• Anonym (hjälp)

Restips för trygghetsnarkoman

Hej, jag önskar restips! Jag vill ha trygghet, är inte van att resa ensam. Nu vill jag resa ensam. Var ska jag åka? Det viktiga är att resa iväg, så jag är öppen för förslag helt enkelt.

• Svar på tråden Restips för trygghetsnarkoman
  • Anonym (Charter-Anna)
    nnnnnnnn skrev 2018-12-02 21:28:46 följande:

Det är lite dyrare att få enkelrum

Om du klickar på "boka" och fyller i 1 person, så försvinner alternativet att bo i dubbelrum

givetvis behöver man inte dela rum med en främling...

Stämmer inte. Du får bo i dubbelrum mot ett sk tombäddstillägg.
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (Charter-Anna) skrev 2018-12-02 21:17:27 följande:
    Medelhavsområdet är behagligt april till slutet av oktober. Jäkligt varmt juni till augusti dock.
    ja sommartid är det för varmt för mig iaf!
  • Anonym (hjälp)
    Alexi skrev 2018-12-02 21:19:37 följande:

December/januari är inte särskilt säkert vädermässigt på Kanarieöarna. Måste du åka just då? Några månader senare är det betydligt bättre.

Det finns inte att man delar rum eller lgh med en främling för att man bokar dubbelrum. Har du aldrig bott på hotell i Sverige, det är ingen skillnad utomlands, om man bokar med en svensk researrangör.

Kör all inclusive på ett stort seriöst hotell så är det oerhört trygg och du behöver inte lämna området.

Min kommentar om att dela dubbelrum med främling gällde en specifik bussresa där det stod "del i dubbelrum". Att köpa två bussresor känns inte jättekul. Om det ens finns som alternativ.
    Jag har bott på hotell både i Sverige och utomlands så det känner jag till att man inte delar med främling.
    Många åker ju till kanarieöarna över jul och nyår så jag visste inte att det var osäkert vädermässigt. Tack.
  • Anonym (hjälp)
    nnnnnnnn skrev 2018-12-02 21:28:46 följande:
    Det är lite dyrare att få enkelrum
    Om du klickar på "boka" och fyller i 1 person, så försvinner alternativet att bo i dubbelrum

givetvis behöver man inte dela rum med en främling...
    Nej, jag vet.
  • nnnnnnnn
    Anonym (Charter-Anna) skrev 2018-12-02 21:33:44 följande:
    Stämmer inte. Du får bo i dubbelrum mot ett sk tombäddstillägg.
    Det var ett svar till TS som gällde en specifik resa och om man klickade in på just den resan och fyllde i 1 person så försvann dubbelrumsalternativet precis som jag skrev...
  • Anonym (hjälp)
    nnnnnnnn skrev 2018-12-02 21:29:19 följande:
    Det är lika trångt på ett flyg och ett tåg...

Jo på ett flyg är det verkligen trångt! Men flyget tar kanske 3-4 timmar och bussen ner till kontinenten tar mycket längre tid.

På flyget förväntas man inte prata med den som sitter bredvid. Men då man sitter så länge bredvid någon på en buss förväntas man kanske prata? Alltså det är ju ingen katastrof. ;Men jag är helt utbränd och orkar inte så mycket.
    Dessutom kanske jag blir åksjuk när det är så lång resa.
    Okej, okej jag hör ju själv att jag kanske är lite ängsligaste laget.
    jag är väldigt glad över alla hjälpsamma svar jag får i tråden!

• Anonym (Charter-Anna)
    nnnnnnnn skrev 2018-12-02 21:45:00 följande:

Det var ett svar till TS som gällde en specifik resa och om man klickade in på just den resan och fyllde i 1 person så försvann dubbelrumsalternativet precis som jag skrev...

Ok, ber om ursäkt. Jag var nog helt inne i mina chartertankar.
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (Charter-Anna) skrev 2018-12-02 21:32:15 följande:
    Det är ingen skillnad faktiskt. Inte när det kommer till det vi pratat om här.
    Bra att veta
  • Anonym (hjälp)

Ännu en fråga´
    Spelar resans längd någon roll? om jag beställer transfer följer det med en person oavsett resans längd? Om man tar en kortare resa på 3-4 dagar?

Svar på tråden Restips för trygghetsnarkoman