Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

    Kan ni sluta använda hen!?!?

    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 13:53:27 följande:
    Alltså för det första heter det inte hermafrodit. Det används endast i djurvärlden. Det heter intersexualism och de människorna har inte XY eller XX-kromosomer. De har XXY, alltså ett tredje kön eller båda könen. Hur de väljer att benämna sig får de välja själva.

    Självklart är personen som korrigerar sitt kön det kön de korrigerar till. Det är därför man använder ordet korrigera. Man byter inte kön. Om barn vill kalla sig för hen kan de väl få göra det? De flesta känner på sig i tidig ålder. Om de endast hittar på eller ej är ju inte relevant. Individen är fri.
    Ja IDAG får de som föds "intersexuella" välja och det är ju fantastiskt. Har läst om fall från förr i tiden där läkare bestämt rakt av. Tur att vi kommit ifrån det. MEN likväl så föds ju EXTREMT få intersexuella barn/år gudskelov så det kan knappast vara för den gruppen "hen" blivit så inne?
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 13:18:27 följande:
    Så om människor har fötts i fel kropp så ska vi inte åtgärda det? Är det fel att lägga pengar på att hjälpa folk? Då ska vi inte hjälpa andra som har andra slags åkommor heller då som tex olika funktionshinder mm? Hen föder barn på samma ställe som alla andra, prostataoroblem hamnar på samma ställe som alla andra med proststaproblem, offentliga toaletter kan göras neutrala. Varför ska vi ha olika egentligen? Det är inte krångligt alls.
    Men hur tänker du? Å ena sidan så är en "hen" könlös" men "hen" kan utan vidare föda barn på kvinnokliniken? Liksom varför KVINNO-kliniken? Är inte det kränkande?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Sammansvärjning) skrev 2018-09-08 14:18:35 följande:

    Det är mycket värre än bara hen. Det finns en massa ord som döljer könet på den som åsyftas, till exempel ord som förälder och barn.

    Oavsett om det är Illuminati eller det genuspolitiska maktkomplexet som ligger bakom könsdöljandet är det hög tid att folket står upp som en man och säger "Det räcker nu - vi tar tillbaka makten över språket"

    Ord som förälder borde böjas utifrån könet på föräldren, en manlig förälder skulle kunna kallas "föräldar" och en kvinnlig "föräldor", likaså borde barnar beteckna pojkar i plural, barna i singular medan flickor blir barnor i plural och barno i singular.

    Hen är naturligtvis helt oacceptabelt i och med att det i alla sammanhang är av mycket stor vikt att veta könet på den person som åsyftas.

    I stället för mitt barn kom hem ledsen från skolan, hen hade misslyckats på provet borde det heta antingen min barna kom hem ledsen från skolan, han hade misslyckats på provet eller min barno kom hem ledsen från skolan, hon hade misslyckats på provet.


    Låter riktigt krångligt! Om jag svensk man (vilket jag gudskelov inte är) så skulle jag RYSA när jag blir kallad "sjuksköterska" fast jag är en man. Ingen man klagar för de är större än så.........men om JAG var man.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Fånigt) skrev 2018-09-08 14:35:22 följande:
    Håller med dig om att sjuksköterska låter fånigt att kalla en man, det har jag tänkt på förut och reagerade på det. Sjuksköterska är för mig en kvinnlig undersköterska och en manlig skulle jag kalla sjukskötare
    Kan du tänka dig att kvinnor skulle acceptera det som en manlig "sjuksköterska" gör? Nä hon skulle gapa sig hes över det "patriarkala" om hon blev kallad "sjukskötare". Men männen tar det med ro
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 15:15:54 följande:
    Undersköterska och sjuksköterska är olika yrken.
    Hur som helst är det tur att män inte gapar och protesterar när de blir kallade det!
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 15:16:51 följande:
    Kvinnliga brandmän heter brandmän.
    Ja det är väl för att det är rätt nytt med kvinnliga brandmän i så fall? Kanske inte finns så många? Liksom jag HOPPAS att man åtminstone i den kåren har rejäla fys-test.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Sammansvärjning) skrev 2018-09-08 15:26:27 följande:
    Än värre är när barn - barn av manligt eller kvinnlig kön förtjänar att påpekas, kallar en manlig lärare/förskollärare fröken vilket jag hört flera gånger.

    Då kan man verkligen förstå hur det genuspoliska maktkomplexet och/eller Illuminati arbetar för att utplåna våra kön.

    Ett folkligt motstånd borde naturligtvis kräva könsbestämning av yrkestitlar, dels en återgång till äldre vedertagna begrepp som lärare/lärarinna men även nya beteckningar som polis/polisa eller doktor/doktorinna.

    Det sistnämna har visserligen används tidigare men då i funktionen en kvinna som är gift med en doktor.
    Fast det fungerar ju finfint så länge inte männen smittas av genusfanatismen. De är trygga i att kallas "fröken" och "sjuksköterska" och tar det med jämnmod. Big deal liksom. En kvinna i det läget skulle ringa JO och UG och lokaltidningen och kanske metoo och GRÅTA.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Håller med) skrev 2018-09-08 15:32:25 följande:
    Var tog dom stolta manliga männen vägen?
    Dom visar sig i att dom är större än genustrams. -"Låt kärringarna hålla på"
  • Anonym (mor)

    HERREGUD så lycklig man blir där på BB när man får veta att man fått en liten fin grabb eller en liten tjej. Tänk om man fått en "hen"..............

  • Anonym (mor)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-08 15:57:39 följande:

    HERREGUD så lycklig man blir där på BB när man får veta att man fått en liten fin grabb eller en liten tjej. Tänk om man fått en "hen"..............


    *URSÄKTA, blev fel där. Jag menar självklart inte att man blir ledsen om man råkar få ett av de där sällsynta barnen där könet är svårt att avgöra. Man blir förvirrad och undrande men självklart lycklig mitt i allt.
  • Anonym (mor)
    Alltid42 skrev 2018-09-08 16:06:35 följande:

     Nedan är ett exempel på en mening där ordet hen underlättar. Jag har tidigare saknat ett ord när dessa meningar dyker upp.

    "Beskriv för en familjemedlem ditt problem. Fråga honom eller henne om han eller hon har en lösning."

    "Beskriv för en familjemedlem ditt problem. Fråga hen om hen har en lösning. "

    Här har ordet hen fyllt en bra funktion tycker jag även om det absolut går bra att skriva som i första exemplet såklart!


    GLASKLART. Inte svårare än så och "hen" har ju använts i akademiska avhandlingar etc sedan långt tillbaka.
  • Anonym (mor)
    Alltid42 skrev 2018-09-08 16:30:45 följande:
    Tack!! Jag blir lika förvånad varje gång detta ord retar upp så många och leder till så starka reaktioner. Ordet är ju bara till hjälp tänker jag, att korta ner meningar lite...
    Eller hur!
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 16:38:47 följande:
    Sån tur också att kvinnor inte gapar över att bli kallade brandmän.
    Det kommer säkert. De är ännu väldigt få och har nog fullt upp med att släcka bränder och släpa(?) folk ur rök och eld.
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 16:45:09 följande:
    De rätt verkligen inte få. Det är inget ovanligt öht.
    Nähä? Hoppas man tagit in tjejer med muskler och styrka och som kan släpa ut en och inte sådana som man själv måste hjälpa! Tjejer med muskler som vet sitt värde tjafsar kanske inte om titlar.
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 16:53:13 följande:
    Du kan omöjligt vara en kvinna. Kvinnor med muskler vet sitt värde. Var har du fått det ifrån? Anser du att kvinnor inte passar som brandmän medan män passar som sjuksköterskor. Dyrkar du män eller vad? En kvinnlig kvinnohatare. Finns det nåt värre? Du vräker ur dig det ena värre än det andra.
    Jag är kvinna och jag har två vuxna döttrar. Jag är INTE feminist och inte mina döttrar heller. Jag har väl inte påstått att män passar som "sjuksköterskor" utan att det är märkligt att de låter sig kallas så. Märkligt. När det gäller brandmän så kan ju du fundera på om du vill räddas av en stark man (eller kvinna med rejäla muskler) som kan bära dig ut från eldhavet eller en kvinna som inte orkar? En liten klen blondin som gråter och skriker på hjälp och så är det ajöss
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 17:10:40 följande:
    Man får väl det jobb man är kvalificerad för. Varför tror du annat? Spelar väl ingen roll vilket kön brandmannen har som räddar mig. Huvudsaken man blir räddad, eller? Men vad menar du med att kvinnor med muskler vet sitt värde?? Sitter det nåt speciellt i muskler?? Du verkar ha en mycket märklig människosyn och ett stort kvinnohat. Att du inte är feminist är mycket tydligt. Om du är kvinna är det extremt märkligt.
    Jaså? "kvinnohat"? När jag håller på att bli innebränd och ringer brandkåren i panik så vill jag få hjälp och då gäller det att brandmannen är stark och trygg och kan hjälpa mig! Kan vara en kvinna MEN ingen liten vek speta som hostar och so jag får hjälpa ut innan det är färdigt. Du tycker annat.
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 17:23:07 följande:
    Återigen, man får det jobb man är kvalificerad för!! Varför tror du annat?? Vad spelar det då gör roll om det är en kvinna?

    Förklara gärna vad du menar med att kvinnor med muskler vet sitt värde.
    Men nu är vi så långt från ämnet som man kan komma. Vi tycker inte lika och det är vackert så. Vore ju trist om alla var likadana
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 17:32:26 följande:
    Du kan alltså inte svara på varför du inte kan tänka dig bli räddad av en kvinnlig kvalificerad brandman? Eller varför kvinnor med muskler vet sitt värde? Varför vräker du ur dig sådana dumheter? Hör du inte själv hur dumt det låter? Nej sådana olikheter betackar jag mig. Vore extremt trist om det fanns fler med samma åsikter som du.
    Kram
  • Anonym (mor)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 17:39:37 följande:
    Dina låtsaskramar kan inte rädda dig från hur du framställt dig själv här.
    Jag står till 100% för hur jag "framställt" mig och ångrar inte ett ord men min erfarenhet har lärt mig att när jag snöar in i en debatt med EN person på FL så blir jag snart avstängd ett par dygn och det är ju så trist. Kram
Svar på tråden Kan ni sluta använda hen!?!?