• Mongoliet

Till er män. Hur tror ni att den genomsnittliga kvinnan på Familjej är & ser ut?

Här har det nog ingen betydelse vad man skriver eftersom antngen anmäls tråden av någon surkärring alt så svarar bara tanter. Skulle önska svar från enbart män.

• Svar på tråden Till er män. Hur tror ni att den genomsnittliga kvinnan på Familjej är & ser ut?
  • Trollbeppe
    Havin skrev 2019-01-29 18:58:18 följande:
    Vet inte vem som kan tänkas ha skrivit just den tråden. Kanske är en trolltråd. Det finns iallafall en del rasistiska kommentarer från andra.

Jag personligen tror inte att det är en turk som har skrivit tråden.
    Att just klaga på Kurder specifikt är typiskt Turkar. En svennebanan-rasist hade klagat på att släktingen var ihop med en invandrare, "arab" eller något rasistiskt tillmäle, kanske "blatte" eller så. De vet inte skillnaden på en turk, arab, marockan eller kurd. Allt från Nordafrika till Pakistan är samma sak.

Så en Turk, (eller med viss chans för en ganska begåvad svennebananrasist) 
  • Meriall
    Mongoliet skrev 2019-01-29 17:12:43 följande:

Jag tror att den genomsnitliga kvinnan på Familjeliv är lågbegåvad. Gick ut 9:an med ca 2.5 i snittbetyg. Hängde en del i rökrutan. Slitigt blont hår. 2 barn med minst 3 möjliga pappor.

Haha ja men du det där är ju likt mig på ytan som jag sade tidigare i tråden ;) Betygen (fast i gymnasiet), barnen och håret. Men fick högt på högskoleprovet och har 140 iq och röker inte. Kul att jag gissade rätt att jag skulle se ut som den typiska familjelivskvinnan fast inte vara det :P
  • nihka
    Mongoliet skrev 2019-01-29 17:05:23 följande:
    Jag har aldrig varit i någon pappagrupp. Varför skulle jag vara där?
    Du vill att jag ska förklara en tredje gång?

Jag tror att vissa män på Familjeliv är lågbegåvade. Gick ut 9:an med under 2.5 i snittbetyg. Hängde en del i rökrutan. Inget hår. 4 barn med minst 3 mammor.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Havin
    Trollbeppe skrev 2019-01-29 21:38:03 följande:

Att just klaga på Kurder specifikt är typiskt Turkar. En svennebanan-rasist hade klagat på att släktingen var ihop med en invandrare, "arab" eller något rasistiskt tillmäle, kanske "blatte" eller så. De vet inte skillnaden på en turk, arab, marockan eller kurd. Allt från Nordafrika till Pakistan är samma sak.

Så en Turk, (eller med viss chans för en ganska begåvad svennebananrasist) 

Jag känner till det fenomenet väl, vet hur turkar hatar kurder osv. Tyckte bara att TS sätt att skriva inte var turkiskt. Dessutom var problemet i den tråden riktad mot en person som var kurd, så kanske därför det nämnes att det var just en kurd. Men som sagt, det var rasismen generellt jag observerade, men det tillhör egentligen inte denna tråd.

Annars vore det kul att få en bild av ålder, kön, yrke osv på profiler här på FL.
  • TeenageFanclub

Hon är sjuksköterska med man, två barn och stora tuttar.

• tankfull

Jag är kvinna och svarar om jag vill eftersom ingen kan tvinga mig att låta bli Glad!
    Jag tror inte att det går att göra ett genomsnitt på helt olika personer, men jag tror att många här på Familjeliv är ganska duktiga på att formulera sig verbalt och i skrift och att de känner ett behov av att få dryfta olika frågor just därför att de är intelligenta och inte nöjda med att bara gå hemma. Omständigheter (barn, sjukdom m.m.) har gjort så att man känner sig lite isolerad och vill bara få prata av sig under den tiden då andra är på jobbet. 
    Jag tror att kvinnor och män på Familjeliv ser oerhört olika ut och det är enbart löjligt att försöka trycka in dem i en mall. Jag ser bra ut och har 4 års högskoleutbildning men har stora problem med migrän och Hortons och kan därför inte jobba. Jag har lika gärna en skriftlig konversation med en yngre, mindre utbildad person som en äldre, högutbildad - det är det som är tjusningen med Familjeliv, att man får olika input. Det är bara trögtänkta personer som har ett behov av att kategorisera på det sätt rubriken anger.

• Överste Senap

Hon jobbar i vården, har 1.92 barn, haft 29.6 sexpartners, har en tre fjärdedels make, C 81,24 i BH storlek, melerade ögon, rak-lockigt hår, röstar 0.72 rött,

bor i en lägenhet med 2,78 rum och kök.

• Postman

Jag tror att vissa kvinnor på Familjeliv är lågbegåvade. Gick ut 9:an med under 2.5 i snittbetyg. Hängde en del i rökrutan och låg i baksätet i raggarbilar. Rätt feta också.

5 barn med minst 4 pappor.

• tankfull
    Överste Senap skrev 2019-01-30 13:06:26 följande:
    Jag och Mongoliet har inte många gemensamma åsikter, vad har du fått det ifrån?
    Jo, det har ni. 
  • tankfull
    Postman skrev 2019-01-30 13:17:02 följande:

Jag tror att vissa kvinnor på Familjeliv är lågbegåvade. Gick ut 9:an med under 2.5 i snittbetyg. Hängde en del i rökrutan och låg i baksätet i raggarbilar. Rätt feta också.

5 barn med minst 4 pappor.

Hö hö hö hö! Vicket kul inlägg! Du e så smaaat. 
    Särskilt som du skriver exakt samma sak som andra redan skrivit fast med lite variation i siffrorna. Tyder på hög begåvning.
Svar på tråden Till er män. Hur tror ni att den genomsnittliga kvinnan på Familjej är & ser ut?