• Anonym Co

Ägglossningstest, letrozol

Hej! Jag är ny här på fl. Har för någon vecka sedan spolat äggledarna och det visade fri passage. Nästa cykel ska jag börja med letrozol ifall jag inte blir gravid denna cykel. Har långa cyklar (44 dagar) väntar fortfarande på ägglossning. 

Några mer med långa mens cyklar, svårt att tyda test och ska börja med letrozol.

Jag har en fråga till er alla som kanske vet lite mer än mig. 

Jag använder mig utav rfsu ägglossningstest och idag visades strecket lite starkare än tidigare. Alltså när kan man få ÄL då?

Tar det lång tid när det väl är starkare? Jag vet att strecken ska vara lika starka för positivt. 

• Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol
  • becca90
    biniis skrev 2019-01-03 19:42:01 följande:

Är det någon av er som tycker att mensen blivit annorlunda sen ni började med letrozol?

Jag blöder i typ 11 dagar nu. Blöder rätt så lite i typ 6 dagar sen ökar det på.

Så har jag inte haft förut. Skit jobbigt att behöva blöda så länge.

Har alltid blött 1 dag lite, 1 mycket 1 dags paus för att sedan ha 1 dag lite. Nu är det 1 dag lite, 1 mycket sen slut. Sen 4 dagar med rosa flytningar så jaa den har förändrats..
  • poprocks
    biniis skrev 2019-01-03 19:42:01 följande:

Är det någon av er som tycker att mensen blivit annorlunda sen ni började med letrozol?

Jag blöder i typ 11 dagar nu. Blöder rätt så lite i typ 6 dagar sen ökar det på.

Så har jag inte haft förut. Skit jobbigt att behöva blöda så länge.

Första kuren hade jag mens 11 dagar, riklig som jag i vanliga fall också har. Andra kuren hade jag i 7 dagar å jag förbrukade nästan 4 paket bindor så den var enu mer riklig, utöver det vanliga. Denna mens börjar avta när jag började med letrozolen dag tre. Såhär lite har jag aldrig haft även om dom två första dagarna var rikliga. Så det går lite upp och ner här.
  • Anonym Co
    Längtar efter en bebis skrev 2019-01-04 16:55:31 följande:

Tjejer jag är gravid tetas mig idag på bim dagen står gravid 2 3 veckor jag skakar och skriver

Åhh STORT GRATTIS! Vad kul! ??
  • Anonym Co
    Anonym Co skrev 2019-01-04 18:31:00 följande:

Åhh STORT GRATTIS! Vad kul! ??

Skulle vara ett HJÄRTA inte frågetecken! :)
  • Anonym Co
    poprocks skrev 2019-01-03 07:18:19 följande:

Då håller jag tummarna att det går vägen!

Jag testade negativt och fick mensen sent på bim dagen men den kom i alla fall. Så jag är inne på dag 3 med letrozol så två dagar kvar och går allt som det ska har jag ÄL runt den 15'e

Ska bli uppringd av kliniken den 7'e när dom öppnar igen. Så får man besked om UL dag för att kolla äggblåsan. Börjar känna att det är sjukt påfrestande att hålla på såhär, även om det bara är kur 3 så har vi endå försökt få till det 5 år innan också.. med 1 MF och då sa dom på kliniken att vi har goda chanser när vi "lyckats" en gång tidigare men det var också 8 år sedan...

Okej! Håller allt jag har för dig nu!

Förstår dig, tycker också det är jätte jobbigt. Jag har ju nu tagit min andra kur letrozol så får väl se om det blir en tredje men det tror jag det blir.

Har försökt två år nu med ett missfall för ett år sen. Så jobbigt och så tråkigt :(
  • Anonym Co

Tjejer jag är gravid tetas mig idag på bim dagen står gravid 2 3 veckor jag skakar och skriver

Kände du några symtom innan du plussa? :)
  • Längtar efter en bebis
    Anonym Co skrev 2019-01-04 18:43:54 följande:

Kände du några symtom innan du plussa? :)

Taaack.. jaaaa huvudvärk massa stick och hugg i livnodern .. ont i brösten vid sidorna som att någon drar .. och ser svart när jag går upp fort
  • biniis

Stort grattis!! Underbara nyheter.
Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol