• Anonym (Heltsjukt)

Vad ska/borde jag göra

Såhär är det. Jag är gift och har barn, maken är för närvarande utomlands.

Även jag befinner mig utanför Sverige, och jag bestämde mig för ca 1 månad sedan att anlita en PT. Nu är det så att vi har kommit väldigt nära varandra. Han är mycket äldre än mig, men ser bra & attraktiv ut.

Vi har även umgåtts efter träning osv. Jag har varit hos honom...vi tog 2 öl i balkongen..och han började kyssa mig i halsen, munnen och sen så drog han av mitt linne och började ta/suga på mina bröst. Det var riktigt skönt och jag gillade det. När han började kyssa mig så vände jag ansiktet åt andra hållet. Och då gick han ner mot mina bröst. Jag blev riktigt upphetsad. Men jag gjorde ingenting, jag bara satt där. Nu ångrar jag att jag inte gjorde något men samtidigt tänker jag att jag kanske hade ångrat det sen??

Under dessa dagar efteråt har han tagit på

Mig och sådär. Men igår så pratade vi och han sa såähär

Vi har blivit vänner och jag vill inte förstöra det, allt har sin rätta tid, om det ska ske vill jag att det ska vara magiskt, något fint.

Alltså jag FATTAR INTE?? Vafan menar han med det???

Sen så sa han. Jag ser dig inte som en vän, du är

MEr än en vän.

Jag älskar min man men vi har ett familjeliv, vi har inte tid för sex, vi har aldrig sex, min man föredrar porrfilmer.

Jag gillar inte det men han tittar endå. Det ÄR OK! Men jag då??? Vad ska jag göra??? Känner en viss ilska mot honom, att han inte vill ha sex med mig. Man känner väl att man inte är attraktiv längre.

Jag vet att vi borde prata om det osv men jag har försökt och tyvärr går det Inte.

Jag känner såhär. Vill han inte ha sex med mig så är det OK, varför ska jag ?be? honom att ha sex med mig om han inte vill.

Skiljas vill jag inte heller.

• Svar på tråden Vad ska/borde jag göra
  • Cunnilingus18
    Anonym (Ehm) skrev 2018-08-21 14:56:43 följande:

Jag förstår precis vad du vill ha sagt.

Och precis som många redan nämnt i tråden så är det du föreslår förkastligt och borde, om ens då, förpassas till något man gjorde när man va tonåring och inte hade växt upp än.

Men att förvägra sin mans rätt att få veta om otroheten så att han, kanske mot sin vilja, tvingas att stanna kvar i en relation han inte skulle vilja vara i.... ja om du inte hör själv hur det låter så orkar jag inte förklara mer.

Vuxna människor alltså...

Men varför skulle han själv inte vilja vara i den?
  • Anonym (man)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-21 15:12:57 följande:
    Självklart vill jag kunna lita på mina medmänniskor men ibland gör sanningen mer skada än osanningen. Har inget att göra med att jag rättfärdiga otrohet eller svek. Men i en situation som denna när det tydligt var ett mänskligt snedsteg som hon ändå tog sig ur på ett bra sätt och ångrar så tycker jag inte hon behöver berätta det om hon vet att hennes make kommer att reagera starkt på det. Däreomot så är det upp till henne att avgöra, klart att ärlighet vara längst. Kanske han är mer förlåtande än hon tror och kanske får reda på det ändå och då är det klart en värre situation än vad det hade varit om hon berättat om det..
    Skada för vem?
    Vems bästa är det vi pratar om? TS eller hennes man?
    Att få höra dåliga nyheter gör ont, men att leva i en lögn med någon man kanske inte hade valt om man vetat sanningen är betydligt värre.

Nej det är absolut inte upp till henne att avgöra vad hennes man tål eller inte tål att höra, det är upp till honom. Det är heller inte upp till henne att avgöra om hennes man vill eller inte vill fortsätta leva med henne efter att hon varit otrogen det är upp till honom.

Alla säger ju att ärlighet varar längst men när det kommer till kritan och allt ställs på sin spets så verkar väldigt många ha svårt för att vara ärliga. Att säga att man är ärlig är en sak, att hålla det man säger verkar vara en helt annan sak.

Håller absolut med om att det förmodligen kommer bli mycket värre om han får reda det från någon annan. Då kommer TS inte bara få stå för sin otrohet utan även för varför hon valt att mörka eller ljuga om det. Lögnerna gör oftast mer skada än otroheten i sig.
  • Anonym (man)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-21 15:12:57 följande:
    Självklart vill jag kunna lita på mina medmänniskor....
    Precis, det vill de allra flesta av oss, men för att du ska kunna lita på andra människor så krävs det att dessa människor har moral. Mao är moral kanske inte så jäkla dumt ändå, och kanske handlar moral inte enbart om präktighet eller tro att man är prefekt, eller hur?
  • Cunnilingus18
    Anonym (man) skrev 2018-08-21 15:24:39 följande:

Skada för vem?

Vems bästa är det vi pratar om? TS eller hennes man?

Att få höra dåliga nyheter gör ont, men att leva i en lögn med någon man kanske inte hade valt om man vetat sanningen är betydligt värre.

Nej det är absolut inte upp till henne att avgöra vad hennes man tål eller inte tål att höra, det är upp till honom. Det är heller inte upp till henne att avgöra om hennes man vill eller inte vill fortsätta leva med henne efter att hon varit otrogen det är upp till honom.

Alla säger ju att ärlighet varar längst men när det kommer till kritan och allt ställs på sin spets så verkar väldigt många ha svårt för att vara ärliga. Att säga att man är ärlig är en sak, att hålla det man säger verkar vara en helt annan sak.

Håller absolut med om att det förmodligen kommer bli mycket värre om han får reda det från någon annan. Då kommer TS inte bara få stå för sin otrohet utan även för varför hon valt att mörka eller ljuga om det. Lögnerna gör oftast mer skada än otroheten i sig.

Jag pratar om hennes, sin man och familjs bästa. Skilsmässa och kanske vårdnadstvister är inte bra för någon, speciellt efter detta lilla snedsteg som hon ändå var stark i och undvek att vara otrogen på riktigt. Hon har ju egentligen inte gjort något, då det var han som utnyttjade henne..
  • Anonym (man)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-21 15:14:25 följande:
    Den frågan kan bara han svara på, men för att göra det måste han först få veta sanningen och få chansen att svara på den frågan
  • Anonym (Ehm)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-21 15:14:25 följande:
    Det är ju det som är hela poängen! Han ska få välja det själv. Han kanske förlåter otroheten och de kan gå vidare. Eller så ber han henne dra åt pipsvängen och hon kan träffa så många andra män hon behagar. End of story.
  • Anonym (man)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-21 15:30:44 följande:
    Jag pratar om hennes, sin man och familjs bästa. Skilsmässa och kanske vårdnadstvister är inte bra för någon, speciellt efter detta lilla snedsteg som hon ändå var stark i och undvek att vara otrogen på riktigt. Hon har ju egentligen inte gjort något, då det var han som utnyttjade henne..
    Vad som är bäst för honom kan väl bara han avgöra själv, det kan väl inte TS avgöra åt honom?

Ja skilsmässor och vårdnadstvister är inte bra, men vill man inte ha sånt i sitt liv så ska man kanske inte springa omkring och vara otrogen eller hur?
    Orsaken till problemet är TS otrohet inte sanningen. Även om TS väljer att ljuga så kan sanningen komma fram på andra sätt. 

Jag vet inte om jag skulle kalla TS snedsteg för styrka, hade hon varit stark på riktigt så hade det aldrig hänt något alls.

Att skylla hennes snedsteg på honom är bara löjligt, möjligen kan man tycka han är ett jäkla svin som limmar på upptagna kvinnor men han han inte utnyttjat henne på något sätt, det var hennes eget val att göra som hon gjorde, ingen tvingade henne till det, hon valde det själv, alltså ligger ansvaret helt och hållet på henne och ingen annan. 
  • Furti
    Anonym (Heltsjukt) skrev 2018-08-20 23:59:34 följande:

Men det som hänt med min PT...av det jag skrivit...räknas det som otrohet?

Fråga din man om den saken. Det är ert förhållande och man kan ha olika åsikter om vad som är otrohet. Om du inte vill fråga så har du svaret,
  • Cunnilingus18
    Anonym (Ehm) skrev 2018-08-21 15:37:44 följande:

Det är ju det som är hela poängen! Han ska få välja det själv. Han kanske förlåter otroheten och de kan gå vidare. Eller så ber han henne dra åt pipsvängen och hon kan träffa så många andra män hon behagar. End of story.

Jag förstår att du tycker så, men vi tycker alla olika och tur är nog det.

Hon vill ju inte ha andra män utan sin man, har du inte fått med dig det?
  • Cunnilingus18
    Anonym (man) skrev 2018-08-21 15:38:40 följande:

Vad som är bäst för honom kan väl bara han avgöra själv, det kan väl inte TS avgöra åt honom?

Ja skilsmässor och vårdnadstvister är inte bra, men vill man inte ha sånt i sitt liv så ska man kanske inte springa omkring och vara otrogen eller hur?

Orsaken till problemet är TS otrohet inte sanningen. Även om TS väljer att ljuga så kan sanningen komma fram på andra sätt. 

Jag vet inte om jag skulle kalla TS snedsteg för styrka, hade hon varit stark på riktigt så hade det aldrig hänt något alls.

Att skylla hennes snedsteg på honom är bara löjligt, möjligen kan man tycka han är ett jäkla svin som limmar på upptagna kvinnor men han han inte utnyttjat henne på något sätt, det var hennes eget val att göra s hon gjorde, ingen tvingade henne till det, hon valde det själv, alltså ligger ansvaret helt och hållet på henne och ingen annan. 

Han försökte förföra henne och i stundens hetta, så sa hon inte stopp direkt utan först efter en kortare stund. Så ja hon avbröt det och gjorde egentligen ingenting själv, vad som framgår av hennes berättelse iallafall.
Svar på tråden Vad ska/borde jag göra