• Anonym Co

Ägglossningstest, letrozol

Hej! Jag är ny här på fl. Har för någon vecka sedan spolat äggledarna och det visade fri passage. Nästa cykel ska jag börja med letrozol ifall jag inte blir gravid denna cykel. Har långa cyklar (44 dagar) väntar fortfarande på ägglossning. 

Några mer med långa mens cyklar, svårt att tyda test och ska börja med letrozol.

Jag har en fråga till er alla som kanske vet lite mer än mig. 

Jag använder mig utav rfsu ägglossningstest och idag visades strecket lite starkare än tidigare. Alltså när kan man få ÄL då?

Tar det lång tid när det väl är starkare? Jag vet att strecken ska vara lika starka för positivt. 

• Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol
  • Anonym (Längtan)

Hej!

Får jag hoppa in här?

Vi vill skaffa vårt 3;e barn och har tagit min första dubbeldos letrozol 7-12/12.

• Längtar efter en bebis
    Anonym (Längtan) skrev 2018-12-20 15:12:45 följande:

Hej!

Får jag hoppa in här?

Vi vill skaffa vårt 3;e barn och har tagit min första dubbeldos letrozol 7-12/12.

Heej samma här försöker med 3 barnet börja ta trippelkur Letrozole 6-12/12

Vi är i samma sits hehe

Hur såg det ut för dig på ultraljud ?

Har du tagit sprutan ovitrille?
  • Anonym (Längtan)

Vi är i samma sits hehe

Hihi!

Har inte varit på något ul...Så det kan vara en hög med ägg????. Ingen spruta heller.

De andra barnen har det funkar på första försöket med pergotime. Men är nu äldre så kanske lite svårare...

• SweetCA
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-20 08:24:30 följande:

Känner mig lite lättare nu han så att de stor 0 i svarta rutan i sprutan och läste massa tjejer som trycker och håller i 10 sek men de finns alltid lite kvar i sprutan.

Så nu får vi sexa massor och se resultat efter 2 veckor.. Hur gåre för dig ?

Strålande! Då fick han med allt :) jobbigt när man blir stressad sådär.

Bim 1-2 jan
  • SweetCA
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-20 08:24:30 följande:

Känner mig lite lättare nu han så att de stor 0 i svarta rutan i sprutan och läste massa tjejer som trycker och håller i 10 sek men de finns alltid lite kvar i sprutan.

Så nu får vi sexa massor och se resultat efter 2 veckor.. Hur gåre för dig ?

Bim 1-2 jan
    Anonym (Längtan) skrev 2018-12-20 15:12:45 följande:

Hej!

Får jag hoppa in här?

Välkommen!

Hur fick du letrozol om du inte gör vul?
  • Anonym (Längtan)

Jag gjorde ett snabb vul innan de skrev ut letrzol för sakens skull. Jag har använt pergotime tidigare och fått två barn. Så det var logiskt att jag skulle få letrozol denna gång. 

• Längtar efter en bebis
    Anonym (Längtan) skrev 2018-12-20 16:12:25 följande:

Vi är i samma sits hehe

Hihi!

Har inte varit på något ul...Så det kan vara en hög med ägg????. Ingen spruta heller.

De andra barnen har det funkar på första försöket med pergotime. Men är nu äldre så kanske lite svårare...

Aah okej .. Jaa vi får väl se och vänta.. men du Bode boka in och om de finn några eller inte För säkrtskull..

Jaa samma sak här blev gravid med första barnet på första enekel kur pergotime och med bebis nr 2 blev gravid på andra kur vanlig . Så nu är det första gången tar Letrozole.
  • Längtar efter en bebis
    SweetCA skrev 2018-12-20 18:08:45 följande:

Bim 1-2 janVälkommen!

Hur fick du letrozol om du inte gör vul?

Okiii snart kur good luuck.. Känner du dåh något?
  • Anonym (Längtan)
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-21 01:02:45 följande:
    Aah okej .. Jaa vi får väl se och vänta.. men du Bode boka in och om de finn några eller inte För säkrtskull..

Jaa samma sak här blev gravid med första barnet på första enekel kur pergotime och med bebis nr 2 blev gravid på andra kur vanlig . Så nu är det första gången tar Letrozole.
    Jag tänker att jag testar den här månaden utan. Gjorde aldrig någon extra kontroll de andra gångerna heller, dels för att gynekologen aldrig sa något om det. Jag borde ha haft min äl igår eller i tisdags. Så nu blir det bara vänta och så...
  • Längtar efter en bebis
    Anonym (Längtan) skrev 2018-12-21 01:51:48 följande:

Jag tänker att jag testar den här månaden utan. Gjorde aldrig någon extra kontroll de andra gångerna heller, dels för att gynekologen aldrig sa något om det. Jag borde ha haft min äl igår eller i tisdags. Så nu blir det bara vänta och så...

Samma här tror har äl igår och idag och beräknad bim 4 så får testa mig tänkte 5 om inte mensen dyker upp
Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol