• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Lejon90
    EliMil skrev 2019-03-03 20:33:17 följande:

Jag blir inte klok på min kropp. Efter pillerstopp i augusti stabiliserade sig cykeln. 28dagar, tydliga äl flytningar kring dag 14. Men förra månaden längre cykel. Och nu denna månad inga äl flytningar alls. Borde haft äl runt 23-26.

Hur blir det med kommande mens om kroppen hoppar över äl? Kommer den som den ska eller hur funkar det?

Man har ibland ägglossning utan att ett ägg släpper. Mens får man oavsett om ett ägg har släppt eller inte. Så du behöver inte vara orolig, det är inget konstigt :)
  • z19
    Mumin4 skrev 2019-03-03 13:00:22 följande:

Menar att jag tror bim är den 7/3 denna månaden. Om cykel är 26 dagar. Den varierar mellan 26-35 dagar. Senaste mens startade 8/2.

Då är det ju ändå några dagar kvar till bim så du kan säkerligen fortsätta testa... :)
  • EliMil
    Lejon90 skrev 2019-03-03 20:53:30 följande:

Man har ibland ägglossning utan att ett ägg släpper. Mens får man oavsett om ett ägg har släppt eller inte. Så du behöver inte vara orolig, det är inget konstigt :)

Tack för svar.

Jag får helt enkelt invänta mensen och sen hoppas att april är vår månad.
  • Mumin4
    z19 skrev 2019-03-03 21:04:17 följande:

Då är det ju ändå några dagar kvar till bim så du kan säkerligen fortsätta testa... :)

Tack! Ska försöka hålla hoppet vid liv. Bara lite motigt just nu.

Hoppas på ett plus inom det närmsta
  • Anonym (Liten19)
    Lejon90 skrev 2019-03-03 20:53:30 följande:

Fast nää det där stämmer väl inte riktigt? Släpper inget ägg har man ju ingen ägglossning. Och utan ägglossning ingen mens. Däremot kan man ändå få en blödning trots utebliven ägglossning, men den brukar inte vara som en vanlig mens. Vanligaste är väl att kroppen försöker släppa ett ägg senare om den misslyckats vid första försöket, och att då mensen kommer senare.
  • niiskuneiti

16e försöket så jag vågar inte hoppas längre. Men fy mitt humör nu. Jag had äl i onsdags, igår söndag, åkte mitt humör upp och ner. Ledsen, arg, glad, irriterad. Nu är det tidig morgon och jag har hunnit vara arg på maken utan orsak. Kan man få PMS såhär tidigt? Jag brukar ha svår PMS men det är alltid precis kring mensen ska börja. Nu är det bara så jobbigt och jag förstår inte :(

• z19
    niiskuneiti skrev 2019-03-04 06:24:38 följande:

16e försöket så jag vågar inte hoppas längre. Men fy mitt humör nu. Jag had äl i onsdags, igår söndag, åkte mitt humör upp och ner. Ledsen, arg, glad, irriterad. Nu är det tidig morgon och jag har hunnit vara arg på maken utan orsak. Kan man få PMS såhär tidigt? Jag brukar ha svår PMS men det är alltid precis kring mensen ska börja. Nu är det bara så jobbigt och jag förstår inte :(

Känner igen mig!

Har oxå svår pms. Men denna gång är jag mer lättirriterad över småsaker. Inte alls som vanligt.

Hormoner kan verkligen ställa till det, så man vet aldrig om det har med pms o göra eller en ev graviditet - vi hoppas på sistnämnda :)

Hur mår du annars?
  • niiskuneiti
    z19 skrev 2019-03-04 08:21:52 följande:

Känner igen mig!

Har oxå svår pms. Men denna gång är jag mer lättirriterad över småsaker. Inte alls som vanligt.

Hormoner kan verkligen ställa till det, så man vet aldrig om det har med pms o göra eller en ev graviditet - vi hoppas på sistnämnda :)

Hur mår du annars?

Vi hoppas det sistnämnda! Men känns som det är så tidigt då äl var i onsdags. Får bara hålla tummarna nu! :)

Jag mår helt som vanligt annars. Märker inte att nåt skulle vara annorlunda men säkert just för att det är så tidigt. Hur mår du?
  • Birdiz
    Plussade imorse så lägger till mig på pluslistan :D 

BIM - lista; 

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar81, MaoaM, Anonym (Syskonlängtan), Rhubarb82 

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis 

3/3 Eveh 

4/3 Minnie768, Liit 

5/3 Editb, NervösAnonym 

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019, sockertoppen90, Förälskadilivet, oktoberflicka93 

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90, Mumin4

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika, CH90 

9/3 Siri88, höstmamma, babymys, Anonym (Envis mysare), z19 

10/3 Kakan32, Senistarten, Jsv17 

11/3 Geranium, RedAngel, Vite 

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, jamåduleva, Mosigos 

13/3 evi82

14/3 Anonym (Milla), niiskuneiti 

15/3 Em0ma, Kajsan86 

16/3 Hallonsaft24, Kstadtjej87, Tirin

17/3 Ängelby 

18/3 Grumpycavat, Räkan123

22/3 Hallonpaj 

23/3 Nicciz 

24/3 ETOVA 

25/3 Swn, Miss XXX 

26/3 Malin888, Ladyballistic 

29/3 Agronomen 

31/3 vwmamman 

PLUS - lista; 

23/2 Elinanorden bim -5 

26/2 MaoaM bim -4 

26/2 Editb bim -6 

26/2 Liit bim -6 

28/2 Funderar81 bim -1 

28/2 Love5 bim -2 

28/2 Anonym (Syskonlängtan) bim -1

1/3 frugr95 bim -6

4/3 Birdiz bim-2
  • Lejon90
    Anonym (Liten19) skrev 2019-03-03 21:14:48 följande:

Fast nää det där stämmer väl inte riktigt? Släpper inget ägg har man ju ingen ägglossning. Och utan ägglossning ingen mens. Däremot kan man ändå få en blödning trots utebliven ägglossning, men den brukar inte vara som en vanlig mens. Vanligaste är väl att kroppen försöker släppa ett ägg senare om den misslyckats vid första försöket, och att då mensen kommer senare.

Jag upptäcker att jag skrivit fel, det ska ju vara att det inte alltid är ett ägg som släpper när den förväntade ägglossningen skulle skett i cykeln. Ang. blödning utan ägglossning är nedanstående citat från www.1177.se

"Det kan komma mens utan att det har skett någon ägglossning veckorna innan.

För att ett ägg ska kunna lossna måste det finns tillräckligt höga nivåer av bland annat hormonet östrogen i blodet. Ibland är nivåerna för låga och då lossnar inget ägg, men slemhinnan i livmodern växer ändå. När slemhinnan blivit tillräckligt tjock lossnar den till slut av sig själv och det kommer en blödning. Blödningen kan vara lite mera långdragen än en vanlig mens.

Mens utan ägglossning är vanligt och ingenting att oroa sig för."
Svar på tråden BIM Mars 2019