• Carolinebffeb19

Gissa kön

Hej alla!

Nu har jag äntligen blivit medlem i familjeliv efter att jag har haft god nytta av mångas inlägg, svar på dessa & goda tips överlag. Jag och min sambo är gravida för allra första gången och har nu påbörjat tredje och sista trimestern, spänningen börjar krypa sig på ordentligt! Vi är nyfikna på om någon kan lista ut vad vår bebis har för kön utifrån det ultraljud vi gjorde v.12. När vi gjorde rutinultraljudet så tyckte jag att jag skymtade vad det kunde vara men både jag och min sambo är tveksamma. Bilderna från rutinultraljudet blev dessvärre inte så bra men jag har ju sett och hört att det finns många här på Familjeliv som har grym erfarenhet och känsla för det här med att lista ut kön. Så välkomna med Era gissningar på vårt ul från v1.12! Ska bli kul att få se vad ni tror. Vill även passa på att kolla om det finns någon mer som har beräknad förlossning i februari som skulle vilja följas åt nu den sista tiden! Vore jättekul! Jag bor i Göteborg. Gissa nu på kön! :) Kram Caroline

• Svar på tråden Gissa kön
  • joannaq
    Natie skrev 2018-11-19 20:50:05 följande:

Kan ni gissa på våran bebis också? ???? bebis nr 3 i v12

Jag gissar på en pojke :))
  • Natie

Det är min känsla att det är också ????

Får se på rul i januari hoppas jag ????????

Jag tror carros bebis är en flicka även din faktiskt Joanna!

Vem fan är måtta och varför ska jag dricka me honom?
  • Natie

• Natie

• Carolinebffeb19
    joannaq skrev 2018-11-19 20:56:36 följande:

Ja precis bf 25/5 jätte mysigt ska det bli :)Tack och grattis till dig med <3

Då blir mina andra grabbar på 16 & 11år glada om du gissar rätt för de vill ha en lillebror :))

Ja jag försökte kolla med detta på skallen oxå men det är svårt :)

Jag har ingen stark känsla som jag hade med de andra två, men lutar åt en kille hehe.

Har du någon känsla? :))

Tack snälla <3 Haha jaså de önskar sig en lillebror! Spännande för hela familjen då :) Ska ni ta reda på det längre fram eller ska det bli en trevlig överraskning? Vi har hela tiden sagt att det får bli en överraskning men samtidigt så är man bra nyfiken!

Jag hade en dröm precis innan jag fick vetskap om min graviditet och den var så verklig! Drömde om en liten pojke på 5-6 år som kom in till mig och la sig i sängen. Sen tycker jag mig ha skymtat något som kan liknas med en liten snopp tror jag ;) men som sagt! Jag kan ha sett fel, första gången för oss och det är verkligen svårt att tyda. Det är dock roligt att spekulera, gärna tillsammans med andra :)
  • joannaq

Å detta blir spännande :))

Jag har rul 29/12 så hoppas jag får se då :)) Men min man vill inte veta.. Så då får han gå ut :D

• joannaq
    Carolinebffeb19 skrev 2018-11-19 21:04:56 följande:

Tack snälla <3 Haha jaså de önskar sig en lillebror! Spännande för hela familjen då :) Ska ni ta reda på det längre fram eller ska det bli en trevlig överraskning? Vi har hela tiden sagt att det får bli en överraskning men samtidigt så är man bra nyfiken!

Jag hade en dröm precis innan jag fick vetskap om min graviditet och den var så verklig! Drömde om en liten pojke på 5-6 år som kom in till mig och la sig i sängen. Sen tycker jag mig ha skymtat något som kan liknas med en liten snopp tror jag ;) men som sagt! Jag kan ha sett fel, första gången för oss och det är verkligen svårt att tyda. Det är dock roligt att spekulera, gärna tillsammans med andra :)

Ja de vill ha en lillebror hehe men då blir ju jag ensam tjej säger jag.. :))

Jag vill veta men inte min man.. Så vi får se om han kan gå ut så jag får veta :D

Å va mysigt med första barnet!! Detta blir en sladdis för mig men är ju omgift så det blir min mans första barn :)) Jag började tidigt så jag är "bara" 36 så det känns ändå Okey :))
  • Carolinebffeb19
    joannaq skrev 2018-11-19 21:10:40 följande:

Ja de vill ha en lillebror hehe men då blir ju jag ensam tjej säger jag.. :))

Jag vill veta men inte min man.. Så vi får se om han kan gå ut så jag får veta :D

Å va mysigt med första barnet!! Detta blir en sladdis för mig men är ju omgift så det blir min mans första barn :)) Jag började tidigt så jag är "bara" 36 så det känns ändå Okey :))

Jag har kikat flera gånger på din bild, även sambon ;) Din känns lite svårare än bilden ?Natie? har :) Tittar man på den vita pinnen som du säger och tar i beaktning att bebis står på huvudet så känns det som om det lutar åt pojke.. men ändå lite svår att tyda. Pannan känns mer som tjej.

Ett tips på rutinultraljudet är att be dom skriva könet på en lapp så kan du/ni kika på det i lugn och ro sen. Eller om du själv ska kolla, med tanke på att din man inte vill. Vi gjorde inte detta men ångrar mig lite i efterhand ;) Vi ska dock göra ett 3D ultraljud tror jag, så då tänker jag br dom göra så. Känns kul att ändå ha möjligheten :)
  • Carolinebffeb19

Btw är ju inte 36 någon ålder ;) kul med en liten sladdis. Jag är faktiskt sladdis och mig har det aldrig gått någon nöd på ;) Tänk mig som fyller 34 i januari och får bebis i februari ;) Träffade dock min stora kärlek först nu så det var värt väntan! <3

• joannaq
    Carolinebffeb19 skrev 2018-11-19 21:18:44 följande:

Jag har kikat flera gånger på din bild, även sambon ;) Din känns lite svårare än bilden ?Natie? har :) Tittar man på den vita pinnen som du säger och tar i beaktning att bebis står på huvudet så känns det som om det lutar åt pojke.. men ändå lite svår att tyda. Pannan känns mer som tjej.

Ett tips på rutinultraljudet är att be dom skriva könet på en lapp så kan du/ni kika på det i lugn och ro sen. Eller om du själv ska kolla, med tanke på att din man inte vill. Vi gjorde inte detta men ångrar mig lite i efterhand ;) Vi ska dock göra ett 3D ultraljud tror jag, så då tänker jag br dom göra så. Känns kul att ändå ha möjligheten :)

Ja sen va h*n inte still för fem öre heller :)) boxades och sparkade och sträckte ut benen hela tiden, skickar med en bild till det :))

Ja så kan man göra, det va smart. Risken finns ju att det syns och jag som vet vad jag ska titta efter kanske kan se själv hehe. Vill ju köpa något annat än neutrala kläder innan hehe.

Svar på tråden Gissa kön