• Carolinebffeb19

Gissa kön

Hej alla!

Nu har jag äntligen blivit medlem i familjeliv efter att jag har haft god nytta av mångas inlägg, svar på dessa & goda tips överlag. Jag och min sambo är gravida för allra första gången och har nu påbörjat tredje och sista trimestern, spänningen börjar krypa sig på ordentligt! Vi är nyfikna på om någon kan lista ut vad vår bebis har för kön utifrån det ultraljud vi gjorde v.12. När vi gjorde rutinultraljudet så tyckte jag att jag skymtade vad det kunde vara men både jag och min sambo är tveksamma. Bilderna från rutinultraljudet blev dessvärre inte så bra men jag har ju sett och hört att det finns många här på Familjeliv som har grym erfarenhet och känsla för det här med att lista ut kön. Så välkomna med Era gissningar på vårt ul från v1.12! Ska bli kul att få se vad ni tror. Vill även passa på att kolla om det finns någon mer som har beräknad förlossning i februari som skulle vilja följas åt nu den sista tiden! Vore jättekul! Jag bor i Göteborg. Gissa nu på kön! :) Kram Caroline

• Svar på tråden Gissa kön
  • Carolinebffeb19

Skulle det komma ut en liten flicka så skulle jag bli oerhört förvånad kan jag ju tillägga! Alla verkar tro pojke med :) Mamma, syrran mm kallar den för ?Bertil?. Det var smeknamnet den fick av systersonen och det hänger liksom kvar :p

• joannaq
    Carolinebffeb19 skrev 2018-11-19 23:26:41 följande:

Under 140= pojke & över 140= flicka :) Det där verkar stämma sådär bra, är en hel del skrock kan jag tänka mig. Finns ju en massa saker man kan kolla, lite för skojs skull om man tycker det är kul. Kinesiska kalendern mm, den ska tydligen stämma i väldigt många fall ;) Där sa min flicka, hjärtslagen tyder på flicka och en massa andra saker tyder på det med. Dock tror jag ändå att det var en snopp jag såg! Haha :)

Okey då stämde det inte på min äldsta för han låg på 144-155 kommer jag ihåg, men med den yngsta kommer jag inte ihåg :/

Ja det blir ju bara gissningar enligt den kenesiska kalendern så blir det en pojke :)

Jag säger han om bebisen men man vet ju aldrig :))

Mig spelar det absolut ingen roll är bara så överlycklig över att detta barnet lever eftersom vi på förra kub inte såg något annat än en tom hinnsäck :( Vi hade fått en ofosterlig graviditet tyvärr.
  • Carolinebffeb19
    joannaq skrev 2018-11-20 07:57:10 följande:

Okey då stämde det inte på min äldsta för han låg på 144-155 kommer jag ihåg, men med den yngsta kommer jag inte ihåg :/

Ja det blir ju bara gissningar enligt den kenesiska kalendern så blir det en pojke :)

Jag säger han om bebisen men man vet ju aldrig :))

Mig spelar det absolut ingen roll är bara så överlycklig över att detta barnet lever eftersom vi på förra kub inte såg något annat än en tom hinnsäck :( Vi hade fått en ofosterlig graviditet tyvärr.

Visst är det så, det spelar absolut ingen roll vad det blir. En frisk och välmående bebis, det är det som spelar roll. Sen är det alltid kul att gissa :)

Glad för Er skull att det ser ljusare ut denna gången <3
  • joannaq
    Carolinebffeb19 skrev 2018-11-20 08:38:48 följande:

Visst är det så, det spelar absolut ingen roll vad det blir. En frisk och välmående bebis, det är det som spelar roll. Sen är det alltid kul att gissa :)

Glad för Er skull att det ser ljusare ut denna gången <3

Ja jätte kul att gissa :))

Ja det va så skönt när vi fick se en liten groda med ett pickande hjärta i v 7 +2 och sen att allt va bra på kub :))
  • joannaq
    babydreams skrev 2018-11-20 10:20:41 följande:

Vad tror ni? :)

Jätte svåra bilder, jag har lite svårt att se vad som är vad men tror jag ser huvudet och då gissar jag på tjej :))
  • Carolinebffeb19
    joannaq skrev 2018-11-20 10:25:37 följande:

Ja jätte kul att gissa :))

Ja det va så skönt när vi fick se en liten groda med ett pickande hjärta i v 7 +2 och sen att allt va bra på kub :))

Det förstår jag! :) Vi fick också göra ultraljud v7.. lilla ärtan! Sen gjorde jag också kub, ?behövdes? ej men kändes ändå tryggt.
  • Carolinebffeb19
    babydreams skrev 2018-11-20 10:20:41 följande:

Vad tror ni? :)

Oj den var svår :) Där får jag nog passa!
  • babydreams

Första bilden är en pottbild (bild tagen underifrån kroppen då BM mätte lårbenet) och andra bilden är en bild i profil, man ser bland annat urinblåsan (?) iaf vad BM sa till mig.

• Carolinebffeb19
    babydreams skrev 2018-11-20 11:48:01 följande:

Första bilden är en pottbild (bild tagen underifrån kroppen då BM mätte lårbenet) och andra bilden är en bild i profil, man ser bland annat urinblåsan (?) iaf vad BM sa till mig.

Ja okej! :) För att de där teorierna ska stämma så ska det nog helst vara ett ultraljud från v12, då man i vissa fall har gjort ett kub-test. Ditt är från rutinultraljudet misstänker jag? Mitt rutinultraljud blev också sådär suddigt.. fick typ en bild där bebis sög på tummen ;) annars rätt otydligt för ett öga som är otränat.
Svar på tråden Gissa kön