• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Lycklig37
    Lycklig37 skrev 2019-02-17 17:33:43 följande:

Tack?

Nej vi njuter och glädjs åt positivt test. Jag känner att detta kommer gå vägen och vårat mirakel föds. Så lyckliga

Skulle vara ett hjärta vid tack men det blev ett frågetecken.
  • Anonym (14/2)
    Dalia94 skrev 2019-02-17 11:31:37 följande:

Jag skulle inte oroa mig alltför mycket så länge det inte kommer mycket färskt blod och symtomen avtar. Direkt när jag började blöda vid mitt missfall så avtog alla symtom direkt.

Blodkärlen och slemhinnorna är ju jätte känsliga under graviditeten, jag började blöda med dottern om vi hade sex eller när jag cyklade

Okej, tack snälla du! <3
  • Anonym (14/2)
    Lycklig37 skrev 2019-02-17 15:36:52 följande:

Jag och min man har nu idag äntligen plussat och jag är beräknad att föda den 26 oktober 2019.

Vi har i över 1 år försökt bli gravida och nu har vi äntligen lyckats. Jag är 37 år och min man är 36 år.

Jag har olika symtom som illamående lite ilningar i livmodern ont i svanken och ryggslutet och är extremt trött.

Enligt barnmorskans beräkningar är jag i vecka 4+1. Men om man räknar efter ägglossningen är det bara 2 veckor. Så det är tidigt. Jag hoppas allt går bra. Jag ska ta det lungt och äta nyttigt.

Vi är så glada.Svårt att tro det är sant när det tagit sådan tid att bli gravid.

Stort grattis! Jag har ockdå nyligen plussat. Har du varit hos bm? Håller tummarna att allt går bra :)
  • Xrissy

Jag har tid för hälsosamtal hos MVC imorgon. Vet inte riktigt vad jag har att vänta? Förutom att man ska prata livsstil (ingen alkohol, tobak mm) och vikten av att äta rätt mat och träna?

Min man har egentligen svårt att komma från jobbet men jag är orolig att jag ska glömma något barnmorskan säger. Ni som gått på dessa samtal, följde er partner med? Eller kräver jag för mycket av honom?

• Dalia94
    Xrissy skrev 2019-02-17 18:09:37 följande:

Jag har tid för hälsosamtal hos MVC imorgon. Vet inte riktigt vad jag har att vänta? Förutom att man ska prata livsstil (ingen alkohol, tobak mm) och vikten av att äta rätt mat och träna?

Min man har egentligen svårt att komma från jobbet men jag är orolig att jag ska glömma något barnmorskan säger. Ni som gått på dessa samtal, följde er partner med? Eller kräver jag för mycket av honom?

Jag skulle säga att det första besöket handlar mest bara om dig och din livsstil. Det är faktiskt inte jätte viktigt för din man att vara med, mer än att det kanske kan vara kul för dig att ha han där. Det är inte först vecka 24 besöken blir mer intressant för partnern då man får börja lyssna på hjärtat då :) dock kan jag tycka det är mysigt att gå tillsammans
  • Etta

Kul med många nya, välkomna! Jag börjar också oroa mig över att mina symtom går ner, har ju haft hemskt illamående denna veckan som gjort att jag sjukskrev mig ons-fre. Kunde inte få i mig något annat än nyponsoppa och vitt bröd och kräktes flera ggr per dag. Men nu sen igår är illamåendet betydligt bättre utan någon som helst anledning, har kunnat äta nästan som vanligt och inte kräkts alls sen i fredags. Största skillnaden är kaffe som jag överhuvudtaget inte klarade av lukten av tidigare i veckan men nu inte stör mig nämnvärt på. (Är dock väldigt osugen på det). Men jag blir så nojig nu, är ju enbart i v 8 och tycker det är väldigt tidigt för symtomen att gå ner så kraftigt? Fortfarande ömma bröst och trött som en zombie dock. Ska på VUL på tisdag så får väl svar då, men usch för denna oron!

• millow
    Xrissy skrev 2019-02-17 18:09:37 följande:

Min man följde med på alla besöken sist för att han ville. Vi tyckte båda att det var väldigt skönt, så jag kan absolut rekommendera det.
  • reptilina

Nu hoppar jag in här - plussade för två veckor sedan och har BF 4/10. Bor i Stockholm med sambo/blivande man och vår dotter som strax är ett år. Min förra graviditet och förlossning var båda väldigt komplikationsfria och jag hoppas att så förblir denna gången. Har mått lite märkligt och haft rätt ont i magen, men annars är allt lugnt ännu.

• Lycklig37
    Anonym (14/2) skrev 2019-02-17 18:03:25 följande:

Stort grattis! Jag har ockdå nyligen plussat. Har du varit hos bm? Håller tummarna att allt går bra :)

Nej inte varit hos barnmorskan än.jag plussade igår så väntar lite. Grattis till plusset.
  • Anonym (Emelie)

Min man följer med mig på alla besök. Han är väldigt omtänksam på det sättet. Han vill gärna visa att han är intresserad och att han stöttar mig :) vi var på hälsosamtal idag och har nu fått tid för VUL om 2 veckor, bokat blodprov och KUB. Ska lämna urinprov i veckan också pga njursjukdom.

Svar på tråden BF oktober 2019!