• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • ETOVA
    frugr95 skrev 2019-02-18 08:00:30 följande:

Hoppas de satt sig ett litet för nu då :D jag vet ingenting utefter erfarenhet om Ipren minskar chansen att bli gravid men jag blev avrådd från barnmorskan att absolut inte ta det när jag var gravid - för det är så muskelavslappnande! Googlade och hittade detta: www.1177.se/Kronoberg/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Ska-jag-undvikaibuprofen-om-jag-vill-bli-gravid/

Men eftersom du inte tagit stickor eller tempat så är det ju svårt att veta om din ÄL varit eller ej! Men vi håller tummarna för att det tagit sig :D <3

Tack för länken, verkar ju inte vara nån bra kombo alls det där med Ipren och graviditet, ens innan. Så kommer inte ha höga förväntningar denna gången, även om chansen kanske finns :)
  • Lejon90

Hoppar gärna in här. Förväntad BIM 7/3.

Min (vår) historia:
    Jag och min sambo har inga barn sedan tidigare, vi började försöka i 1/4 -18, testade positivt 24/4. Den totala lyckan som vi båda upplevde och kände då varade dessvärre inte så länge. Fick konstaterat MA i v9 + 3, fostret hade dött v8 +2. Fick då rekommendation av läkaren att låta kroppen sköta "utdrivningen" själv. Denna process tog ca 3 v. Fruktansvärd väntan!
    Testade återigen positivt 8/10 -18. Glädjen över detta pluset var inte på samma nivå som det första pga. rädslan av föregående erfarenhet. Även denna gång gick det inte hela vägen. MA nummer 2 i v9 +0, fostret dött v8 +6. Ett slag i ansiktet på både mig och min sambo. Efter denna gång vägrade jag att låta kroppen sköta det själv och fick då cytotec behandling med lyckat resultat.

Barnlängtan är otrolig stor så kan inte mer än att hålla alla mina fingrar och tår på att det får stanna kvar någon gång och bli till ett litet liv.Hjärta

• Jagerika

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar, MaoaM

2/3 Love5, ETOVA, Seseli

3/3 Eveh

4/3 Minnie768

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika

9/3 Siri88

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel

13/3 evi82

14/3 Anonim(Milla)

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123

16/3 Hallonsaft24

18/3 Grumpycavat

Jag ändrar min Bim då jag tror ÄL är idag för jag har verkligen en så otrolig äl-värk idag! Bim 8 mars istället :)

• Anonym (Kajsan86)

BIM LISTA 

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar, MaoaM 

2/3 Love5, ETOVA, Seseli 

3/3 Eveh 

4/3 Minnie768 

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys 

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019 

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika

9/3 Siri88 

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17 

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel 

13/3 evi82 

14/3 Anonim(Milla) 

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123 

16/3 Hallonsaft24

18/3 Grumpycavat

• Jilo
    Jagerika skrev 2019-02-18 19:50:35 följande:

Idag är ingen bra dag. Förlåt för lite negativt prat men jag vill bara skriva av mig lite <3

Imorgon fyller jag 27 år och vi började försöka för 1 år och 2 månader sen och fortfarande inget plus. Jag känner mig gammal, misslyckad och förtvivlad. Trodde jag skulle ha barn redan vid 25 men min dåvarande sambo var otrogen med två andra tjejer, under tiden vi pratade om att skaffa barn. Allt gick i kras. Som tur var träffade jag min nuvarande underbara sambo ett halvår senare. Fortfarande skör efter allt som hände men han fick mig att se allt på den ljusa sidan igen! Efter 1 år tillsammans flyttade vi ihop och bara några veckor efter inflyttarn så slutade jag med mina piller. Jag va så jävla lycklig! Tänkte att jag skulle äntligen få bli mamma vid 26 år. Det blev ingen bebis vid 26 år och i morgon har det gått ytterligare ett år. Vi har fått godkänt för utredning men det kommer dröja ca 3 månader dit och sen då? Tänkte om vi inte ens kan få barn. En barnlös 27 årig tjej som är lågutbildad pga av dåliga förhållanden till både skola och familj. Jag är så glad att jag idag har min sambo och mina vänner men framförallt min mamma som fått stå ut med så mycket! Jag vill kunna ge min sambo titeln pappa och min mamma titel mormor. Men det verkar ju dröja :( jag kanske är känslig för jag har ägglossning just nu men det känns förjävligt! Jag har fast jobb, hus, ny bil och en underbar sambo så ska egentligen inte klaga. Men den där biologiska klockan tickar hål i huvudet på mig att jag snart bryter ihop! Förlåt tjejer men ni verkar så fina allihopa så känns bra att kunna skriva av sig här <3

Grattis på födelsedagen! Hoppas det känns lite bättre idag även om jag verkligen förstår dig <3 Har ju sett dig i flera trådar och hoppas verkligen att du får ditt plus snart!

Såg att du undrade över EPA-glandin. Jag hade i höstas fem misslyckade försök bakom mig när jag gick igenom en låda och hittade mina gamla kosttillskott som jag slutade äta sist jag var gravid. I lådan låg vad jag förväntade mig och något jag glömt bort, EPA-glandin. Började genast äta dom och blev gravid...Kan ju såklart vara en slump! Men nu när jag fick min mens så började jag äta dom igen, man kan ju alltid hoppas :)
  • frugr95
    Lejon90 skrev 2019-02-19 03:18:36 följande:

Hoppar gärna in här. Förväntad BIM 7/3.

Min (vår) historia:

Jag och min sambo har inga barn sedan tidigare, vi började försöka i 1/4 -18, testade positivt 24/4. Den totala lyckan som vi båda upplevde och kände då varade dessvärre inte så länge. Fick konstaterat MA i v9 + 3, fostret hade dött v8 +2. Fick då rekommendation av läkaren att låta kroppen sköta "utdrivningen" själv. Denna process tog ca 3 v. Fruktansvärd väntan!

Testade återigen positivt 8/10 -18. Glädjen över detta pluset var inte på samma nivå som det första pga. rädslan av föregående erfarenhet. Även denna gång gick det inte hela vägen. MA nummer 2 i v9 +0, fostret dött v8 +6. Ett slag i ansiktet på både mig och min sambo. Efter denna gång vägrade jag att låta kroppen sköta det själv och fick då cytotec behandling med lyckat resultat.

Barnlängtan är otrolig stor så kan inte mer än att hålla alla mina fingrar och tår på att det får stanna kvar någon gång och bli till ett litet liv.

Välkommen! Beklagar så era ma <3 Det är fruktansvärt :( Jag hoppas på plus snart! Vad bra att du fick cytotec sista gången.. det är ju hemskt att vänta. Har kroppen kommit igång nu efteråt?

Vi har samma BIM :D
  • frugr95
    Jagerika skrev 2019-02-19 06:46:24 följande:

Jag ändrar min Bim då jag tror ÄL är idag för jag har verkligen en så otrolig äl-värk idag! Bim 8 mars istället :)

GRATTIS på födelsedagen!! Hoppas du får en fin dag :)

Tycker det är så coolt att vissa av er känner ÄL! Jag hafe varit helt ovetandes om det inte var för temp och stickor haha :D
  • Jagerika
    frugr95 skrev 2019-02-19 08:30:08 följande:

GRATTIS på födelsedagen!! Hoppas du får en fin dag :)

Tycker det är så coolt att vissa av er känner ÄL! Jag hafe varit helt ovetandes om det inte var för temp och stickor haha :D

Nämen tack så mycket <3 vad du är gullig!! :D jag känner så mycket så fick ta värktabletter förut så det är rätt jobbigt ibland! Kan inte sitta rakt upp utan får sitta på sidan för jag är så öm!
  • Jagerika
    Jilo skrev 2019-02-19 08:13:00 följande:

Grattis på födelsedagen! Hoppas det känns lite bättre idag även om jag verkligen förstår dig <3 Har ju sett dig i flera trådar och hoppas verkligen att du får ditt plus snart!

Såg att du undrade över EPA-glandin. Jag hade i höstas fem misslyckade försök bakom mig när jag gick igenom en låda och hittade mina gamla kosttillskott som jag slutade äta sist jag var gravid. I lådan låg vad jag förväntade mig och något jag glömt bort, EPA-glandin. Började genast äta dom och blev gravid...Kan ju såklart vara en slump! Men nu när jag fick min mens så började jag äta dom igen, man kan ju alltid hoppas :)

Tack så jättemycket! Det värmer verkligen <3 ja jag hoppas dessa tabletter funkar! Har även köpt tabletter åt mannen så vi får en extra boost med zink och magnesium till honom :D ska man sluta äta EPA tabletter nu vid ÄL? Vet du det? För det verkar inte som det är nått dåligt med dom? Tog ingen i morse för jag visste inte!
  • Jilo
    Jagerika skrev 2019-02-19 08:56:52 följande:

Tack så jättemycket! Det värmer verkligen <3 ja jag hoppas dessa tabletter funkar! Har även köpt tabletter åt mannen så vi får en extra boost med zink och magnesium till honom :D ska man sluta äta EPA tabletter nu vid ÄL? Vet du det? För det verkar inte som det är nått dåligt med dom? Tog ingen i morse för jag visste inte!

Hm, vet inte, men jag har hört att de hjälper ägget att fästa så jag har dom andra gångerna ätit till positivt graviditetstest. Sedan kanske de går att äta vid graviditet också, har ju inte kollat utan då bytt ut dom mot andra gravidtillskott.
Svar på tråden BIM Mars 2019