• Hedblomster

IVF vintern 2018/2019

Hej!

Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!

Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • nypan78

Det är nog lite olika hur man reagerar på de olika läkemedel. Har bara använt menopur hittills, denna gång blandar vi menopur och gonal f. Fick ut bra redan förra gången, 14 ägg, 7 mogna, 6 befruktade. Nu hoppas man på att fler ska vara mogna...
    Huvudproblemet är min ålder (40) och dåligt amh (0.8)
    Men vi fick ändå köpa 3pack och hoppas det ska räcka...

• MrsBaker
    Mect skrev 2019-02-27 18:03:37 följande:

Jag har inte fått vetat... Har iofs inte frågat heller. Idag fick jag tillbaka ett som såg ?fint? ut...

Ok! Håller tummarna! När är det testdag?
  • Mect

A

MrsBaker skrev 2019-03-01 15:56:07 följande:

Ok! Håller tummarna! När är det testdag?

Tack! Testdag den 12 mars..
  • Ärdetminturnu

Hur har det gått för er här i tråden?

Verkar som jag kommer få mens idag så ringer nog Livio och ser vad vi gör härnäst.

• Joey1981

Jag hoppar in här... kort beskrivning av oss.

Jag 37 år och sambo 51år, försökt bli med barn sedan 2014. Två naturliga graviditeter som slutat i utomkveds dvs inga äggledare kvar och enda alternativet är IVF.

2017 gjorde vi första hormonbehandlingen(kort protokoll menopur) fyra befruktade ägg 3 bortfall o ett missfall, jag blev deprimerad och fick ångesttillstånd 2018; ett skitår med sjukskrivning.

2019 igår tog jag första Gonal f. 300E

Orolig och förväntansfull

Må detta gå bra

• mulin
    Ärdetminturnu skrev 2019-02-27 12:19:53 följande:

Wow jättebra resultat ju och goda förutsättningar för att det ska finnas några bra ägg där! Härligt att höra! 

Idag ringde de upp igen, 4 ägg klarade sig till frysen och var av toppkvalitet , så det känns jätteskönt! Nu ska det bara inväntas egen ÄL i april så det blir insättning. Så lång väntan, IGEN!! :)
  • becca90

Hej :) vet någon av er vilket protokoll man får? Jag har bra amh och alla andra tester normala. Har egen äl och regelbunden mens!

• Ärdetminturnu
    mulin skrev 2019-03-04 11:54:02 följande:

Idag ringde de upp igen, 4 ägg klarade sig till frysen och var av toppkvalitet , så det känns jätteskönt! Nu ska det bara inväntas egen ÄL i april så det blir insättning. Så lång väntan, IGEN!! :)

Spännande! Var du tvungen att vänta två cykler då?
  • mulin
    Ärdetminturnu skrev 2019-03-04 20:31:52 följande:

Spännande! Var du tvungen att vänta två cykler då?

Ja tyvärr.. så har räknat lite lätt på att insättningen blir i slutet av april :/
  • Jooosen
    becca90 skrev 2019-03-04 18:39:48 följande:

Hej :) vet någon av er vilket protokoll man får? Jag har bra amh och alla andra tester normala. Har egen äl och regelbunden mens!

Låter som att du kommer få korta protokollet. Förmodligen gonal-f!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019