Restips för trygghetsnarkoman
Hej, jag önskar restips! Jag vill ha trygghet, är inte van att resa ensam. Nu vill jag resa ensam. Var ska jag åka? Det viktiga är att resa iväg, så jag är öppen för förslag helt enkelt.
Hej, jag önskar restips! Jag vill ha trygghet, är inte van att resa ensam. Nu vill jag resa ensam. Var ska jag åka? Det viktiga är att resa iväg, så jag är öppen för förslag helt enkelt.
Har inte läst hela tråden, men vad är anledningen till att du vill resa själv?
Om det är för att du vill resa nu och inte känner någon som vill följa med så skulle jag rekommendera en gruppresa (googla på det, finns till massa platser och med olika inriktningar). Då har du med dig guide och samma människor genom hela resan.
Är det för att du vill vara just själv och ifred skulle jag rekommendera något spahotell att vila upp dig på, antingen i Sverige eller kanske med en kort flygresa till någon av Baltländerna.
Sen beror det på vad du menar med trygghet, en charterresa är väldigt trygg rent säkerhetsmässigt till de flesta länder de finns till, däremot skulle jag nog själv inte känna mig bekväm med att sitta ensam på buffén eller leta restauranger ute på stan...
Charter, oavsett vart egentligen, men Europa är ju tryggast när det gäller tillgång till sjukvård och så. Man blir vallad dit man ska, och väljer du all-inclusive behöver du inte ens ta dig utanför hotellområdet om du inte vill.