Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Annon)

Osäker

Hej!

Helt ny här men tänkte be lite om råd. Vilket dom flesta av er är väldigt snälla och duktiga på att göra.

I helgen stannade jag hemma från en fest vilken min flickvän gick på med en senare utgång.

Där träffade hon en kille på krogen (hennes två vänner var lite upptagna ????)

Hon tog sedan hem killen på efterfest medans jag sov. Det är här jag börjar fundera.

Killen stannade i 40min och lyssnade på musik, med max en drink. Enligt min tjej kickade hon sedan ut honom för att hon var trött. Men lagade ändå mat.

Dagen efter när vi vaknat märker jag att hon gråter och vill inte säga varför. När jag sedan gjorde frukost ser jag att hennes kläder hänger i köket. Jag frågade vad dom gjorde där och hon svarade med att hon spillt. (Inte på byxorna men på t-shirten)

Inte så konstigt i sig.

Men när jag frågade om kvällen glömmer hon helt efterfesten och nämner inte att hon hängt med killen hela kvällen. När jag frågar lite mer är hon väldigt kort och undviker samtalet. Jag frågar sedan lite då och då under dagen (lite apropå) och får undvikande svar. Hon berättar till slut att hon gråtit för att hon inte ville gå till jobbet idag. Men idag var hon extra glad så jag klämmer till med att hon grät ju igår. Vilket jag inte får något svar på och hon bara går.

Kan nämna att varit extra gullig under gårdagen.

Jag vet inte vad jag ska tro. Hade hon svarat och saker stämde hade det inte varit några problem. Men när hon är så undvikande känner jag mig orolig.

• Svar på tråden Osäker
  • qfnafnjf
    Anonym (ytrewq) skrev 2018-08-27 17:03:25 följande:
    Extra gullig tyder på dåligt samvete av en eller annan anledning.
    Exakt. Också ett så kallat ögontjänarbeteende.
  • Anonym (Annon)

Tydligen var det inte pga jobbet som hon grät. Så nu återstår det väl bara att fråga varför hon ljög om en sån sak, och vad faktiska orsaken var.

Bådar inte alls gott!

Hatar sånt här...

• qfnafnjf

Du väljer om du vill diskutera saken. Du väljer om du vill låta hennes agerande och beteende påverka dig. Du väljer själv situationen du placerat dig i genom att ha en relation med en sådan här människa och hur du vill lösa den. Men hon bara mata dig med en lögn på en lögn.

Förslagsvis börjar du mata henne med enbart lögner och tala aldrig sanning ö.h.t. och se hur hon agerar på det.

• Anonym (felix)

Tror tyvärr att gråten tyder att det har varit otrohet i någon form på den 'efterfest'. Det har nog hänt något som hon vet antingen kommer tvinga henne att ljuga eller som kommer att påverka den bild du har av henne negativt. Men också utan otrohet verkar erat förhållande ha problem. Att komma hem till sin sovande sambo till en 'efterfest' med ny vän från krogen är alltså något av en maktdemonstration. Hon skickar ju ett signal att hon gör som hon vill och att ert förhållande inte betyder så mycket för henne som för dig. 

• Anonym (Tjejen)

Hon har uppenbarligen gjort något, eller varit med om något, hon har gått över gränsen, på ett sätt som hon själv inte tycker är ok.
    Om hon har varit otrogen eller var gränsen går vet väl bara hon själv och det är upp till er båda att avgöra.
    Ni behöver prata med varandra på ett så bra sätt som möjligt.
    Vad har du själv tagit för ställning? Om hon har varit otrogen, vill du då att ert förhållande ska vara slut? Eller är det din önskan att rädda ert förhållande? Ditt ställningstagande är självfallet helt avgörande för på vilket sätt du ska bemöta  henne i denna situation.

Tyvärr brukar det väldigt ofta i sådana fall alltid vara mera och värre än man först tror eller vad man först vill erkänna för sin partner och för sig själv. Men det brukar ofta ta en stund innan det stegvis kommer fram.

• Anonym (komigen)
    Tecum skrev 2018-08-27 16:17:17 följande:

Varför tar man öht hem en okänd(?) kille på efterfest när man är sambo? Låter inte klokt någonstans. Ville hon vara otrogen var det mer än lovligt riskabelt då du var hemma. Är det en hittepåtråd?

OM det är sant kan hon vara ledsen för att de hånglade, eller att han missuppfattade och förväntade sig mer och hon var tvungen att freda sig.

Jag måste säga att jag tycker du drar väldigt konstiga slutsatser från vad TS beskrivit.

Varför dra hem någon?.... för att folk gör idiotiska saker i fyllan?

Varför skulle det enbart varit hångel? Kläder som hänger i köket och att tjejen springer in i sovrummet talar väl emot det? Man drar väl inte av sig kläderna enbart för att hångla eller hur? Och springer och gömmer sig gör man väl troligen för att man råkar vara naken, annars är det väl lättare att bara låtsas som ingenting?

Tvungen att freda sig gör man väl inte genom att dra av sig kläderna?
    Och springer därifrån gör man väl i så fall INNAN ens partner råkar vakna?
  • Anonym (komigen)

Sorry TS men den troligaste slutsatsen är att hon varit otrogen.

Man drar inte hem någon om man inte fattat tycke för personen. Sen hade hon kanske inte tänkt knulla men saker går ju så lätt överstyr när man är full och kåt.

Man drar inte av sig kläderna i köket bara för att umgås eller hångla, man drar av sig kläderna när man vill knulla.

Man springer inte och gömmer sig när ens partner vaknar om man inte håller på med något man vet är fel. Du har sett henne naken förut så nakenheten är väl ingen ursäkt där, förmodligen var hon både naken OCH höll på med något dumt.

Det troligaste scenariet tror jag är...

1) Hon klickar med killen och drar med sig honom hem

2) Väl hemma så hettar det till och de börjar knulla (hur långt det gick kan bara hon svara på med det kommer hon inte göra självmant)

3) Du vaknar och hon blir skraj och springer och gömmer sig

4) Hon gråter och är lite extra snäll för att hon har taskigt samvete

Lita på din magkänsla den stämmer oftast ganska bra i såna här fall men man snackar bort den för sig själv för man vill inte att det ska vara sant.

• Anonym (ggr)

Stanna upp för en stund. Det räcker väl med att ställa sig själv frågan - "Är jag ok med att min partner/sambo tar en okänd man/kvinna mitt i natten för lite efterfest?"

Tror nog att många skulle säga - Nej, det känns inte helt 100:a...

Tycker inte att du behöver vara så försynt i detta fall. Lägg korten på bordet, fråga hur tänkte hon nu? Vad hände egentligen denna kväll (innan, under, efter).

Låter väldigt märkligt i mina öron!

• Tecum
    Anonym (komigen) skrev 2018-08-30 12:26:13 följande:
    Jag måste säga att jag tycker du drar väldigt konstiga slutsatser från vad TS beskrivit.

Varför dra hem någon?.... för att folk gör idiotiska saker i fyllan?

Varför skulle det enbart varit hångel? Kläder som hänger i köket och att tjejen springer in i sovrummet talar väl emot det? Man drar väl inte av sig kläderna enbart för att hångla eller hur? Och springer och gömmer sig gör man väl troligen för att man råkar vara naken, annars är det väl lättare att bara låtsas som ingenting?

Tvungen att freda sig gör man väl inte genom att dra av sig kläderna?
    Och springer därifrån gör man väl i så fall INNAN ens partner råkar vakna?
    Nej, helt logiska slutsatser från det TS skrivit när jag svarade. Sen kom det nya uppgifter om att hon ev skulle tagit av kläder innan killen lämnat våningen, det är helt klart besvärande men bevisar inget.

Om tråden är sann är det mest besvärande att hon drog hem en okänd kille trots att hon är sambo och att han är hemma. Det är inte okej oavsett om hon planerar sex eller ej. Hon verkar gränslös och med lågt konsekvenstänk, brukar hon bete sig så egoistiskt och tanklöst? Tål hon inte alkohol? Vem vill vara tillsammans med en sådan person?
  • Anonym (felix)

I sådana här situationer skall man nog lita mera på sin magkänsla än på att försöka hitta några logiska förklaringar. Naturligvis verkar det idiotiskt att vara otrogen i köket när ens sambo sover ovanpå, men fulla och kåta människor tänker med reptilhjärnan och den tänker bara högst en minut fram i tid. För reptilhjärnan är sovande sambo bara ett faromoment som gör det hela extra spännande. Det avgörande är inte hur dumma folk blir när reptilhjärnan får lov till att styra beteendet, men vad resten av deras hjärna har gjort innan för att hamna i sådan en situation. 

Svar på tråden Osäker