrigt att det inte finns några ursäkter. Stå för det du har gjort så finns det hopp och nån form av värdighet kvar i relationen.

Instämmer helt och hållet. Att undanhålla otrohet för att den andra inte ska bli sårad är så fel så det finns inte. Har man gjort något som sårar en annan så får man stå för det. Det är inte hennes ensak att ta ifrån sin mans rätt att agera på det sätt han vill efter hennes otrohet. Det är han själv som ska ta det beslutet, och TS får ta konsekvenserna efter det hon gjort.
  • Anonym (Pi)

Ha sex med PT:n då. Hade jag gjort.

• Cunnilingus18
    Anonym (man) skrev 2018-08-21 13:53:59 följande:
    Detta eviga "det är mänskligt" argument som alltid ploppar upp när man gör moraliskt tvivelaktigt är så jäkla patetisk och barnsligt så man blir förvånad över att vuxna människor resonerar så.  Människor gör en mängd olika saker men allt vi gör är inte alltid så bra. Människor mördar, människor våldtar, människor rånar och skadar, människor ljuger och luras.... Allt vi gör är mänskligt så det argumentet är extremt löjligt den VERKLIGA frågan är om det man gör är bra eller inte.

Nästa argument "även om du är perfekt" är också den så otroligt barnsligt så man nästan kan tro att den är hämtad från sandlådan på dagis. När man gör något jävligt dumt och får kritik för det så betyder det inte att alla andra tror sig  vara perfekta, det betyder helt enkelt att man gjort något jävligt korkat som andra människor reagerar på. Det är en konsekvens av ens handlingar.
    Förstår inte riktigt vad du vill med detta inlägget, håller du med mig eller var det mer av den präktiga moralen som några tidigare lyft här?
  • Cunnilingus18
    Anonym (Ehm) skrev 2018-08-21 13:58:22 följande:
    Instämmer helt och hållet. Att undanhålla otrohet för att den andra inte ska bli sårad är så fel så det finns inte. Har man gjort något som sårar en annan så får man stå för det. Det är inte hennes ensak att ta ifrån sin mans rätt att agera på det sätt han vill efter hennes otrohet. Det är han själv som ska ta det beslutet, och TS får ta konsekvenserna efter det hon gjort.
    Du verkar fortfarande inte förstå att det är fler som kommer bli sårade och till vilken nytta för att du tycker att han måste få reda på att hon gjort ett misstag?
    Jag hade inte velat veta om det hade vart min partner. Men hoppas klart hon hade tagit upp problemet med mig (att hon känner att relationen håller på att gå sönder)
  • Anonym (man)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-21 13:43:20 följande:
    Saken är ju den att hon vet att om hon berättar så kommer hennes make att lämna henne och varför måste hon berätta om ett snedsteg som hon själv ångrar.
    Hon riskerar även att få barnen mot sig och hela familjen kommer troligen bli lidande, SÅ VARFÖR ska hon utsätta dem för det, det blir ju inte ogjort för det.

Sedan har hon inte varit otrogen i mina ögon, då bör hon nog göra något mer. Hon var ju stark som stod emot PTns försök, hade ju varit väldigt lätt att fullborda allt om hon inte hade haft den starka moral som hon troligen hade i situationen.

Mitt råd till dig TS är att istället tänka på vad du vill göra med ditt liv. Vill du stanna med din partner så bör du prata om detta med honom även om du inte bör ta upp det som hände med PTn.
    Varför berätta? Har du hört talas om fri vilja? Respekt för andra människor? Ärlighet?

Svaret på din fråga "varför berätta" är ganska enkelt. För att ge TS man en chans att förhålla sig till det TS gjort och få chansen att själv få välja.
  • Anonym (man)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-21 14:20:22 följande:
    Förstår inte riktigt vad du vill med detta inlägget, håller du med mig eller var det mer av den präktiga moralen som några tidigare lyft här?
    Tja, om man anser att moral är detsamma som präktighet så är det kanske inte så konstigt att du resonerar som du gör.

Men det lustiga med den inställningen är att samma personen som fnyser åt moral gärna vill att andra ska agera jättemoraliskt mot dem. Jag menar vilja slags människor omger du dig helst med, människor med moral eller människor utan moral? Människor som du tror du kan lita på eller människor som du inte kan lita på?
  • Anonym (Ehm)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-21 14:22:32 följande:
    Du verkar fortfarande inte förstå att det är fler som kommer bli sårade och till vilken nytta för att du tycker att han måste få reda på att hon gjort ett misstag?
    Jag hade inte velat veta om det hade vart min partner. Men hoppas klart hon hade tagit upp problemet med mig (att hon känner att relationen håller på att gå sönder)
    Jag förstår precis vad du vill ha sagt.

Och precis som många redan nämnt i tråden så är det du föreslår förkastligt och borde, om ens då, förpassas till något man gjorde när man va tonåring och inte hade växt upp än.

Men att förvägra sin mans rätt att få veta om otroheten så att han, kanske mot sin vilja, tvingas att stanna kvar i en relation han inte skulle vilja vara i.... ja om du inte hör själv hur det låter så orkar jag inte förklara mer.

Vuxna människor alltså...
  • Cunnilingus18
    Anonym (man) skrev 2018-08-21 14:52:49 följande:

Tja, om man anser att moral är detsamma som präktighet så är det kanske inte så konstigt att du resonerar som du gör.

Men det lustiga med den inställningen är att samma personen som fnyser åt moral gärna vill att andra ska agera jättemoraliskt mot dem. Jag menar vilja slags människor omger du dig helst med, människor med moral eller människor utan moral? Människor som du tror du kan lita på eller människor som du inte kan lita på?

Självklart vill jag kunna lita på mina medmänniskor men ibland gör sanningen mer skada än osanningen. Har inget att göra med att jag rättfärdiga otrohet eller svek. Men i en situation som denna när det tydligt var ett mänskligt snedsteg som hon ändå tog sig ur på ett bra sätt och ångrar så tycker jag inte hon behöver berätta det om hon vet att hennes make kommer att reagera starkt på det. Däreomot så är det upp till henne att avgöra, klart att ärlighet vara längst. Kanske han är mer förlåtande än hon tror och kanske får reda på det ändå och då är det klart en värre situation än vad det hade varit om hon berättat om det..
Svar på tråden Vad ska/borde jag göra