• Anonym (Papppan)

Tappat suget efter orgasm

Är gift och har två barn.

När jag och frun har det trevligt i sängkammaren så har vi ett problem.

Vi både tappar suget vid orgasm, och då vi nästan aldrig lyckas komma samtidigt så ställer det till problem. Kommer hon före så låter hon mig fortsätta, men det känns inte bra för henne.

Kommer jag före så känns det bara äckligt att smeka henne. What to do?

• Svar på tråden Tappat suget efter orgasm
  • Anonym (Papppan)

Men min fru vill ju inte att jag ska göra på henne om jag kommer först, pratade med henne om det just. Att vi borde pröva iaf, men hon känner att jag inte vill det.

Bästa gångerna är med mycket förspel och att hon har ögonbindel, för då har hon ingen kontroll säger hon.

• Anonym (E.)
    New Dawn skrev 2018-11-24 10:13:59 följande:

Hur i hela världen kan det komma sig att man "tappar sugen" på att se sin den man älskar njuta.

För mig personligen är det inte ens förenligt med kärlek.

Det där var ett jättekonstigt yttrande. En man kan älska en kvinna med beundran och högaktan i många år, men INTE vilja göra något sexuellt med henne för att det skulle förstöra hennes renhet, och därmed hans kärlek. 

Nu var det här OT i tråden, men jag var ändå tvungen att inflika det. Kärlek kan vara mycket mer än du någonsin tror!
  • HasseA

Jag har inget tips, men känner igen mig helt i att "intresset" oftast försvinner totalt i samband med att jag kommer. Som att släcka en lampa. Inte för att man vill att det ska bli så, det blir så i alla fall. I vårt fall är det inget problem, för min fru kommer i princip alltid många gånger innan jag gör det - och om hon inte gjort det får hon väl göra det nästa gång, bara. 

Så, om din fru slocknar på samma sätt, då är det klart det blir ett problem. Ingen kan komma först, och det är svårt att komma samtidigt.

• New  Dawn
    Anonym (Syster mmm) skrev 2018-11-24 13:13:43 följande:

Alla är olika, tycker mig höra ett fördömmande här ?får ni tyvärr leva med det? är en trist inställning när man ger en personlig reflektion.

Nej, men jag tycker det låter synd att du inte får uppleva att utveckla den där pirrande, spännande känslan vid penetration, eftersom att ingen kan hålla ut. (som du skriver) Det finns ju möjlighet att några män kan, men frågan är om du vill leta efter en man just för den egenskapen, men den möjligheten finns ju också.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (E.) skrev 2018-11-24 16:02:04 följande:

Det där var ett jättekonstigt yttrande. En man kan älska en kvinna med beundran och högaktan i många år, men INTE vilja göra något sexuellt med henne för att det skulle förstöra hennes renhet, och därmed hans kärlek. 

Nu var det här OT i tråden, men jag var ändå tvungen att inflika det. Kärlek kan vara mycket mer än du någonsin tror!

Nu skrev jag, för mig PERSONLIGEN.

Jag vet att många tycker att sex hör till en kärleksrelation tex, även om andra inte tycker det.

Om jag älskar någon vill jag se den mannen njuta, även om jag inte är kåt. Även om jag själv just fått orgasm. (Trots att känslan i underlivet försvunnit)

Jag skulle inte känna mig älskad om min man inte hade någon lust att tillfredställa mig bara för att han fått orgasm.

Jag levde i en relation där sex tog slut efter hans utlösning. Hade jag inte kommit då var det liksom inget att göra. Då kände jag mig oviktig. Min lust var liksom inte så viktigt, eftersom det bara var intressant om han var kåt.

Jag tappar känslan i underlivet efter orgasm. Min nuvarande man slaknar efter orgasm(som de flesta män) och kan inte ha sex, men om vi båda kände att vi inte kunde ha sex bara för att vi hade kommit skulle vart sexliv dö ut. Jag tycker sex är en del av kärleken och jag kan inte förstå att man kan låsa sig så vid sin egen kropps funktion.
  • New  Dawn
    Anonym (Papppan) skrev 2018-11-24 13:38:57 följande:

Men min fru vill ju inte att jag ska göra på henne om jag kommer först, pratade med henne om det just. Att vi borde pröva iaf, men hon känner att jag inte vill det.

Bästa gångerna är med mycket förspel och att hon har ögonbindel, för då har hon ingen kontroll säger hon.

Som jag förstår det har hon rätt, du vill inte... Eller?
  • New  Dawn
    HasseA skrev 2018-11-24 17:29:42 följande:

Jag har inget tips, men känner igen mig helt i att "intresset" oftast försvinner totalt i samband med att jag kommer. Som att släcka en lampa. Inte för att man vill att det ska bli så, det blir så i alla fall. I vårt fall är det inget problem, för min fru kommer i princip alltid många gånger innan jag gör det - och om hon inte gjort det får hon väl göra det nästa gång, bara. 

Så, om din fru slocknar på samma sätt, då är det klart det blir ett problem. Ingen kan komma först, och det är svårt att komma samtidigt.

Har man inte problemet (som ni) och kommer ofta är det antagligen inte lika frustrerande att vara utan någon enstaka gång.(Ibland KAN man ju inte komma och det är ju naturligt, och då kanske man hellre väntar) Men om man känner att man vill komma och är kåt och sugen känns det tråkigt att inte blir tillfredställd.

Mitt ex tillfredställde aldrig mig efter sin orgasm. Bla sa han till mig "det skulle du tänkt på tidigare", en gång när jag inte hann komma före honom (eller samtidigt) men berättade att jag fortfarande var kåt efter hans utlösning. Då kände jag mig dum och ledsen och jobbig som inte fungerade bättre sexuellt. Jag förstod inte varför inte min lust betydde mer än så. Kändes som att jag bara var krånglig.
  • HasseA
    New Dawn skrev 2018-11-24 23:27:38 följande:
    Har man inte problemet (som ni) och kommer ofta är det antagligen inte lika frustrerande att vara utan någon enstaka gång.(Ibland KAN man ju inte komma och det är ju naturligt, och då kanske man hellre väntar) Men om man känner att man vill komma och är kåt och sugen känns det tråkigt att inte blir tillfredställd.

Mitt ex tillfredställde aldrig mig efter sin orgasm. Bla sa han till mig "det skulle du tänkt på tidigare", en gång när jag inte hann komma före honom (eller samtidigt) men berättade att jag fortfarande var kåt efter hans utlösning. Då kände jag mig dum och ledsen och jobbig som inte fungerade bättre sexuellt. Jag förstod inte varför inte min lust betydde mer än så. Kändes som att jag bara var krånglig.
    Jo, fast det jag försöker beskriva är ju inte något själv-valt, det är ju något som händer i kroppen. Som när man sitter och somnar på ett möte, fast man är intresserad, eller som att man känner att man håller på att bli magsjuk, fast man är på en kul fest.

Om man inte har en kropp som reagerar så, kanske man har svårt att förstå att andras kroppar ibland gör det. Och när det sker, så märks det nog på engagemanget, som TS beskriver det. Det blir lite som samma känsla som om man inte var alls sugen på det hela från början - fast värre, för man VILL vara kåt, man VILL fortsätta (tex tillfredsställa den andra), och ändå finns det något i kroppen som bara "lägg av!, som om batteriet plötsligt tog slut. Och det handlar inte om att tex ståndet lägger sig, eller att man blir trött, det är hela känslan i hela kroppen.
  • Pope Joan II
    Anonym (E.) skrev 2018-11-24 16:02:04 följande:

Apropå jättekonstiga yttranden:

men INTE vilja göra något sexuellt med henne för att det skulle förstöra hennes renhet, och därmed hans kärlek

Förstöra hennes renhet? Haha! 
Svar på tråden Tappat suget efter orgasm