Anonym (Mysan) skrev 2019-02-24 16:38:03 följande:
Hej alla:)
Jag har inte fråga, ni kanske inte kan svara men eftersom det är söndag och jag inte kan ringa så tänkte jag om någon utav er har någon erfarenhet av detta.
Plussade den 13 feb med clearblue (1-2 veckor) fick en megablödning och super ont i magen i onsdags 20 feb, blödde hela dagen och pyttelite på torsdagen, efter de har jag fortfarande känt mig gravid och idag tog jag ett clearblue och veckorna visar 3+. Kan det vara så att jag fortfarande är gravid trots allt?
Hej!
Du kan vara gravid fortfarande. Men att använda graviditetstest för att ta reda på det hjälper tyvärr inte. Jag plussade i oktober och fick precis som du 1-2 veckor. Bara några dagar senare började jag blöda och hade mensvärksont. 1,5 vecka efter blödningen tog jag ett nytt test och då stod det gravid 2-3 veckor. Jag ringde runt men det fanns inget någon barnmorska verkade villig att hjälp mig med för att jag skulle få reda på om jag fortfarande var gravid eller inte. Jag fick boka ett vul privat och fick där bekräftat att jag inte var gravid längre och att allt verkade ha kommit ut.
Det låter ju lite oroväckande att du upplevt att du hade en megablödning och att du hade superont. Men jag håller ändå tummarna för att det går vägen för dig ändå!