• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • ballerinakakaoreo
    Jinthry skrev 2019-02-20 16:46:21 följande:

Fan vad trött jag blir på det här..

Hade ultraljud idag, ska vara i vecka 6+1. Såg en säck, men något annat gick inte att ses. Enbart antydningar, skuggat. Fick ett till vul inbokat om en vecka. Läkaren försökte lugna ner mig med att säga att vi inte vet någonting alls just nu, och att vi bara kan avvakta. Han sa att det även kan bero på att maskinen är 6 år gammal och inte alls så bra som de nyare är.  Han tog ett nytt HCG prov på mig. Det har gått från 1120 i fredags 15.2 till 6660 idag 20.2. 

Ibland ligger bebisen lite tokigt till speciellt när det är så tidigt, vid nästa ultraljud kan den mycket väl synas. Håller tummarna för dig!
  • Nube
    Etta skrev 2019-02-20 17:05:08 följande:

Där ser man! Kanske ny kunskap inom bm-världen?? Till mig sa de ?och eftersom det är såhär tidigt (7+5) gör vi vaginalt ultraljud?.

Jag gjorde också vanlig ultraljud i måndags. Jag frågade om hon skulle göra vaginalt men hon sa att det går bra ovanpå magen men om hon inte ser något kan göra der vaginalt. Sist på ivf kliniken gjordes det vaginalt i v 8+1.
  • Nube
    Jinthry skrev 2019-02-20 16:46:21 följande:

Fan vad trött jag blir på det här..

Hade ultraljud idag, ska vara i vecka 6+1. Såg en säck, men något annat gick inte att ses. Enbart antydningar, skuggat. Fick ett till vul inbokat om en vecka. Läkaren försökte lugna ner mig med att säga att vi inte vet någonting alls just nu, och att vi bara kan avvakta. Han sa att det även kan bero på att maskinen är 6 år gammal och inte alls så bra som de nyare är.  Han tog ett nytt HCG prov på mig. Det har gått från 1120 i fredags 15.2 till 6660 idag 20.2. 

Det var säkert för tidigt bara! Hcg ökar ju som det ska vilket är jättebra. Du kanske blev gravid lite senare än vad du tror och är inte i v 6+1 än. Jag gjorde ultraljudet i måndags, trodde jag var i v 7+2 men blev tillbaka flyttad då fostret inte motsvarade veckorna. Är så klart orolig att det betyder att någonting är fel men hjärtat slog iaf! Nästa ultraljud är KUB den 2 april... om jag orkar vänta så länge :/

Det ser säkert mycket bättre ut nästa vecka för dig! :)
  • Etta
    Nube skrev 2019-02-21 12:01:57 följande:

Jag gjorde också vanlig ultraljud i måndags. Jag frågade om hon skulle göra vaginalt men hon sa att det går bra ovanpå magen men om hon inte ser något kan göra der vaginalt. Sist på ivf kliniken gjordes det vaginalt i v 8+1.

Är ju säkert så att det handlar om olika utrustning då! Ivf-kliniker har ju säkert inte utrustning för ?utanpå?-ultraljud som bm-mottagningar har!
  • Anonym (14/2)

Någon mer än jag som tempar? Är det ett dåligt tecken om tempen går under coverline? Livrädd för MF men vet inte hur det känns?

• Anonym (Tempare)
    Anonym (14/2) skrev 2019-02-21 19:32:37 följande:

Någon mer än jag som tempar? Är det ett dåligt tecken om tempen går under coverline? Livrädd för MF men vet inte hur det känns?

Jag har tempat och fått missfall. Min temperatur gick sakta neråt några dagar innan tills den kom under cl. Natten efter det fick jag mensvärk som vid vanlig mens och missfall (väldigt tidigt 4+5). Jag är nu gravid igen (Vecka 8) och jag slutade tempa för ett tag sedan eftersom jag hade en tempdipp som gjorde mig orolig. Kanske hade jag bara andats lite genom munnen eller något. Hoppas att det bara är något liknande för dig och att allt är bra. Håller tummarna!
  • EliS86

[quote=79460135][quote-nick]Anonym (14/2) skrev 2019-02-21 19:32:37 följande:[/quote-nick]

[/quo

Jag tempar också tills jag fick en dipp, den gick inte under snitttempen men den dippade med mer än 0,5 grad vilket fick mig att bli riktigt orolig. Tog upp det här på FL och fick tipset att sluta. Även om det kan va ett bra sätt att identifiera avvikelser så kostar det helt enkelt för mycket i sömnlösa nätter och oro dagarna igenom på jobbet, enligt mig. Har inte tempat sen dippen och all oro är nästan som bortblåst nu. Blir det MF så lär man liksom märka det förr eller senare ändå...hoppas att det bara va en ?normal? dipp för din del och att allt står ok till med liten!

• staar

Jag smiter in här också. Har en dotter som är född 2013 Och är nu gravid igen. Livrädd för mf då jag hade 1 innan jag fick min dotter. Grattis alla fantastiska människor till era + , nu gör vi det här tillsammans. Jag har bf 15/10 enligt sista mensen.

• Anonym (14/2)
    Anonym (Tempare) skrev 2019-02-21 20:03:43 följande:

Jag har tempat och fått missfall. Min temperatur gick sakta neråt några dagar innan tills den kom under cl. Natten efter det fick jag mensvärk som vid vanlig mens och missfall (väldigt tidigt 4+5). Jag är nu gravid igen (Vecka 8) och jag slutade tempa för ett tag sedan eftersom jag hade en tempdipp som gjorde mig orolig. Kanske hade jag bara andats lite genom munnen eller något. Hoppas att det bara är något liknande för dig och att allt är bra. Håller tummarna!

EliS86 skrev 2019-02-21 20:23:16 följande:

[quote=79460135][quote-nick]Anonym (14/2) skrev 2019-02-21 19:32:37 följande:[/quote-nick]

[/quo

Jag tempar också tills jag fick en dipp, den gick inte under snitttempen men den dippade med mer än 0,5 grad vilket fick mig att bli riktigt orolig. Tog upp det här på FL och fick tipset att sluta. Även om det kan va ett bra sätt att identifiera avvikelser så kostar det helt enkelt för mycket i sömnlösa nätter och oro dagarna igenom på jobbet, enligt mig. Har inte tempat sen dippen och all oro är nästan som bortblåst nu. Blir det MF så lär man liksom märka det förr eller senare ändå...hoppas att det bara va en ?normal? dipp för din del och att allt står ok till med liten!

Tack snälla ni för svar! Jag har funderat på att sluta tempa, men vågar inte riktigt. Har efter plusset haft två rejäla dippar, båda två under coverline. Dagen efter första dippen gick tempen upp mer än en grad, så vet inte om nåt hände där. Sen dipp igen idag under cl. Tyckte brösten var mindre ömma också, men de började kännas mer igen under dagen. Jag borde kanske sluta tempa. Börjar bli svårt nu när jag är upp och kissar på nätterna också ;)

Tack fina! Hoppas kunna sova bättre inatt <3
  • Anonym (Tempare)
    Anonym (14/2) skrev 2019-02-21 20:35:23 följande:

Tack snälla ni för svar! Jag har funderat på att sluta tempa, men vågar inte riktigt. Har efter plusset haft två rejäla dippar, båda två under coverline. Dagen efter första dippen gick tempen upp mer än en grad, så vet inte om nåt hände där. Sen dipp igen idag under cl. Tyckte brösten var mindre ömma också, men de började kännas mer igen under dagen. Jag borde kanske sluta tempa. Börjar bli svårt nu när jag är upp och kissar på nätterna också ;)

Tack fina! Hoppas kunna sova bättre inatt <3

Ja, jag tror du gör rätt i att sluta. Positivt ändå att tempen var högre emellan dipparna. Det kan ju bero på vad som helst. Bättre att du mår bra och slipper oroa dig. Och skulle det bli missfall så är det den dagen och den sorgen, istället för att du ska behöva oroa dig i onödan!

Hoppas du kan sova gott! Det går rätt fort att avvänja sig från tempandet.
Svar på tråden BF oktober 2019!