• Anonym (hjälp)

Restips för trygghetsnarkoman

Hej, jag önskar restips! Jag vill ha trygghet, är inte van att resa ensam. Nu vill jag resa ensam. Var ska jag åka? Det viktiga är att resa iväg, så jag är öppen för förslag helt enkelt.

• Svar på tråden Restips för trygghetsnarkoman
  • Anonym (hjälp)
    Drottningen1970 skrev 2018-12-02 21:56:48 följande:
    Ja
    Hur och varför?
  • Colourfulrainbow

Vill du ha trygghet tycker jag du ska sikta in dig på en mindre ort. 

Jag har åkt på många bussresor, och jag har aldrig känt mig mer omhändertagen som på dessa bussresor. 

Numera finns det en kombination av buss och flyg. Tror både Ölvemarks och Scandorama har det. Du flyger från Arlanda eller Kastrup, kommer ner till resmålet. Hotell är fixat, och det brukar finnas halvpension. Vill du åka på utflykter så åker du runt med Ölvemarks-bussen, svensk reseledare, och svenska turister.

• nernu

Jag hade åkt till england eller usa. Mycket säkerhet och alla kan engelska så du kan alltid ta dig fram. Smidigt.

• Anonym (hjälp)
    Anonym (Charter-Anna) skrev 2018-12-02 18:31:32 följande:
    Alla charterresor som du bokar med de stora bolaget (Ving, TUI, Apollo etc) tar emot med skandinavisk personal.
    Du bokar transfer i samband med bokningen, så har du transport direkt till hotellet.

Vill du se närmare på olika hotell så gör det på Tripadvisor.se.

Jag reser alltid själv, åker oftast til Medelhavskusten eller till någon av Kanarieöarna.

Undrar du över annat så svarar jag gärna, har åkt på ensamcharter till olika resmål under många år.
    Om det finns transfer att beställa så funkar det likadant även om det är en kort resa på 3-4 dagar?
    Tittade lite på kartan. Malaga, Spanién ligger mer söderut än Mallorca, nere vid Gibraltar / Afrika. Det kanske inte är för kallt dec/jan?
  • Anonym (hjälp)
    Colourfulrainbow skrev 2018-12-02 22:09:51 följande:

Vill du ha trygghet tycker jag du ska sikta in dig på en mindre ort. 

Jag har åkt på många bussresor, och jag har aldrig känt mig mer omhändertagen som på dessa bussresor. 

Numera finns det en kombination av buss och flyg. Tror både Ölvemarks och Scandorama har det. Du flyger från Arlanda eller Kastrup, kommer ner till resmålet. Hotell är fixat, och det brukar finnas halvpension. Vill du åka på utflykter så åker du runt med Ölvemarks-bussen, svensk reseledare, och svenska turister.

Åkte du ensam på bussresan?
  • Anonym (hjälp)
    nernu skrev 2018-12-02 22:17:41 följande:

Jag hade åkt till england eller usa. Mycket säkerhet och alla kan engelska så du kan alltid ta dig fram. Smidigt.

Tack
  • Colourfulrainbow
    Anonym (hjälp) skrev 2018-12-02 22:37:03 följande:
    Åkte du ensam på bussresan?
    Nej, men där har alltid varit någon/några som åkt ensamma. Om du tar en flyg och bussresa så flyger du ner, och sen åker du bara bussen på utflykterna. Alla brukar inte följa med på utflykterna, och du borde därför kunna hitta en ledig plats där du inte behöver sitta bredvid någon annan. Men ring ölvemarks och scandorama och hör.
  • Anonym (Roro)

Får man fråga hur gammal TS är och vad avsikten med resan är?

• Anonym (hjälp)
    Colourfulrainbow skrev 2018-12-03 00:36:19 följande:
    Nej, men där har alltid varit någon/några som åkt ensamma. Om du tar en flyg och bussresa så flyger du ner, och sen åker du bara bussen på utflykterna. Alla brukar inte följa med på utflykterna, och du borde därför kunna hitta en ledig plats där du inte behöver sitta bredvid någon annan. Men ring ölvemarks och scandorama och hör.
    ok, tack
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (Roro) skrev 2018-12-03 01:07:56 följande:

Får man fråga hur gammal TS är och vad avsikten med resan är?

Min ålder spelar ingen roll.
    Avsikt: Jag behöver komma bort och vila upp mig.
Svar på tråden Restips för trygghetsnarkoman