• Nandez

Farmen 2019

Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

• Svar på tråden Farmen 2019
  • molly50
    flygrl skrev 2019-03-11 23:22:36 följande:
    Maxine gjorde henne uppmärksam på Tobbe I:s fulspel så visst lite visste hon ju. Men hon förstod nog inte vidden av det där också Emelie va inblandad. Nu har hon ju sett med egna ögon...

Välkommen till Farmen Norge tråden om du känner för det.

Jag har kollat Farmen VIP och att Johannus redan startat tråd om det vet du ju nu. Ses i den tråden!
    Johannus skrev 2019-03-11 21:03:05 följande:

Det finns bara Tobbe 2 som är värdig vinnare av dem som är kvar.

Neda vägrade mjölka kon. Varför söka sig till Farmen då det innebär att sköta om djur. Nej hon är inte en Värdig vinnare.

Och resten hoppas jag åker ut redan i morgon.

Undrar om det gamla deltagarna får göra ett besök innan finalen som tidigare? Dem ska ju lägga en röst på den dom tillsammans vill ha som vinnare.

Ja,Tobbe1:s fulspel visste hon nog om,som du skriver. men kanske inte Emelies.
    Men nu vet hon nog det.

Ja,jag har favoritat båda trådarna.  Tack! 
    Carpe Diem
  • misil

Hoppas att Tobbe1 och Emelies plan räcker ända in i mål och att någon av dom vinner,Tobbe2 är lika intressant som att titta på när färg torkar.

• lövet2
    Johannus skrev 2019-03-11 21:03:05 följande:
    Det finns bara Tobbe 2 som är värdig vinnare av dem som är kvar.

Neda vägrade mjölka kon. Varför söka sig till Farmen då det innebär att sköta om djur. Nej hon är inte en Värdig vinnare.
    Det är flera andra som varit rädda för korna och backat när de skulle lära sig mjölka. Lite i taget har de vant sig. För Neda var det här första gången. Hon har inte fått ett par veckor på sig för att vänja sig.
  • Johannus
    lövet2 skrev 2019-03-12 13:58:21 följande:
    Det är flera andra som varit rädda för korna och backat när de skulle lära sig mjölka. Lite i taget har de vant sig. För Neda var det här första gången. Hon har inte fått ett par veckor på sig för att vänja sig.
    Jo det vet jag, men hon hade sagt tidigare att hon ville mjölka en ko för att ha gjort allt på Farmen. 
  • Johannus

Tror ni att alla ska tävla idag eftersom två ska får åka ut?

Jag skulle tycka att det skulle vara på tiden att Tobbe1 och Maxine skulle tävla mot varann då det inte har varit på ett enda ting och tävlat. Den som vinner tävlar mot det andra sen.

• Deceree1

Om man vinner Farmen så är det inte bara att man vinner en tävling, man ska kunna sköta en farm också. Eller har det försvunnit helt?

Förr va det iallafall så. Sista veckan kom dom gamla farmarna tillbaka och de 4 finalisterna fick varsin dag på sig att visa för de gamla farmarna att de klarade av att sköta en farm och att de klarade av att sköta alla sysslor som finns på en gård.

Därefter fick degamla rösta på den som skötte gården bäst.

Om man bor på en gård så är det de minsta man kan begära, att man kan mjölks en ko!

Jag blir vansinnig när jag ser Emelie sitta två meter ifrån kon när hon ska mjölka.

Tror faan att kon blir irriterad. Man ska sitta så nära att man har kroppskontakt med kon och kan luta kinden mot dess mage.

Emelie är så långt man bara kan komma från att bli en farmare. Hon kan fortsätta att vara inkomstchef för farmen duger hon inte till. Inte sneda heller tyvärr, hur gullig o snäll hon än är.

Den som enligt mig har vuxit mest o visat sig vara kapabel till sysslorna på en gård är Maxine men ja vet inte om jag vill se henne som vinnare heller.

Tyvärr finns det ingen vinnare kvar.

Enligt mig alltså

• flygrl
    molly50 skrev 2019-03-12 09:05:26 följande:

Ja,jag har favoritat båda trådarna.  Tack! 

lövet2 skrev 2019-03-12 13:58:21 följande:

Du har en poäng där. Jag kan förstå man kan bli rädd för mjölka korna då det e stora djur som både kan sparkas och trampa en illa.

Däremot kan det ligga Neda i fatet nu i slutet då det kan ses som nåt man bör kunna som farmare.
    Deceree1 skrev 2019-03-12 16:04:45 följande:

Om man vinner Farmen så är det inte bara att man vinner en tävling, man ska kunna sköta en farm också. Eller har det försvunnit helt?

Förr va det iallafall så. Sista veckan kom dom gamla farmarna tillbaka och de 4 finalisterna fick varsin dag på sig att visa för de gamla farmarna att de klarade av att sköta en farm och att de klarade av att sköta alla sysslor som finns på en gård.

Om man bor på en gård så är det de minsta man kan begära, att man kan mjölks en ko!

Jag blir vansinnig när jag ser Emelie sitta två meter ifrån kon när hon ska mjölka.

Tror faan att kon blir irriterad. Man ska sitta så nära att man har kroppskontakt med kon och kan luta kinden mot dess mage.

Emelie är så långt man bara kan komma från att bli en farmare. Hon kan fortsätta att vara inkomstchef för farmen duger hon inte till. Inte sneda heller tyvärr, hur gullig o snäll hon än är.

Den som enligt mig har vuxit mest o visat sig vara kapabel till sysslorna på en gård är Maxine men ja vet inte om jag vill se henne som vinnare heller.

Enligt mig alltså

Fokuset på kunna sköta en farm har väl mer och mer ersatts av fokus på spelet deltagarna emellan enligt mig. Tyvärr. :/

Men visst tycker jag det bör ingå färdigheter som mjölkning för att va en värdig farmare. Så Neda skulle nog inte bli en särskilt värdig vinnare i mina ögon, nej.

Nu gillar ju inte jag Emelie men har hon hela tiden suttit så där 2 meter från kon eller e det nåt som kommit efter hon blivit sparkad en eller flera gånger? För om det e efter hon blivit sparkad kan jag faktiskt förstå henne. Jag skulle också va rätt skraj för bli sparkad eller illa trampad om jag skulle mjölka dom där korna. :/ Nu verkar du kunna mer än jag om hur man mjölkar men just sayin.

Håller med om att Maxine faktiskt verkar ha blivit rätt kapabel på att sköta gårdens sysslor. Men Tobbe II e den jag nu ser som enda värdiga vinnaren.

Dom gamla deltagarna kommer säkert dyka upp nu på slutet och säga sitt om vem som bör vinna.
  • Grodis15
    misil skrev 2019-03-12 09:15:07 följande:

Hoppas att Tobbe1 och Emelies plan räcker ända in i mål och att någon av dom vinner,Tobbe2 är lika intressant som att titta på när färg torkar.

Hahahah håller verkligen med dig! Tycker Tobbe och Emelie spelat ett exemplariskt spel.
  • molly50
    Deceree1 skrev 2019-03-12 16:04:45 följande:

Enligt mig alltså

Jag håller med dig om allt. 
    Jag har också reagerat på att Emelie sitter 2 meter från kon när hon ska mjölka.
    Nu är jag inte så van med kor,men däremot med hästar. Och även dem måste man visa att ,man finns där så de inte blir skrämda.
    Jag kan tänka mig att det gäller lite samma sak med kor.
    Jag har sett henne bli sparkad några gånger och det borde väl ha fått henne att förstå att hon inte kan sitta så långt ifrån om kon inte ska komma åt att sparka.
    Om inte så borde någon annan,mer van.ha talat om det för henne.

Ja,nu är Maxine och Neda ute och Emelie slapp t om tävla? Varför? Jag hann aldrig uppfatta det. Hade hon fler amuletter än de andra?
    Oavsett så hoppas jag att Tobias 2 är den som står som segrare sen. Han är den enda värdiga vinnaren som är kvar.
    Carpe Diem
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-03-12 20:02:24 följande:
    Jag håller med dig om allt. 
    Jag har också reagerat på att Emelie sitter 2 meter från kon när hon ska mjölka.
    Nu är jag inte så van med kor,men däremot med hästar. Och även dem måste man visa att ,man finns där så de inte blir skrämda.
    Jag kan tänka mig att det gäller lite samma sak med kor.
    Jag har sett henne bli sparkad några gånger och det borde väl ha fått henne att förstå att hon inte kan sitta så långt ifrån om kon inte ska komma åt att sparka.
    Om inte så borde någon annan,mer van.ha talat om det för henne.

Ja,nu är Maxine och Neda ute och Emelie slapp t om tävla? Varför? Jag hann aldrig uppfatta det. Hade hon fler amuletter än de andra?
    Oavsett så hoppas jag att Tobias 2 är den som står som segrare sen. Han är den enda värdiga vinnaren som är kvar.
    Jag fattar inte heller att Emelie bara för att hon kämpat tre gånger och hade tre amuletter fick direkt gå vidare.
    Men skönt att Maxie är ute och desamma för Neda.

Hoppas bara att Tobbe 2 inte blir blödig och låter Emelie vinna farmen för jag tycker han verkar nästa för snäll. Nej han måste se till att slå ut både Emelie och Tobbe1 och vinna över dem två mest elaka personer i årets Farmen.
Svar på tråden Farmen 2019