• Carolinebffeb19

Gissa kön

Hej alla!

Nu har jag äntligen blivit medlem i familjeliv efter att jag har haft god nytta av mångas inlägg, svar på dessa & goda tips överlag. Jag och min sambo är gravida för allra första gången och har nu påbörjat tredje och sista trimestern, spänningen börjar krypa sig på ordentligt! Vi är nyfikna på om någon kan lista ut vad vår bebis har för kön utifrån det ultraljud vi gjorde v.12. När vi gjorde rutinultraljudet så tyckte jag att jag skymtade vad det kunde vara men både jag och min sambo är tveksamma. Bilderna från rutinultraljudet blev dessvärre inte så bra men jag har ju sett och hört att det finns många här på Familjeliv som har grym erfarenhet och känsla för det här med att lista ut kön. Så välkomna med Era gissningar på vårt ul från v1.12! Ska bli kul att få se vad ni tror. Vill även passa på att kolla om det finns någon mer som har beräknad förlossning i februari som skulle vilja följas åt nu den sista tiden! Vore jättekul! Jag bor i Göteborg. Gissa nu på kön! :) Kram Caroline

• Svar på tråden Gissa kön
  • Carolinebffeb19
    babydreams skrev 2018-11-20 11:48:01 följande:

Första bilden är en pottbild (bild tagen underifrån kroppen då BM mätte lårbenet) och andra bilden är en bild i profil, man ser bland annat urinblåsan (?) iaf vad BM sa till mig.

Ja okej! :) För att de där teorierna ska stämma så ska det nog helst vara ett ultraljud från v12, då man i vissa fall har gjort ett kub-test. Ditt är från rutinultraljudet misstänker jag? Mitt rutinultraljud blev också sådär suddigt.. fick typ en bild där bebis sög på tummen ;) annars rätt otydligt för ett öga som är otränat.
  • Carolinebffeb19
    Jellybeans skrev 2018-11-20 19:28:01 följande:

Vilket kön ser man på min bild? :)

Jag gissar på flicka <3

Vill du gissa på min? :)
  • joannaq
    Jellybeans skrev 2018-11-20 19:28:01 följande:

Vilket kön ser man på min bild? :)

Gissar oxå på flicka :))
  • Jellybeans

Åh din bild är lite knepig? Jag gissar nog på en tjej, men är inte alls säker :)

• Carolinebffeb19
    Jellybeans skrev 2018-11-20 20:11:43 följande:

Åh din bild är lite knepig? Jag gissar nog på en tjej, men är inte alls säker :)

Jaså tycker du? :) Jag tycker den blev ganska tydlig, möjligtvis lite mörk. Kul att du gissade iaf! Tack! Har du själv någon känsla kring vad du väntar? :)
  • Jellybeans

Ja, fast ju längre man tittade på din bild så blev det ju klarare:)

Nja tyvärr, jag har nog ingen känsla själv...

Har fått ungefär 50/50 av andra som gissat så då blev jag lite förvirrad:)

Men tror det beror på vilken bild jag visat!

Så det är den här bilden också!

• Carolinebffeb19
    Jellybeans skrev 2018-11-21 17:12:34 följande:

Haha ja det är verkligen inte lätt att tyda men lite roligt att få gissa ändå :) Den första bilden du hade var nog ?enklare? .. på denna bilden så kan jag nog inte urskilja allt riktigt.. men tror nog flicka ändå!

Alla ni som svarat här tror flicka på mig medans familj, kollegor, vänner och folk som jag inte riktigt känner tror det är en pojke utifrån magens form mm. Kan ha att göra med att jag själv trott mer eller mindre hela tiden att det är en pojke. Men folk jag inte känner gissar pojke.. det är ändå lite intressant :) förutom ni här då ;)
  • Carolinebffeb19
    Jellybeans skrev 2018-11-21 17:12:34 följande:

Haha ja det är verkligen inte lätt att tyda men lite roligt att få gissa ändå :) Den första bilden du hade var nog ?enklare? .. på denna bilden så kan jag nog inte urskilja allt riktigt.. men tror nog flicka ändå!

Alla ni som svarat här tror flicka på mig medans familj, kollegor, vänner och folk som jag inte riktigt känner tror det är en pojke utifrån magens form mm. Kan ha att göra med att jag själv trott mer eller mindre hela tiden att det är en pojke. Men folk jag inte känner gissar pojke.. det är ändå lite intressant :) förutom ni här då ;)
Svar på tråden Gissa kön