• Anonym (Jag)

37 graders feber

Mår riktigt kasst, men tas inte på allvar av vården. Haft feber i flera dagar, men viftas bort med att det inte är feber.

Min normala kroppstemp ligger mellan 34-35, men det tror de inte på trots att jag har det antecknat i en app sen lång tid tillbaka.

Finns det nån här som har det liknande?börjar bli orolig, orkar ingenting och är konstant illamående och känns som jag ska spy.

• Svar på tråden 37 graders feber
  • Anonym (Sjuksköterska)
    Anonym (Jag) skrev 2018-09-14 20:13:57 följande:

Vi har hjärtfel båda två om det kan vara relevant, men ingen läkare har sagt nåt om det och båda anses vara friska nu.

Nej det är inte relevant. Och nej du kan inte ha 34 grader i normaltemp
  • Tiina87
    Anonym (Jag) skrev 2018-09-14 20:13:57 följande:

Vi har hjärtfel båda två om det kan vara relevant, men ingen läkare har sagt nåt om det och båda anses vara friska nu.

Vem har sagt att du har hjärtfel om inte läkare sagt det?
  • Anonym (Jag)
    Tiina87 skrev 2018-09-14 20:17:54 följande:

Vem har sagt att du har hjärtfel om inte läkare sagt det?

Det var INTE det jag sa, utan om tempen har med det att göra.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Sjuksköterska) skrev 2018-09-14 20:17:15 följande:

Nej det är inte relevant. Och nej du kan inte ha 34 grader i normaltemp

Men det har jag. Har ingen som helst anledning att hitta på en sån sak, går ju utan problem att se i journaler från mvc tex.
  • Tiina87
    Anonym (Jag) skrev 2018-09-14 20:18:44 följande:

Det var INTE det jag sa, utan om tempen har med det att göra.

Nej. Knte när du påstår att du konstant har så låg temp.

Det är alltså ingen läkare som undersökt dig och kommit fram till att du har hjärtfel?

Du har säkert en låg normaltemp men det är inte så låg som du säger.
  • Tiina87
    Anonym (Jag) skrev 2018-09-14 20:19:46 följande:

Men det har jag. Har ingen som helst anledning att hitta på en sån sak, går ju utan problem att se i journaler från mvc tex.

Står det i din journal frpn mödravårdscentralen att du har 34-35 grader i normaltemp? Då är det med stor sannolikhet en felskrivning.
  • Anonym (Sjuksköterska)
    Tiina87 skrev 2018-09-14 20:23:25 följande:

Står det i din journal frpn mödravårdscentralen att du har 34-35 grader i normaltemp? Då är det med stor sannolikhet en felskrivning.

Gissar att det är en temp tagen i örat och att du har lite trånga hörselgång!
  • Anonym (Jag)
    Tiina87 skrev 2018-09-14 20:22:08 följande:

Nej. Knte när du påstår att du konstant har så låg temp.

Det är alltså ingen läkare som undersökt dig och kommit fram till att du har hjärtfel?

Du har säkert en låg normaltemp men det är inte så låg som du säger.

Jag blir uppriktigt chockad, är jag så svår att förstå? Självklart är det läkare som ?kommit fram? till att jag har hjärtfel. Det är medfött och jag är opererad för det. NUMERA anses jag däremot frisk. Iaf så frisk jag nånsin kommer kunna bli från det.
  • Tiina87
    Anonym (Sjuksköterska) skrev 2018-09-14 20:25:32 följande:

Gissar att det är en temp tagen i örat och att du har lite trånga hörselgång!

Troligen
  • Anonym (Jag)
    Tiina87 skrev 2018-09-14 20:23:25 följande:

De är de senaste antecknade ja, men finns ju ännu äldre. Det är ingen felskrivning, får ju samma oavsett vart jag tagit det.
Svar på tråden 37 graders feber