• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Fröken W

Halloj! Jag plussade i söndags. Har oregelbunden mens och långa cykler så svårt att veta men skulle gissa att bf hamnar runt 21/10. Har en dotter på 2,5 år sedan innan och fick ett missfall i oktober. Nu är jag bara sjukt orolig för att drabbas av ännu ett mf så känner inte att jag kan glädjas åt graviditeten än och har därför inte ?vågat? kontakta bm än.

• Etta

Idag har jag varit på vul och fick se ett litet hjärta picka! Så underbart! Nu ska jag försöka njuta istället för att oroa mig!

• Kaol81
    Etta skrev 2019-02-19 12:48:33 följande:

Idag har jag varit på vul och fick se ett litet hjärta picka! Så underbart! Nu ska jag försöka njuta istället för att oroa mig!

Vilken vecka är du i? Jag vill gärna också få den där bekräftelsen med hjärtat!

Jag blöder smått var och varannan dag. Har kört via IVF och tror det är mina vaginaltabletter lutinus som strular till det för mig. Det eller min polyp (som jag har och irriterar varje dag 3 gånger om dagen tack vare införandet av lutinus)

Tänker att det är för tidigt för mig att se hjärta än.

Är någonstans mellan 5+6 eller 6+2 olika beroende på app... Så snart är alla appar i gravidvecka 7.
  • Etta
    Kaol81 skrev 2019-02-19 14:05:23 följande:

Vilken vecka är du i? Jag vill gärna också få den där bekräftelsen med hjärtat!

Jag blöder smått var och varannan dag. Har kört via IVF och tror det är mina vaginaltabletter lutinus som strular till det för mig. Det eller min polyp (som jag har och irriterar varje dag 3 gånger om dagen tack vare införandet av lutinus)

Tänker att det är för tidigt för mig att se hjärta än.

Är någonstans mellan 5+6 eller 6+2 olika beroende på app... Så snart är alla appar i gravidvecka 7.

Ja, det är verkligen skönt! Vi gjorde ju vul på ivf-kliniken, gissar du också fått en tid för det? Jag är i v 8, 7+5 idag. Tror man ska kunna se hjärtljud från att man går in i v 7, men nog säkrare med v 8 och därför de väljer det. Så jobbigt med blödningar, hade det i min graviditet med min dotter, väcker så mkt oro!
  • Xrissy
    Mmmini48 skrev 2019-02-19 08:54:08 följande:

Stort grattis till alla plus :D

Vi plussade i lördags efter 2,5 års försök och 2 ivf behandlingar <3 illamåendet kom som ett brev på posten samma dag och tröttheten kommer smygande... BF är just nu 26/10.

För övrigt första gången jag skriver här och försökte häromdagen kommentera denna tråd men kan inte hitta mitt inlägg... antar att den inte gick in...

ska bli kul att följa alla :)

Stort grattis! :) Har du passerat testdag så att du ringt till kliniken än? Jag tjuvtestade och fick vackert vänta en vecka innan jag meddelade kliniken ;)
  • Noanda

Blir förvånad över att så många gör vul när ni kollar hjärtslagen.

Jag gjorde ultraljud utanpå magen igår i vecka 7+0 och det var inga problem. Konstigt att det är så olika.

• Xrissy
    Etta skrev 2019-02-19 12:48:33 följande:

Vad härligt Etta! Hoppas att den där jobbiga oron kan släppa lite nu i alla fall! :)

Vi har inte tid för VUL förrän den 5 mars, väntan är så lång. Då kommer jag att ha gått 8+4 (?) tror jag så på ett sätt är det väl bra att man med säkerhet ska kunna se ett hjärta då. Men oron finns ju där såklart....
  • Etta
    Noanda skrev 2019-02-19 16:28:14 följande:

Blir förvånad över att så många gör vul när ni kollar hjärtslagen.

Jag gjorde ultraljud utanpå magen igår i vecka 7+0 och det var inga problem. Konstigt att det är så olika.

Jaha! Det trodde inte jag gick att göra såhär tidigt! Undrar varför de gör olika? Nu har ju jag gjort ivf och då handlar det iofs också om att de mäter och kollar så längden stämmer med det datum man gjorde insättning så kanske det är en anledning?
  • Etta
    Xrissy skrev 2019-02-19 17:26:53 följande:

Vad härligt Etta! Hoppas att den där jobbiga oron kan släppa lite nu i alla fall! :)

Vi har inte tid för VUL förrän den 5 mars, väntan är så lång. Då kommer jag att ha gått 8+4 (?) tror jag så på ett sätt är det väl bra att man med säkerhet ska kunna se ett hjärta då. Men oron finns ju där såklart....

Åh, förstår att det är jobbigt att behöva vänta! Men då är det ju åtminstone väldigt säkert att de kan se hjärtat och kanske på ett sätt bra att få en avstämning om att det ser bra ut något senare eftersom missfallsrisken minskar vecka för vecka.
  • Noanda
    Etta skrev 2019-02-19 20:26:23 följande:

Jaha! Det trodde inte jag gick att göra såhär tidigt! Undrar varför de gör olika? Nu har ju jag gjort ivf och då handlar det iofs också om att de mäter och kollar så längden stämmer med det datum man gjorde insättning så kanske det är en anledning?

Jag vet inte. Barnmorskan mätte fostret på mig till 9 milimeter och sa att det stämde bra med den vecka jag var i.

Hon sa ?Vi börjar utanpå magen, går inte det gör vi vaginalt. Det är många som tror att det inte går att göra vanligt ultraljud så här tidigt men det går oftast jättebra.?

Det är väl kanske precis på gränsen.
Svar på tråden BF oktober 2019!