Anonym (E.) skrev 2018-11-24 16:02:04 följande:
Det där var ett jättekonstigt yttrande. En man kan älska en kvinna med beundran och högaktan i många år, men INTE vilja göra något sexuellt med henne för att det skulle förstöra hennes renhet, och därmed hans kärlek.
Nu var det här OT i tråden, men jag var ändå tvungen att inflika det. Kärlek kan vara mycket mer än du någonsin tror!
Nu skrev jag, för mig PERSONLIGEN.
Jag vet att många tycker att sex hör till en kärleksrelation tex, även om andra inte tycker det.
Om jag älskar någon vill jag se den mannen njuta, även om jag inte är kåt. Även om jag själv just fått orgasm. (Trots att känslan i underlivet försvunnit)
Jag skulle inte känna mig älskad om min man inte hade någon lust att tillfredställa mig bara för att han fått orgasm.
Jag levde i en relation där sex tog slut efter hans utlösning. Hade jag inte kommit då var det liksom inget att göra. Då kände jag mig oviktig. Min lust var liksom inte så viktigt, eftersom det bara var intressant om han var kåt.
Jag tappar känslan i underlivet efter orgasm. Min nuvarande man slaknar efter orgasm(som de flesta män) och kan inte ha sex, men om vi båda kände att vi inte kunde ha sex bara för att vi hade kommit skulle vart sexliv dö ut. Jag tycker sex är en del av kärleken och jag kan inte förstå att man kan låsa sig så vid sin egen kropps funktion.