• Carolinebffeb19

Gissa kön

Hej alla!

Nu har jag äntligen blivit medlem i familjeliv efter att jag har haft god nytta av mångas inlägg, svar på dessa & goda tips överlag. Jag och min sambo är gravida för allra första gången och har nu påbörjat tredje och sista trimestern, spänningen börjar krypa sig på ordentligt! Vi är nyfikna på om någon kan lista ut vad vår bebis har för kön utifrån det ultraljud vi gjorde v.12. När vi gjorde rutinultraljudet så tyckte jag att jag skymtade vad det kunde vara men både jag och min sambo är tveksamma. Bilderna från rutinultraljudet blev dessvärre inte så bra men jag har ju sett och hört att det finns många här på Familjeliv som har grym erfarenhet och känsla för det här med att lista ut kön. Så välkomna med Era gissningar på vårt ul från v1.12! Ska bli kul att få se vad ni tror. Vill även passa på att kolla om det finns någon mer som har beräknad förlossning i februari som skulle vilja följas åt nu den sista tiden! Vore jättekul! Jag bor i Göteborg. Gissa nu på kön! :) Kram Caroline

• Svar på tråden Gissa kön
  • Carolinebffeb19
    Natie skrev 2018-11-19 21:03:17 följande:

Det är min känsla att det är också ????

Får se på rul i januari hoppas jag ????????

Jag tror carros bebis är en flicka även din faktiskt Joanna!

Kul, tack för din gissning! :) <3

De säger ju att mammans känsla av vad det blir brukar stämma! Spännande för Er att kanske få se i januari då, all lycka till Er!
  • joannaq
    Carolinebffeb19 skrev 2018-11-19 21:22:26 följande:

Btw är ju inte 36 någon ålder ;) kul med en liten sladdis. Jag är faktiskt sladdis och mig har det aldrig gått någon nöd på ;) Tänk mig som fyller 34 i januari och får bebis i februari ;) Träffade dock min stora kärlek först nu så det var värt väntan! <3

Nä det är verkligen ingen ålder som du säger, ja men klart det är värt väntan! :)) Helt fantastiskt härligt att finna den stora kärleken <3 Önskade så klart att han jag lever med nu vore pappa till mina andra två oxå . <3
  • Carolinebffeb19
    joannaq skrev 2018-11-19 21:27:43 följande:

Ja sen va h*n inte still för fem öre heller :)) boxades och sparkade och sträckte ut benen hela tiden, skickar med en bild till det :))

Ja så kan man göra, det va smart. Risken finns ju att det syns och jag som vet vad jag ska titta efter kanske kan se själv hehe. Vill ju köpa något annat än neutrala kläder innan hehe.

Haha en livlig bebbe med andra ord! Samma här faktiskt. Jäklar vad det rör runt ibland, sparkas och har sig. Dock har jag moderkakan i framvägg så en del av rörelserna dämpas på så vis. Både på gott och ont. Vet du vad bebis har för puls? :)
  • joannaq
    Carolinebffeb19 skrev 2018-11-19 21:33:23 följande:

Haha en livlig bebbe med andra ord! Samma här faktiskt. Jäklar vad det rör runt ibland, sparkas och har sig. Dock har jag moderkakan i framvägg så en del av rörelserna dämpas på så vis. Både på gott och ont. Vet du vad bebis har för puls? :)

Jag är ju bara i v14 än så känner inte något än, tror jag har känt någon puff men lite svårt än att veta om det är bebis eller tarmarna.

Jag vet inte pulsen än tyvärr, men har en doppler så skulle kunna försöka räkna :))
  • Carolinebffeb19
    joannaq skrev 2018-11-19 21:30:08 följande:

Nä det är verkligen ingen ålder som du säger, ja men klart det är värt väntan! :)) Helt fantastiskt härligt att finna den stora kärleken <3 Önskade så klart att han jag lever med nu vore pappa till mina andra två oxå . <3

Livet tar olika vägar ibland :) Så är det bara. Kommer från ett långt förhållande sen tidigare men inte känt mig direkt redo förrän nu. Pusselbitarna föll på plats liksom! :) Allt fokus på syskonbarnen tidigare men nu jäklar, kommer bli en sån häftig känsla när man får sin egna lilla bebis i sina armar! Overkligt <3
  • Carolinebffeb19
    joannaq skrev 2018-11-19 21:37:56 följande:

Jag är ju bara i v14 än så känner inte något än, tror jag har känt någon puff men lite svårt än att veta om det är bebis eller tarmarna.

Jag vet inte pulsen än tyvärr, men har en doppler så skulle kunna försöka räkna :))

Ja men precis! Inte omöjligt att det är bebis du känner. Kände du tidigt med dina andra barn? Jösses, jag kände jättetidigt! V12 faktiskt! Helt övertygad att det var bebis. Var såklart mer som en svepning, en fjäril typ. Vi skaffade faktiskt också en doppler - guld värt! Den hade jag användning för en vecka sen senast då fosterrörelserna blev mindre. Vi har använt den sparsamt men räknat ut på ett ungefär hur pulsen ligger :)
  • joannaq
    Carolinebffeb19 skrev 2018-11-19 21:38:46 följande:

Livet tar olika vägar ibland :) Så är det bara. Kommer från ett långt förhållande sen tidigare men inte känt mig direkt redo förrän nu. Pusselbitarna föll på plats liksom! :) Allt fokus på syskonbarnen tidigare men nu jäklar, kommer bli en sån häftig känsla när man får sin egna lilla bebis i sina armar! Overkligt <3

Ja det gör ju det ibland och det är väl bara att svänga med :)) Härligt när allt bara känns rätt!

Ja då blir det full fokus på erat lilla knyte <3
    Carolinebffeb19 skrev 2018-11-19 21:43:21 följande:

Ja men precis! Inte omöjligt att det är bebis du känner. Kände du tidigt med dina andra barn? Jösses, jag kände jättetidigt! V12 faktiskt! Helt övertygad att det var bebis. Var såklart mer som en svepning, en fjäril typ. Vi skaffade faktiskt också en doppler - guld värt! Den hade jag användning för en vecka sen senast då fosterrörelserna blev mindre. Vi har använt den sparsamt men räknat ut på ett ungefär hur pulsen ligger :)

Ja då är det säkert det jag känner <3

Kommer inte ihåg med de andra det är ju 11 årsen hehe.

Ska bara använda dopplern när jag verkligen känner att jag behöver :))
  • Carolinebffeb19
    joannaq skrev 2018-11-19 22:06:19 följande:

Ja det gör ju det ibland och det är väl bara att svänga med :)) Härligt när allt bara känns rätt!

Ja då blir det full fokus på erat lilla knyte <3Ja då är det säkert det jag känner <3

Kommer inte ihåg med de andra det är ju 11 årsen hehe.

Ska bara använda dopplern när jag verkligen känner att jag behöver :))

Ja det är klart, 11 år är en tid och man glömmer lätt :) Då räknas du som förstföderska igen ja! Ang pulsen så kan man ju få lite riktmärken där med ;) Min bebis har legat på över 150 för det mesta. Sist vecka när vi var och kollade upp bebis pga minskade fosterrörelser så toppade den på 165-170, tydligen bara bra sa dom. Annars så runt 150 som sagt.. :)
  • joannaq
    Carolinebffeb19 skrev 2018-11-19 22:31:56 följande:

Ja det är klart, 11 år är en tid och man glömmer lätt :) Då räknas du som förstföderska igen ja! Ang pulsen så kan man ju få lite riktmärken där med ;) Min bebis har legat på över 150 för det mesta. Sist vecka när vi var och kollade upp bebis pga minskade fosterrörelser så toppade den på 165-170, tydligen bara bra sa dom. Annars så runt 150 som sagt.. :)

Ja jag räknas tydligen som det, blir spännande.. Hoppas det går lika fort som med första då :))

Tyder det på tjej om hjärtat slår fortare eller är det tvärtom?
  • Carolinebffeb19
    joannaq skrev 2018-11-19 23:07:08 följande:

Ja jag räknas tydligen som det, blir spännande.. Hoppas det går lika fort som med första då :))

Tyder det på tjej om hjärtat slår fortare eller är det tvärtom?

Under 140= pojke & över 140= flicka :) Det där verkar stämma sådär bra, är en hel del skrock kan jag tänka mig. Finns ju en massa saker man kan kolla, lite för skojs skull om man tycker det är kul. Kinesiska kalendern mm, den ska tydligen stämma i väldigt många fall ;) Där sa min flicka, hjärtslagen tyder på flicka och en massa andra saker tyder på det med. Dock tror jag ändå att det var en snopp jag såg! Haha :)
Svar på tråden Gissa kön