• Carolinebffeb19

Gissa kön

Hej alla!

Nu har jag äntligen blivit medlem i familjeliv efter att jag har haft god nytta av mångas inlägg, svar på dessa & goda tips överlag. Jag och min sambo är gravida för allra första gången och har nu påbörjat tredje och sista trimestern, spänningen börjar krypa sig på ordentligt! Vi är nyfikna på om någon kan lista ut vad vår bebis har för kön utifrån det ultraljud vi gjorde v.12. När vi gjorde rutinultraljudet så tyckte jag att jag skymtade vad det kunde vara men både jag och min sambo är tveksamma. Bilderna från rutinultraljudet blev dessvärre inte så bra men jag har ju sett och hört att det finns många här på Familjeliv som har grym erfarenhet och känsla för det här med att lista ut kön. Så välkomna med Era gissningar på vårt ul från v1.12! Ska bli kul att få se vad ni tror. Vill även passa på att kolla om det finns någon mer som har beräknad förlossning i februari som skulle vilja följas åt nu den sista tiden! Vore jättekul! Jag bor i Göteborg. Gissa nu på kön! :) Kram Caroline

• Svar på tråden Gissa kön
  • Carolinebffeb19
    08111719 skrev 2018-11-24 00:07:32 följande:

Någon som vill gissa på min bild? Från v.12

Tack för din gissning :) Första här som gissat på pojke!

Din bild var också klurig men gissar nog på pojke! :) Har du ngn egen känsla?
  • 08111719

Jag är jätte dålig på att gissa, har haft fel på alla mina tidigare graviditeter. Medans min sambo alltid gissat rätt. Han tror iallafall på flicka denna gång. Så vi får se om han har rätt även en 4:e gång haha

Carolinebffeb19 skrev 2018-11-24 17:25:39 följande:

Tack för din gissning :) Första här som gissat på pojke!

Din bild var också klurig men gissar nog på pojke! :) Har du ngn egen känsla?

• Carolinebffeb19
    08111719 skrev 2018-11-24 18:13:20 följande:

Jag är jätte dålig på att gissa, har haft fel på alla mina tidigare graviditeter. Medans min sambo alltid gissat rätt. Han tror iallafall på flicka denna gång. Så vi får se om han har rätt även en 4:e gång haha

Spännande! Haha be din sambo kolla på vår bild då :D Min sambo sa faktiskt flicka på din bild förut när jag visade... så vem vet ;) När är bebis beräknad?
  • ansano91

Någon som kan gissa på min bild från 12+4, vet inte om det syns något! Är i vecka 34 nu så får snart veta iaf :D

• Carolinebffeb19
    ansano91 skrev 2018-11-24 21:47:20 följande:

Någon som kan gissa på min bild från 12+4, vet inte om det syns något! Är i vecka 34 nu så får snart veta iaf :D

Lite otydligt på bilden men har bebis benen uppåt? :) isf får nog den sk pinnen mer lutning än 30 grader och då enligt teorin så blir det en pojke! Kul att du är i v 34, jag är i 28+5 men vi tänkte inte ta reda på kön. Vore kul om du berättade vad det blev sen :)
  • Carolinebffeb19
    ansano91 skrev 2018-11-24 21:47:20 följande:

Gissa gärna på min bild med :)
  • ansano91
    Carolinebffeb19 skrev 2018-11-24 21:58:14 följande:

Gissa gärna på min bild med :)

Ja jag tror mig se att benen är uppåt, tror det är en pojke med tanke på genetiken från min fästmans sida! Men ska bli så spännande att se sen. Ångrar inte att vi inte tog reda på det men är ändå nyfiken och tycker det är kul att spekulera :D

Är helt värdelös på nubteorin men har googlat massor, på din bild skulle jag nog säga tjej, men se det inte som något säkert svar :,D
  • Carolinebffeb19
    ansano91 skrev 2018-11-24 22:09:37 följande:

Ja jag tror mig se att benen är uppåt, tror det är en pojke med tanke på genetiken från min fästmans sida! Men ska bli så spännande att se sen. Ångrar inte att vi inte tog reda på det men är ändå nyfiken och tycker det är kul att spekulera :D

Är helt värdelös på nubteorin men har googlat massor, på din bild skulle jag nog säga tjej, men se det inte som något säkert svar :,D

Ja är benen uppåt så borde det ju tyda på en liten pojke, men som du säger! Jättesvårt att veta ;) Spännande iaf! Snart får ni se <3 allt går så otroligt snabbt :) Jag tyckte faktiskt att jag råkade se något på rutinultraljudet, barnmorskan glömde säga till oss att kolla bort när hon mätte lårbenet. Jag är såklart osäker på vad jag såg men tyckte det var en liten snopp haha, men kan ha varit något helt annat.
  • 08111719

Han sa direkt pojke :D ja visst är det spännande! Jag har bf 3/5.

Återberätta gärna sen när du vet vad det blir :)

Carolinebffeb19 skrev 2018-11-24 21:10:58 följande:

Spännande! Haha be din sambo kolla på vår bild då :D Min sambo sa faktiskt flicka på din bild förut när jag visade... så vem vet ;) När är bebis beräknad?

Svar på tråden Gissa kön