• Anonym (Jadu)

Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?

Många kvinnor säger att de vill ha en snäll, trygg och omtänksam man men trots det så faller de för de dåliga och ibland farliga männen och sen så klagar de på att män är hemska och att det inte finns några snälla män. Varför är det så?

• Svar på tråden Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-04 07:43:21 följande:
    Det är väl ett kriterie bland många andra. Som jag tror någon skrev så utgår man från att människor är snälla tills de visar något annat eftersom de flesta faktiskt är det. Så även om det är ett viktigt kriterie är det inte något som utmärker en (i normalfallet) eftersom det förutsätts att folk är snälla mot sin partner precis som att det förutsätts att folk sköter son hygien osv. Om vi inte pratar om sånt extremt som att aktivt välja att skriva brev till interner så är ju brist på snällhet sällan sånt som ens märks initialt.
    [...]
    jepp så det kan uppfattas som en aning skumt om någon måste upplysa om hur snälla de är.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-04-04 08:05:04 följande:

Hur en man är och hur kvinnorna uppfattar dem är vitt skilda saker. Kvinnornas problem är att de uppfattar den elaka som självsäker och den snälle som rädd.

Som man måste du vara medveten om detta och se till så att du inte endast uppvisar snällhet . I så fall hamnar du i friendzone.

Att ens friendzone finns är ett väldigt tydligt bevis på att kvinnor ratar snälla män.

Att man går utifrån hur en människa uppfattas och inte utifrån hur hen själv upplever att hen är innerst inne, känns ganska självklart och lär gälla både män och kvinnor och i alla situationer inte bara romantiska.

Du menar att kvinnor i gemen inte förstår när män är elaka mot dem utan tolkar det som positiv självsäkerhet.

(Sen säger det ju sig själv att även en elak människa kan låtsas vara snäll, så helt säker på en människas snällhet kan man ju inte vara förrän man lärt känna den. Snällhet är som sagt väldigt sällan ett utmärkande drag initialt då de flesta är snälla/verkar snälla. Gäller för övrigt både män och kvinnor det med).

Självklart kan man inte bara vara snäll, precis som det inte räcker att bara sköta sin hygien. De flesta människor söker en komplett människa inte bara avsaknaden av elakhet eller dålig lukt.
  • Anonym (D.D.)
    KlunsSmurfen skrev 2018-04-04 08:32:08 följande:

Är det kvinnornas fel att vissa inte kan ta in i huvudet

Fel och fel. Det är väl ingens fel? Att kvinnorna inte vill medge det är däremot ett problem, liksom att många snälla män inte är förmögna att ta det till sig.

Det är ett problem för att det ökar ensamheten i samhället.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-04 08:39:34 följande:

Du menar att kvinnor i gemen inte förstår när män är elaka mot dem utan tolkar det som positiv självsäkerhet.

Ja, och det kommer ett ständigt flöde av dessa trådar på FL.

www.familjeliv.se/forum/thread/78605655-min-man-tycker-att-jag-ska-ga-ner-i-vikt-ar-sa-trott-pa-det-jag-ar-inte-tjock

Även om de förstår att det är elakhet så ger det ändå ett undermedvetet intryck av dominans som gör att kvinnan mer eller mindre gör som han säger och håller henne i hans grepp.
  • Anonym (D.D.)

Självklart kan man inte bara vara snäll, precis som det inte räcker att bara sköta sin hygien. De flesta människor söker en komplett människa inte bara avsaknaden av elakhet eller dålig lukt.

Ja, kvinnor söker en komplett människa och i att vara människa ingår det att vara snäll ibland och elak ibland. Klarar du inte av att vara elak eller klarar du inte av att vara snäll är du blek och ointressant.

Den man som strävar efter att skala bort all elakhet är dömd att hamna i friendzone. Den man som strävar efter att skala bort all snällhet kommer inte att kunna skapa några längre lyckade relationer.
  • KlunsSmurfen
    Att man går utifrån hur en människa uppfattas och inte utifrån hur hen själv upplever att hen är innerst inne, känns ganska självklart och lär gälla både män och kvinnor och i alla situationer inte bara romantiska.

(Sen säger det ju sig själv att även en elak människa kan låtsas vara snäll, så helt säker på en människas snällhet kan man ju inte vara förrän man lärt känna den. Snällhet är som sagt väldigt sällan ett utmärkande drag initialt då de flesta är snälla/verkar snälla. Gäller för övrigt både män och kvinnor det med).

"Du menar att kvinnor i gemen inte förstår när män är elaka mot dem utan tolkar det som positiv självsäkerhet."
    #30, alla förstår inte riktigt men det finns också de som medvetet söker sig till dem
    www.expressen.se/nyheter/inloggad/darfor-lockas-kvinnor-av-de-farliga-mannen/

22:26

• Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-04-04 08:56:58 följande:

Ja, kvinnor söker en komplett människa och i att vara människa ingår det att vara snäll ibland och elak ibland. Klarar du inte av att vara elak eller klarar du inte av att vara snäll är du blek och ointressant.

Den man som strävar efter att skala bort all elakhet är dömd att hamna i friendzone. Den man som strävar efter att skala bort all snällhet kommer inte att kunna skapa några längre lyckade relationer.

Men ts frågar varför kvinnor säger att de vill ha trygga snälla omtänksamma män. Jag är rätt säker på att de flesta at de kvinnor som påstår att det är det de säker faktiskt söker just det, men naturligtvis inte bara det.

Om man är långt utanför norm (oavsett vad det gäller) begränsas oftast en möjligheter. Jag har för mig att du tidigare (i en annan tråd) uttryckt att riktigt snälla människor aldrig kan ta ett beslut eller uttrycka en åsikt i rädsla att såra någon. Så är det nåt sånt du menar med att skala bort all elakhet håller jag med om att det kan upplevas mer negativt än positivt. Men jag uppfattade inte att det var nåt sånt extremt som ts var ute efter.

Jag har lite svårt att tro att de flesta som hör en kvinna säga att hon villa ha en snäll trygg och omtänksam man tror att hon menar att hon vill ha en man utan åsikter eller integritet.
  • Anonym (Hanna)
    KlunsSmurfen skrev 2018-04-04 09:10:10 följande:

"Du menar att kvinnor i gemen inte förstår när män är elaka mot dem utan tolkar det som positiv självsäkerhet."

#30, alla förstår inte riktigt men det finns också de som medvetet söker sig till dem

www.expressen.se/nyheter/inloggad/darfor-lockas-kvinnor-av-de-farliga-mannen/

22:26

visst finns det kvinnor som aktivt söker sig till farliga män pch destruktiva relationer, men jag tror inte att det är normen bland gemene kvinna som uttrycker att hon vill ha en snäll, tryggoch omtänksam man.
  • fornminne

Det är väl bara att titta på vilka slags män de flesta kvinnor är tillsammans med? Varken skitstövlar eller tofflar, utan mitt emellan. Att relationen ibland får problem behöver ju inte bero på att mannen är ett svin, det kan lika gärna vara kvinnan som är svinig, eller båda. Eller så passar de inte ihop eller har glidit ifrån varandra. Man kan inte ta vissa trådar på Familjeliv som intäkt för att kvinnor generellt väljer dåliga män. Trådarna som handlar om våld eller riktigt destruktiva relationer, är trots allt i minoritet. Sen stämmer det att snällhet snarare är underförstått och inte detsamma som mesighet, samt att de flesta kvinnor uppskattar styrka och tåga hos män. Däremot stämmer det inte att överdrivet snälla och/eller osäkra män alltid hamnar i friendzone, även om de ofta gör det. Det är inte helt ovanligt med kvinnor som har en dörrmatta till partner, det måste väl fler än jag ha märkt? Det är verkligen inte bara män som väljer en undergiven kvinna. Förvånansvärt många kvinnor (om än inte en majoritet) vekar snarare trivas i en relation där de får styra och ställa, eller axla någon slags mamma-roll.

• Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-04 09:22:27 följande:

visst finns det kvinnor som aktivt söker sig till farliga män pch destruktiva relationer, men jag tror inte att det är normen bland gemene kvinna som uttrycker att hon vill ha en snäll, tryggoch omtänksam man.

Det är snarare så att de väljer bort till synes ofarliga män. Det är norm bland kvinnor.
Svar på tråden Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?