• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Enmsik
    Mema9 skrev 2019-02-25 16:12:32 följande:

Men JAA grattis!!!!! :D <3Glädjs med dig och håller tummarna att det går vägen <3

Ja det hoppas vi! Skönt nu att bara få ha en chans igen i alla fall :D
  • MariaLilli
    lilagrodautanben skrev 2019-02-25 14:57:41 följande:

Dagens :)

Grattis!! Vad roligt :D Jag fick också gravid 1-2 veckor igår ÄL +12. Vågar knappt tro att det är sant. 
  • lilagrodautanben
    MariaLilli skrev 2019-02-25 20:03:07 följande:

Grattis!! Vad roligt :D Jag fick också gravid 1-2 veckor igår ÄL +12. Vågar knappt tro att det är sant. 

Nä jag är ännu i chock. Vet inte när den släpper. Maken dog lite, 2 år snart som kämpande och nu äntligen. Iofs så har jag haft nio missfall så hoppas verkligen att denna klarar sig!!
  • MariaMi
    Enmsik skrev 2019-02-25 12:50:28 följande:

Blir försök den här månaden! Den stora äggblåsan var nu ca. 18mm och där det var flera hade bara en dragit iväg till 11mm men kommer förmodligen inte delta i försöket ;) men känner även att man kan aldrig veta för förra omgången skiljde sig ägget i samma mm som nu. Dock var de då 20mm och 13mm. Så den lilla kommer bara vara ca 15mm när det är dags för ägglossning. Så jag och läkaren tror ju inte den hänger med men som sagt man vet aldrig med kroppen... nu ska jag åka och hämta ut ovitrellen och vagiatorerna.

Ska ta ovitrelle imorgon! Så härlig känsla!! :D

Asså wow blir så glad av att läsa detta! Att det funkar, och för din skull! Hur roligt och spännande, förstår känslan. Hoppas det går hela vägen för dig nu. All lycka till :)
  • MariaMi
    lilagrodautanben skrev 2019-02-25 14:57:41 följande:

Dagens :)

Woohooo stort stort grattis!!! All all lycka till!!! Kram
  • lilagrodautanben

Tack så jättemycket!!! Kramar!

MariaMi skrev 2019-02-25 21:36:09 följande:

Woohooo stort stort grattis!!! All all lycka till!!! Kram

• becca90
    Enmsik skrev 2019-02-25 12:50:28 följande:

Blir försök den här månaden! Den stora äggblåsan var nu ca. 18mm och där det var flera hade bara en dragit iväg till 11mm men kommer förmodligen inte delta i försöket ;) men känner även att man kan aldrig veta för förra omgången skiljde sig ägget i samma mm som nu. Dock var de då 20mm och 13mm. Så den lilla kommer bara vara ca 15mm när det är dags för ägglossning. Så jag och läkaren tror ju inte den hänger med men som sagt man vet aldrig med kroppen... nu ska jag åka och hämta ut ovitrellen och vagiatorerna.

Ska ta ovitrelle imorgon! Så härlig känsla!! :D

Men åh grattis!!! Själv var killen bortrest under älhelgen så tror inte att det tog sig i måndags:( har slut på tester så kan inte testa.. sen ska han lämna spermaprov imorgon och får ej ha utlösning idag..
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-02-26 10:39:46 följande:

Men åh grattis!!! Själv var killen bortrest under älhelgen så tror inte att det tog sig i måndags:( har slut på tester så kan inte testa.. sen ska han lämna spermaprov imorgon och får ej ha utlösning idag..

Är det hans andra han lämnar nu? Min sambo lämnade och det visade färre än *godkänt* vi fick dock aldrig veta antalet så vet inte hur för få det är.. men på torsdag ska han få lämna blodprover och om ca 6 veckor ska han lämna ett nytt spermaprov
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-02-26 11:05:01 följande:

Är det hans andra han lämnar nu? Min sambo lämnade och det visade färre än *godkänt* vi fick dock aldrig veta antalet så vet inte hur för få det är.. men på torsdag ska han få lämna blodprover och om ca 6 veckor ska han lämna ett nytt spermaprov

Nej det va det 3e. Första var super bra och det andra missade han halva satsen och då trodde läkaren att det var därför det blev halvdåligt. Det tredje han gjorde nu va inte på samma klinik så de ville ha ett nytt för att vår remiss ska bli komplett. Nu är det bara ett blodprov kvar tills remissen skickas!! Det ska tas på dag 21 och det är på måndag så sen skickas den. Önskade Falun eftersom de hade minst kö där. Herregud nu händer det! Är rädd men sjukt taggad! Dom har dock redan godkänt att vi får göra :D

Men oj varför får han vänta 6 veckor??
Svar på tråden Gravid med Letrozol