• Anonym Co

Ägglossningstest, letrozol

Hej! Jag är ny här på fl. Har för någon vecka sedan spolat äggledarna och det visade fri passage. Nästa cykel ska jag börja med letrozol ifall jag inte blir gravid denna cykel. Har långa cyklar (44 dagar) väntar fortfarande på ägglossning. 

Några mer med långa mens cyklar, svårt att tyda test och ska börja med letrozol.

Jag har en fråga till er alla som kanske vet lite mer än mig. 

Jag använder mig utav rfsu ägglossningstest och idag visades strecket lite starkare än tidigare. Alltså när kan man få ÄL då?

Tar det lång tid när det väl är starkare? Jag vet att strecken ska vara lika starka för positivt. 

• Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol
  • Längtar efter en bebis

Jag känner inget speciel imorgon är det 13 dagar efter ovitrille. Tänkte testa mig på nyårsafton eller när jag har beräknad mens vetej får se hur de blir

• poprocks
    SweetCA skrev 2018-12-28 22:46:00 följande:

Jag tog dubbel kur förra gången men det blev ingen skillnad. Skulle ni gå tillbaka till enkel eller köra på dubbel igen? Måste börja på söndag så kan inte ringa o fråga! Han sa inget om antal.

Om dom ökade din dos till dubbel förra gången skulle jag fortsätta köra dubbel om inget annat sagts. Jag skulle själv inte öka dosen om jag inte fått tillåtelse att göra det.
  • SweetCA
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-30 14:19:40 följande:

Jag riskera och tog trippel denna gång eller man riskerar ju inte värsta grejerna bättre få en bebis eller två eller ingenting.. kör igång ta trippel så får du någon äggblåsa iallafall och större chans till gravidet

poprocks skrev 2018-12-30 16:18:07 följande:

Om dom ökade din dos till dubbel förra gången skulle jag fortsätta köra dubbel om inget annat sagts. Jag skulle själv inte öka dosen om jag inte fått tillåtelse att göra det.

Tack för input och tankar, hade nog kört på trippel om det inte funkat alls.

Tänkte mer om jag skulle ta enkel dos igen eftersom det blev äggblåsa båda gångerna, men de växer långsamt med.

Men jag går på dubbel som du säger poprocks. Eftersom inget annat sagts! Tack!

Hoppas på plus nästa test Poprocks!
  • SweetCA
    SweetCA skrev 2018-12-30 18:21:28 följande:

Tänkte mer om jag skulle ta enkel dos igen eftersom det blev äggblåsa båda gångerna, men de växer långsamt med.

Plus för dig då :)
  • poprocks
    SweetCA skrev 2018-12-30 18:21:59 följande:

Plus för dig då :)

Tack så mycket! Hoppas att det är allas vårat år i år!

Hur går det för anonym co? Inte hört nått på ett tag.
  • Anonym Co
    poprocks skrev 2019-01-01 15:23:35 följande:

Tack så mycket! Hoppas att det är allas vårat år i år!

Hur går det för anonym co? Inte hört nått på ett tag.

Hej! Gick dubbelkur med letrozol och hade en blåsa på 21 mm och slemhinna 7,2 tresiktad! Hade positivt på äl test i fredags kväll med CB och sen köpte jag vanliga äl test som visade positivt 3 dagar irad sen sluta jag testa. Så har förhoppningsvis haft ägglossning. Så Bim nästa helg.

Hur går det för dig? Har du testat något mer? ??
  • Anonym Co
    SweetCA skrev 2018-12-30 18:21:28 följande:

Hej! Tog du dubbel dos nu? Hoppas det går hela vägen denna gång! ??
  • poprocks
    Anonym Co skrev 2019-01-02 19:14:24 följande:

Hej! Gick dubbelkur med letrozol och hade en blåsa på 21 mm och slemhinna 7,2 tresiktad! Hade positivt på äl test i fredags kväll med CB och sen köpte jag vanliga äl test som visade positivt 3 dagar irad sen sluta jag testa. Så har förhoppningsvis haft ägglossning. Så Bim nästa helg.

Hur går det för dig? Har du testat något mer? ??

Då håller jag tummarna att det går vägen!

Jag testade negativt och fick mensen sent på bim dagen men den kom i alla fall. Så jag är inne på dag 3 med letrozol så två dagar kvar och går allt som det ska har jag ÄL runt den 15'e

Ska bli uppringd av kliniken den 7'e när dom öppnar igen. Så får man besked om UL dag för att kolla äggblåsan. Börjar känna att det är sjukt påfrestande att hålla på såhär, även om det bara är kur 3 så har vi endå försökt få till det 5 år innan också.. med 1 MF och då sa dom på kliniken att vi har goda chanser när vi "lyckats" en gång tidigare men det var också 8 år sedan...
  • biniis

Är det någon av er som tycker att mensen blivit annorlunda sen ni började med letrozol?

Jag blöder i typ 11 dagar nu. Blöder rätt så lite i typ 6 dagar sen ökar det på.

Så har jag inte haft förut. Skit jobbigt att behöva blöda så länge.

Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol