• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Anonym (Tempare)
    Anonym (14/2) skrev 2019-02-22 07:07:16 följande:

Tack! Idag blir första dagen utan att tempa. Tog med tempen till badrummet när jag var uppe i natt för att inte frestas att tempa på morgonen haha. Nu ska jag försöka tänka positivt, även om det känns väldigt svårt

Bra jobbat! Du kommer tacka dig själv sen! Så skönt att ha en källa till oro mindre. :)
  • Anonym (14/2)
    Izzydizzy skrev 2019-02-22 08:02:27 följande:

3 e för mig men första var 10 år sedan och märkte ingenting förän jag fick plus och sedan missfall. Nu gjorde jag abort i höstas i v 7 vilket jag ångrar. Så nu gravid igen då.

Jag är med på samma vecka och dag som dig om man räknar med sista mensens första dag ????.

Jag vet verkligen inte haha. Aldrig varit på inskrivning innan. Jag känner mindre symtom nu än i höstas. Måste nog köpa ett sådant där digitalt test kolla. Känner rmig sjukt osäker trots starkt positivt i måndags. Första barnet om allt går bra. Lycka till nu.

Jag tog ett digitalt på alla hjärtans dag, vågade inte tro på de andra stickorna jag tagit dagarna innan. Vågar knappt tro det nu heller hehe.. Jag har haft massa symptom, men alla kommer och går. Illamående, molvärk, extrem trötthet, humörsvängningar. Enda som jämt gör ont är brösten ;) Innan plusset hade jag alla dessa symptom utom den extrema tröttheten. Har alltid så vid pms, så var helt säker på att mensen skulle komma ;)

Hoppas allt går vägen för dig! Och lycka till hos bm på måndag! :)
  • Anonym (14/2)
    Anonym (Tempare) skrev 2019-02-22 08:38:56 följande:

Bra jobbat! Du kommer tacka dig själv sen! Så skönt att ha en källa till oro mindre. :)

Hehe ja, hoppas oron släpper :p

Tack för pepp!!
  • Anonym (14/2)
    Bumbibruden skrev 2019-02-22 08:00:41 följande:

Vet inte om jag törs skriva här... Kanske drar otur över mig. Tror precis jag

Fick ett svagt sträck på graviditetstestet i morse, är på ÄL+15 idag. Enligt FLs graviditetsuträknare är jag i vecka 5 (4+1) och beräknad förlossning är onsdag 30 oktober 2019.

NERVÖST!!! Vill inte få ett till MA, var tungt i höstas.

Grattis till grav! Och beklagar ma :(

Håller tummarna att allt går bra!
  • Katja2019

Så roligt att hitta en tråd med andra i samma situation! Jag plussade för två dagar sedan efter utebliven mens och lite molande mensvärk. Har BF 23 eller 24 oktober så det är helt nytt och jag har ännu inga direkta symtom. Fick MF i slutet av oktober-18 så jag är såklart jätteorolig. Hoppas få till ett VUL så snart som möjligt. Heja ni alla där ute och lycka till på er resa!!

• Anonym (14/2)
    Katja2019 skrev 2019-02-22 10:15:30 följande:

Så roligt att hitta en tråd med andra i samma situation! Jag plussade för två dagar sedan efter utebliven mens och lite molande mensvärk. Har BF 23 eller 24 oktober så det är helt nytt och jag har ännu inga direkta symtom. Fick MF i slutet av oktober-18 så jag är såklart jätteorolig. Hoppas få till ett VUL så snart som möjligt. Heja ni alla där ute och lycka till på er resa!!

Grattis till plusset! Förstår din oro, beklagar MF :(

Jag har BF samtidigt som dig, 23/10. Har dock en hel hög med symptom :p

Håller tummarna att allt går vägen, lycka till!
  • Acamilla

Plussade med 20/10 som beräknat daum, vilket också är min mans födelsedag. Det var väldigt oplanerat och inte helt självklart. Men nu när vi landat i det så är det välkommet!

Jag har inte orkat läsa i hela tråden. Men är det någon som funderat på att att skapa en hemlig grupp på fb för oss med bf i oktober? :)

• Dalia94
    Acamilla skrev 2019-02-22 15:27:08 följande:

Plussade med 20/10 som beräknat daum, vilket också är min mans födelsedag. Det var väldigt oplanerat och inte helt självklart. Men nu när vi landat i det så är det välkommet!

Jag har inte orkat läsa i hela tråden. Men är det någon som funderat på att att skapa en hemlig grupp på fb för oss med bf i oktober? :)

Det finns redan en :) vet dock inte riktigt hur man går med
  • Mia86a

Idag ringde jag mvc och bokade inskrivningstid. Ska in och lämna blodprover nästa vecka och sen blir det inskrivningssamtal veckan därpå. Börjar kännas att det är på riktigt nu! Plussade ju för precis två veckor sedan nu så att jag lyckats hålla mig från att ringa såhär länge är inte likt mig, haha.

• Acamilla
    Sheltielife skrev 2019-01-27 15:06:20 följande:

Jag kan göra en fb grupp för oktober som är hemlig! Men jag är inte så mycket för att vara admin så någon annan får gärna ta över den rollen sen xD vill ni vara med så skicka pm till mig!

Hej,

Blev det någon facebookgrupp? Jag vill vara med :)
Svar på tråden BF oktober 2019!