• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Nachosen

Är det nån här som använt sig av NC för att bli gravida? Jag har tempat hela året vilket hjälpte mig att pricka äl men nu säger appen att jg ska fortsätta temps så att de kan hjälpa och säga till om nåt skulle vara avvikande. Ni som har appen, gör ni det?

• Anonym (Tempare)
    Nachosen skrev 2019-02-23 23:16:41 följande:

Är det nån här som använt sig av NC för att bli gravida? Jag har tempat hela året vilket hjälpte mig att pricka äl men nu säger appen att jg ska fortsätta temps så att de kan hjälpa och säga till om nåt skulle vara avvikande. Ni som har appen, gör ni det?

Jag har NC och har tempat i ca två år. Nu är jag gravid och tempade i kanske lite mer än en vecka efter att jag plussat. Jag slutade eftersom att jag blev väldigt orolig av att få en lite lägre temp en morgon. Och jag tycker inte att det är värt det att gå och må dåligt jämt. Att NC skriver så är för att om temperaturerna blir för låga så kan det vara missfall på g (jag har tempat tidigare när jag fått missfall och visste att det skulle komma eftersom tempen sjunkit några dagar och till sist under cl). Jag slutade eftersom att även om NC kan detektera att något är fel så finns det ju ändå inget som går att göra åt det. Blir det missfall så blir det, och en lär få reda på det till slut ändå. Efter att ha slutat mår jag mycket bättre och är mindre orolig!
  • Anonym (Mysan)

Hej alla:)

Jag har inte fråga, ni kanske inte kan svara men eftersom det är söndag och jag inte kan ringa så tänkte jag om någon utav er har någon erfarenhet av detta.

Plussade den 13 feb med clearblue (1-2 veckor) fick en megablödning och super ont i magen i onsdags 20 feb, blödde hela dagen och pyttelite på torsdagen, efter de har jag fortfarande känt mig gravid och idag tog jag ett clearblue och veckorna visar 3+. Kan det vara så att jag fortfarande är gravid trots allt?

• Bumbibruden

HCG kan väl hänga kvar i kroppen ett bra tag efter ett missfall tror jag. Kontakta din barnmorska och be dem ta ett blodprov så vet du med säkerhet om det bara var en mellanblödning eller om det var ett missfall.

Håller tummarna för att du fortfarande är gravid!

35 år, 2 barn, 1 MA i september 2018, troligtvis gravid igen!
  • Fröken W
    Anonym (Mysan) skrev 2019-02-24 16:38:03 följande:

Hej alla:)

Jag har inte fråga, ni kanske inte kan svara men eftersom det är söndag och jag inte kan ringa så tänkte jag om någon utav er har någon erfarenhet av detta.

Plussade den 13 feb med clearblue (1-2 veckor) fick en megablödning och super ont i magen i onsdags 20 feb, blödde hela dagen och pyttelite på torsdagen, efter de har jag fortfarande känt mig gravid och idag tog jag ett clearblue och veckorna visar 3+. Kan det vara så att jag fortfarande är gravid trots allt?

Hej!

Du kan vara gravid fortfarande. Men att använda graviditetstest för att ta reda på det hjälper tyvärr inte. Jag plussade i oktober och fick precis som du 1-2 veckor. Bara några dagar senare började jag blöda och hade mensvärksont. 1,5 vecka efter blödningen tog jag ett nytt test och då stod det gravid 2-3 veckor. Jag ringde runt men det fanns inget någon barnmorska verkade villig att hjälp mig med för att jag skulle få reda på om jag fortfarande var gravid eller inte. Jag fick boka ett vul privat och fick där bekräftat att jag inte var gravid längre och att allt verkade ha kommit ut.

Det låter ju lite oroväckande att du upplevt att du hade en megablödning och att du hade superont. Men jag håller ändå tummarna för att det går vägen för dig ändå!
  • Anonym (Mysan)
    Fröken W skrev 2019-02-24 18:45:27 följande:

Hej!

Du kan vara gravid fortfarande. Men att använda graviditetstest för att ta reda på det hjälper tyvärr inte. Jag plussade i oktober och fick precis som du 1-2 veckor. Bara några dagar senare började jag blöda och hade mensvärksont. 1,5 vecka efter blödningen tog jag ett nytt test och då stod det gravid 2-3 veckor. Jag ringde runt men det fanns inget någon barnmorska verkade villig att hjälp mig med för att jag skulle få reda på om jag fortfarande var gravid eller inte. Jag fick boka ett vul privat och fick där bekräftat att jag inte var gravid längre och att allt verkade ha kommit ut.

Det låter ju lite oroväckande att du upplevt att du hade en megablödning och att du hade superont. Men jag håller ändå tummarna för att det går vägen för dig ändå!

Tycker bara de skulle vara konstig för hade de vart missfall i onsdags hade jag inte ens hunnit bli 3+ på testet, kroppen slutar väl producera så borde isåfall stått 2-3? Jag får ringa imorgon och hoppas nån vill hjälpa mig:)
  • Kate000

Gick in i v 9 idag (8+0). Har sen 3 veckor mått uber illa. Ringde mvc som bokade in min inskrivning och sa att de inte kan ta hand om mig förren efter det. Så jag ringde min hälsocentral som i sin tur sa att jag måste ha kontakt med min läkare. Tredje dagen (jäv*a telefontider) fick jag iallafall kontakt med min läkare. Berättade mitt hvete med illamående och bad direkt om lergigan typ. Så jag äter nu 6 tabletter lergigan comp jämt utspritt på 24h dvs larm även på natten som påminner mig. Men första dagarna började pulsen rusa iväg på lätt 130 bah si så där nu och då. Kände mig ok en dag så slutade... men fy fy det gör jag aldrig om. Har funderat och funderat, kom fram till att om man intar koffein utöver LG så blir det så med rusande puls (jag drack coca cola). Men nu då? Jag blir super stressad av inget? Pulsen går max upp på 113 då. Promenader funkar som lugnande men pga stress känslan tar jag mig ut först timmar senare. Hur gör ni för att få dagen att funka? Att äta är också stressande då jag pga vissa lukter och smaker spyr okontrollerat trots LG. Naturligtvis stressar det mig när mitt mat intag förmodligen inte är det bästa för lillen. Om jag väntar längre med tabletterna är jag tillbaka på ruta ett med illamåendet dessutom. Hur gör ni andra för att inte stressa ? Finns det andra tabletter? Blev halv zombie med kvarvarande illamående på postafen..

Ni som mått/mår extremt(!) illa vad funkar för er?

• Etta
    Anonym (Mysan) skrev 2019-02-24 19:11:27 följande:

Tycker bara de skulle vara konstig för hade de vart missfall i onsdags hade jag inte ens hunnit bli 3+ på testet, kroppen slutar väl producera så borde isåfall stått 2-3? Jag får ringa imorgon och hoppas nån vill hjälpa mig:)

Det låter ju lovande att hcg stiger, men dom andra sagt kan det ju tyvärr vara så att kroppen luras, MEN jag hade en megablödning i v 8 i min graviditet med min dotter, (blödde bland annat igenom binda plus byxor) var helt säker på att det var mf, men åkte in dagen därpå till gynakuten (blödde då fortfarande mycket och var orolig över det) och där fick vi se ett tickande hjärta! :) Jag hade dock inte direkt ont men verkligen en jätteblödning.
  • Etta
    Kate000 skrev 2019-02-24 19:37:27 följande:

Gick in i v 9 idag (8+0). Har sen 3 veckor mått uber illa. Ringde mvc som bokade in min inskrivning och sa att de inte kan ta hand om mig förren efter det. Så jag ringde min hälsocentral som i sin tur sa att jag måste ha kontakt med min läkare. Tredje dagen (jäv*a telefontider) fick jag iallafall kontakt med min läkare. Berättade mitt hvete med illamående och bad direkt om lergigan typ. Så jag äter nu 6 tabletter lergigan comp jämt utspritt på 24h dvs larm även på natten som påminner mig. Men första dagarna började pulsen rusa iväg på lätt 130 bah si så där nu och då. Kände mig ok en dag så slutade... men fy fy det gör jag aldrig om. Har funderat och funderat, kom fram till att om man intar koffein utöver LG så blir det så med rusande puls (jag drack coca cola). Men nu då? Jag blir super stressad av inget? Pulsen går max upp på 113 då. Promenader funkar som lugnande men pga stress känslan tar jag mig ut först timmar senare. Hur gör ni för att få dagen att funka? Att äta är också stressande då jag pga vissa lukter och smaker spyr okontrollerat trots LG. Naturligtvis stressar det mig när mitt mat intag förmodligen inte är det bästa för lillen. Om jag väntar längre med tabletterna är jag tillbaka på ruta ett med illamåendet dessutom. Hur gör ni andra för att inte stressa ? Finns det andra tabletter? Blev halv zombie med kvarvarande illamående på postafen..

Ni som mått/mår extremt(!) illa vad funkar för er?

Ja, fy fasen för detta illamående säger jag! Jag mår nog inte extremt illa, hade en hemsk vecka i v 7-8 där jag sjukskrev mig och kräktes flera ggr per dag men blev något bättre efter fyra dagar av sängliggande. Jag mår dock fortfarande konstant illa och har jättesvårt för tex kaffelukt och stekos, går ju knappt att röra sig i samhället! Jag tror egentligen också på att inte stressa men har tyvärr inget bra tips. Det motsägelsefulla är ju att jag upplever att jag mår bättre när jag ätit ?riktig mat? istället för typ yoghurt men tanken på riktigt mat får det att vända sig i magen på mig. Känns som jag tänker på mat dygnet runt för att försöka lösa detta dilemma. Äter postafen men tycker knappt de hjälper.
Svar på tråden BF oktober 2019!