KlunsSmurfen skrev 2018-10-04 22:05:56 följande:
" Och vi har ju många gånger blivit formade av att "boys will be boys", "att han drar dig i håret betyder egentligen att han är kär i dig" och liknande skit."
Feminister tar alltid upp "boys will be boys" och liknande skit som exempel, men är det något som händer ofta eller är det bara cherry picking?
Det är betydligt större skillnader inom gruppen män än inom gruppen kvinnor, vi är så jäkla olika. Vad är den typiska mansrollen?
"Nu när folk blir alltmer medvetna tror åtminstone jag (baserat på min umgängeskrets och feministrörelsen) .."
om du syftar på feministrörelsen till vänster så är jag lite skeptisk till det där med medveten.
Det är vetenskapligt bevisat att människor är mer accepterande mot "pojkbeteenden" från pojkar. Det förekommer i stor utsträckning, inte minst i skolan, att flickor får stå tillbaka och blir uppmanade att bara ignorera pojkar som är elaka mot dem. Uttrycket uttalas inte i lika hög grad idag som för några år sedan, men vårt allmänna förhållningssätt mot pojkbeteenden riktade mot flickor visar tydligt att det lever kvar i väldigt hög grad.
Men å andra sidan handlar detta om genusforskning och eftersom jag är feminist så måste ju detta vara bs. Tycker det är så kränkande när MÄN tycker sig veta mer om vad vi kvinnor blir utsatta för i vardagen, och som dessutom är bevisat.
Lite OT, men tillbaka till ts frågor så står jag fast vid att ts inte ska lägga sig i om barnet i fråga är lyckligt. Barnet uppfostras inte till transvestit.