Ekonomi med sambon?
Hej! Jag behöver lite hjälp av utomstående som kan tycka till då jag börjat tvivla på mig själv och är förvirrad av denna situation. Vad tycker ni?
Ekonomisk situation: jag är sjukskriven med 6500kr i bidrag varje månad. Bor tillsammans med min pojkvän i hans egna bostadsrätt som han ägde innan vi träffades. Han tjänar 31.000kr efter skatt (ca 41.000 före)varje månad ( plus en stor skatteåterbäring i maj och ev övertidsersättning samt rika föräldrar som köper saker ofta till honom apropå ingenting)
Vi köper varsinn mat, han bjuder ibland av sin mat en gång per helg då han tycker det är mysigt om vi äter samma mat då. Han betalar lån och hyra på sin lägenhet samt el och internet och tv. Kostnader som han har oavsett om jag bor här eller inte.
Jag betalar ingenting för boendet, däremot sköter precis all hushållsarbete han droppar saker runt som att han bodde på hotell, lämnar skräp där han Sitter och plockar aldrig efter sig, och skulle det inte vara städat någon dag anmärker han. Disken ska va skött o tvätten tvättat och bäddat.
Jag köper allt hem, inklusive möbler mattor osv han har endast köpt soffan och TVn. Han menar på att det är mitt område.
Vi har separata hyllor i kylen och jag får oftast inte röra hans mat.
Han bjuder aldrig ut mig och väldigt sällan på bio då jag inte kan betala för mig säger han. Inga presenter heller av samma anledning.
Han skäller på mig jämt att jag lever på honom.
Jag bor gratis. Vad tycker ni???
Har ofta svår värk dessutom men det skiter han i.
Han tycker jag borde betala hyra och en del avgifter.
Råd?