• Hedblomster

IVF vintern 2018/2019

Hej!

Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!

Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Hoppomliv

Det här är helt sjukt, men idag har jag plussat för första gången i mitt liv! Efter 5 IVF-behandlingar och 78 ägg så verkar detta ha satt sig! Har gråtit hela morgonen, kan inte fatta att det är sant!

• Ellanowa

Hej! 

Jag och min sambo har försökt att få barn i flera år nu. Har precis avslutat en Letrozolbehandling, som ej resulterade i någon graviditet. Tanken är nu att vi skall påbörja en första IVF innan sommaren. Dock har jag tidigare varit utsatt för övergrepp, samt också traumatiska undersökningar och oroar mig oerhört inför ingreppet. Jag undrar hur era erfarenheter kring IVF har varit? Då jag läst/hört så otroligt mycket om smärta osv. Har ni hört om någon klinik som är bättre/sämre än den andra? Vilken klinik erbjuder narkos under ingreppet? (Läst i något forum). 

(Snälla, ha överseende- kommentera inte om NI har negativa kommentarer) Är skärrad över processen som den är. 

Har lågt AMH. 0,8. 

Vänligen, 

Orolig kvinna 

• LLW
    Hoppomliv skrev 2019-03-17 10:33:01 följande:

Det här är helt sjukt, men idag har jag plussat för första gången i mitt liv! Efter 5 IVF-behandlingar och 78 ägg så verkar detta ha satt sig! Har gråtit hela morgonen, kan inte fatta att det är sant!

Är det sant?? Men åh vad roligt, grattis!! Hoppas verkligen att allt går som det ska nu, så himla kul för er!
  • LLW
    Joey1981 skrev 2019-03-12 10:02:49 följande:

Äggplocket var obehagligt. Det var första gången och jag visste inte riktigt hur det skulle kännas...denna gång vet jag o tycker det känns jobbigt :-/

Men jag får ta en lugnande innan så hoppas d går okej!

Jag kör ett mantra, ?det kommer gå över, det kommer bli bra?.

Samma jag körde när jag var sjukskriven i ett halvår och hade obeskrivlig ångest o panik.

Jag gillar personalen på RMC, speciellt en äldre kvinna som är väldigt mjuk o medkännande, Agnes eller nåt annat namn. Vet inte om hon är bm eller uska!

Hur går det för dig?! Jag har inte läst hela tråden tyvärr!

Jag går också på RMC i Linköping, har gjort två äggplock och varit sövd under båda. Det har gått hur bra som helst! Dom gör vanligtvis inte det men om man ber om det så går det ordna. Så ett alternativ om du tycker det är alldeles för jobbigt! Vi hade Susanne som läkare sist, tycker hon är riktigt bra och förtroendeingivande.
  • nypan78
    Hoppomliv skrev 2019-03-17 10:33:01 följande:

Så fantastisk!!! Bara sådär ????????????
  • Hoppomliv
    LLW skrev 2019-03-17 12:34:17 följande:

Är det sant?? Men åh vad roligt, grattis!! Hoppas verkligen att allt går som det ska nu, så himla kul för er!

Tack så mycket! Det hoppas verkligen jag med! Tänker direkt att det fortfarande är en lång väg kvar men just nu ska vi försöka att bara vara lite glada :)
  • Hoppomliv
    nypan78 skrev 2019-03-17 15:08:33 följande:

Så fantastisk!!! Bara sådär ????????????

Ja, på femte försöket! Av alla ägg är detta det enda som klarat delning efter dag 2 och nu har det ju tydligen klarat hit många delningar som helst eftersom vi kommit till testdag!! Trodde inte det var möjligt, vi hade precis börjat kontakta donationskliniker...
  • Längtar2019

Hej!

Ger mig in här nu för första gången. Jag är snart 34 år med lågt amh (0,22) med inga andra upptäckta ?fel? på mig eller partnern.

Vi fick avbryta vår första IVF i januari efter att för få blåsor bildades. Långa protokollet med menopur 412 för att gå över till gonal f och menopur när jag svarade för dåligt på enbart menopur vilket jag då svarade bättre på. Inte tillräckligt dock. Nu ska jag börja igen på fredag med långa protokollet, med planerat ägguttag den 18 april om det går bättre den här gången. Denna gång med en kombo av Elonva (någon med erfarenhet av det? Läser inte mkt om det) och menopur.

Vet inte hur man svarar en användare (hjälp? :) men tänker att vi är i liknande skede ?Ärdetminturnu?. Vad är ert ?problem??

Går sedan en månad på låg dos antidepressiva för att lindra min ledsenhet som är stor.

• Loviisa89
    Hoppomliv skrev 2019-03-17 17:30:04 följande:

Ja, på femte försöket! Av alla ägg är detta det enda som klarat delning efter dag 2 och nu har det ju tydligen klarat hit många delningar som helst eftersom vi kommit till testdag!! Trodde inte det var möjligt, vi hade precis börjat kontakta donationskliniker...

Så himla härligt!! Grattis!! :D
    Insta: Ivfskafunka
  • nypan78
    Längtar2019 skrev 2019-03-17 21:54:35 följande:

Hej!

Ger mig in här nu för första gången. Jag är snart 34 år med lågt amh (0,22) med inga andra upptäckta ?fel? på mig eller partnern.

Vi fick avbryta vår första IVF i januari efter att för få blåsor bildades. Långa protokollet med menopur 412 för att gå över till gonal f och menopur när jag svarade för dåligt på enbart menopur vilket jag då svarade bättre på. Inte tillräckligt dock. Nu ska jag börja igen på fredag med långa protokollet, med planerat ägguttag den 18 april om det går bättre den här gången. Denna gång med en kombo av Elonva (någon med erfarenhet av det? Läser inte mkt om det) och menopur.

Vet inte hur man svarar en användare (hjälp? :) men tänker att vi är i liknande skede ?Ärdetminturnu?. Vad är ert ?problem??

Går sedan en månad på låg dos antidepressiva för att lindra min ledsenhet som är stor.

Jag använde ett kombo av Menopur och Gonal F och fick lite bättre resultat denna gång, dvs fler mogna. Kvalité på embryona vet vi imorgon dag 5....
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019