• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Elinanorden

[quote=79451915][quote-nick]MaoaM skrev 2019-02-18 14:32:03 följande:[/quote-nick]

Har druckit sjuka mängder tranbärsjuice i helgen haha ska köpa hem lite citron också, tack för tips!

Jag tycker tidiga tecken är väldigt fascinerande med tanke på att man inte ens kanske på gravtest så tidigt. Men kroppen vet ändå :)

Ja det är så häftigt . Jag har känt att jag haft ont i brösten och bröstvårtorna har varorna så spända. Sen är jag väldigt gasig och hård i magen. Men om det beror på graviditet eller att man inbillar sig vet jag inte..

• babymys
    frugr95 skrev 2019-02-18 11:33:05 följande:

Jaha okej då är jag med :) asså man blir ju såklart orolig men om du bara använder dessa test, eftersom man litar blint på dem. Allt beror ju på regelbunden cykel, ÄL kan ju flyttas någon dag osv! Tempar du? Hur är dina flytningar? Jag har googlat lite för att se om nån fått som dig och det är inte bara du :) Det står även på Clearblues hemsida att vissa kvinnor inte får en tillräckligt hög stegring av LH för att det ska synas på testet. Kan också vara att man har kort stegring som lätt missas om man inte råkar testa på rätt tidpunkt.

Så antingen har du ägglossning men testet kunde inte känna av det eller så har du ingen ägglossning denna månad vilket är ju också normalt :)

Jag testat alltid med vanlig billig sticka också till det digitala, tips! Har du sånt hemma?

Gud vad jag tjötar på men hoppas du blir lite hjälpt :D

Alltså, du är bäst! Tack för svaret<3 kände idag att ägglossningen inte kunde vara helt över, jag känner min ägglossning rätt mycket varje månad och nu har den där gubben börjat blinka igen haha, tog ett nytt test i eftermiddags, så min känsla stämde. Fattar nada men jag är glad för att det inte är game over helt ännu;) flytningarna var typ gula i morse, ingen speciell lukt eller någon klåda (får lätt svamp så jag vet aaaallt om det där + symptom) och har inte kollat den nu på kvällen men ska göra det. Denna månaden är första gången jag provar att tempa också, är ju helt ny på det där men har laddat ner Fertility Friend appen och registrerar bara min temp där på morgonen. Den har bara sjunkit en dag till 36.0 (lördags) annars hållit sig på 36.5 sen i torsdags. Fattar inte speciellt mycket med att tempa för att vara helt ärlig hehe:) vi får helt enkelt köra på som vanligt med myset tror jag!:D
  • Jagerika

Idag är ingen bra dag. Förlåt för lite negativt prat men jag vill bara skriva av mig lite <3

Imorgon fyller jag 27 år och vi började försöka för 1 år och 2 månader sen och fortfarande inget plus. Jag känner mig gammal, misslyckad och förtvivlad. Trodde jag skulle ha barn redan vid 25 men min dåvarande sambo var otrogen med två andra tjejer, under tiden vi pratade om att skaffa barn. Allt gick i kras. Som tur var träffade jag min nuvarande underbara sambo ett halvår senare. Fortfarande skör efter allt som hände men han fick mig att se allt på den ljusa sidan igen! Efter 1 år tillsammans flyttade vi ihop och bara några veckor efter inflyttarn så slutade jag med mina piller. Jag va så jävla lycklig! Tänkte att jag skulle äntligen få bli mamma vid 26 år. Det blev ingen bebis vid 26 år och i morgon har det gått ytterligare ett år. Vi har fått godkänt för utredning men det kommer dröja ca 3 månader dit och sen då? Tänkte om vi inte ens kan få barn. En barnlös 27 årig tjej som är lågutbildad pga av dåliga förhållanden till både skola och familj. Jag är så glad att jag idag har min sambo och mina vänner men framförallt min mamma som fått stå ut med så mycket! Jag vill kunna ge min sambo titeln pappa och min mamma titel mormor. Men det verkar ju dröja :( jag kanske är känslig för jag har ägglossning just nu men det känns förjävligt! Jag har fast jobb, hus, ny bil och en underbar sambo så ska egentligen inte klaga. Men den där biologiska klockan tickar hål i huvudet på mig att jag snart bryter ihop! Förlåt tjejer men ni verkar så fina allihopa så känns bra att kunna skriva av sig här <3

• frugr95
    Jagerika skrev 2019-02-18 19:50:35 följande:

Idag är ingen bra dag. Förlåt för lite negativt prat men jag vill bara skriva av mig lite <3

Imorgon fyller jag 27 år och vi började försöka för 1 år och 2 månader sen och fortfarande inget plus. Jag känner mig gammal, misslyckad och förtvivlad. Trodde jag skulle ha barn redan vid 25 men min dåvarande sambo var otrogen med två andra tjejer, under tiden vi pratade om att skaffa barn. Allt gick i kras. Som tur var träffade jag min nuvarande underbara sambo ett halvår senare. Fortfarande skör efter allt som hände men han fick mig att se allt på den ljusa sidan igen! Efter 1 år tillsammans flyttade vi ihop och bara några veckor efter inflyttarn så slutade jag med mina piller. Jag va så jävla lycklig! Tänkte att jag skulle äntligen få bli mamma vid 26 år. Det blev ingen bebis vid 26 år och i morgon har det gått ytterligare ett år. Vi har fått godkänt för utredning men det kommer dröja ca 3 månader dit och sen då? Tänkte om vi inte ens kan få barn. En barnlös 27 årig tjej som är lågutbildad pga av dåliga förhållanden till både skola och familj. Jag är så glad att jag idag har min sambo och mina vänner men framförallt min mamma som fått stå ut med så mycket! Jag vill kunna ge min sambo titeln pappa och min mamma titel mormor. Men det verkar ju dröja :( jag kanske är känslig för jag har ägglossning just nu men det känns förjävligt! Jag har fast jobb, hus, ny bil och en underbar sambo så ska egentligen inte klaga. Men den där biologiska klockan tickar hål i huvudet på mig att jag snart bryter ihop! Förlåt tjejer men ni verkar så fina allihopa så känns bra att kunna skriva av sig här <3

Ja ibland så känns livet bara så JÄVLIGT och orättvist.. men det är helt okej <3 varenda kvinna i ens närhet verkar knappt hinna ta av sig trosorna innan hon är på smällen - känner jag vissa dagar.

Jag är 23 så kan inte relatera MEN lyssnade på Kenza och Danis poddavsnitt där Dani säger att dem är ju faktiskt unga mammor (28 år) och att de flesta får senare i Stockholm (och andra storstäder enligt henne) så hon kände sig faktiskt ung mamma :) men det är ju verkligen skillnad när man längtat länge såklart <3 Du är i absolut perfekt ålder för din kommande bebis, det kommer bara kännas så rätt och att det är den bebisen som du och din sambo väntat på!!

Tänk vilken tur att du inte fick bebis med ett sånt as som var otrogen - din kropps plan planerade säkert det i smyg så du nu får den bästa pappan!

Stor kram!!
  • frugr95
    babymys skrev 2019-02-18 19:09:46 följande:

Alltså, du är bäst! Tack för svaret<3 kände idag att ägglossningen inte kunde vara helt över, jag känner min ägglossning rätt mycket varje månad och nu har den där gubben börjat blinka igen haha, tog ett nytt test i eftermiddags, så min känsla stämde. Fattar nada men jag är glad för att det inte är game over helt ännu;) flytningarna var typ gula i morse, ingen speciell lukt eller någon klåda (får lätt svamp så jag vet aaaallt om det där + symptom) och har inte kollat den nu på kvällen men ska göra det. Denna månaden är första gången jag provar att tempa också, är ju helt ny på det där men har laddat ner Fertility Friend appen och registrerar bara min temp där på morgonen. Den har bara sjunkit en dag till 36.0 (lördags) annars hållit sig på 36.5 sen i torsdags. Fattar inte speciellt mycket med att tempa för att vara helt ärlig hehe:) vi får helt enkelt köra på som vanligt med myset tror jag!:D

Härligt!! :D <3 heja den glada gubben hahaha

Jag använder Natural cycles - är den där fertilitet friend appen gratis? Om du vill testa NC har jag rabattkod ;)
  • Em0ma

Förstår dig helt, fyller 28 på lördag och trodde verkligen jag skulle ha barn nu, sambo sen 4år tillbaka fast jobb och allt detdär, bara väntat på att sambon skulle bli redo. slutade på p-piller i april förra året och trodde det skulle gå snabbt men tydligen inte.. alla mina vänner har barn eller ska ha barn, bara jag kvar känns det som. Men har bestämma mig att denna månaden SKA jag bli gravid! Äl nästa vecka så vi börjar ligga dagligen från min födelsedag och 1v framåt. Och tycker att bli gravid är den bästa födelsedagspresent jag kan få. Vill inbilla mig att det är därför äl ligger så nära inpå min födelsedag :D
  • Jagerika
    frugr95 skrev 2019-02-18 20:38:54 följande:

Ja ibland så känns livet bara så JÄVLIGT och orättvist.. men det är helt okej <3 varenda kvinna i ens närhet verkar knappt hinna ta av sig trosorna innan hon är på smällen - känner jag vissa dagar.

Jag är 23 så kan inte relatera MEN lyssnade på Kenza och Danis poddavsnitt där Dani säger att dem är ju faktiskt unga mammor (28 år) och att de flesta får senare i Stockholm (och andra storstäder enligt henne) så hon kände sig faktiskt ung mamma :) men det är ju verkligen skillnad när man längtat länge såklart <3 Du är i absolut perfekt ålder för din kommande bebis, det kommer bara kännas så rätt och att det är den bebisen som du och din sambo väntat på!!

Tänk vilken tur att du inte fick bebis med ett sånt as som var otrogen - din kropps plan planerade säkert det i smyg så du nu får den bästa pappan!

Stor kram!!

Ja jag är väldigt glad jag slipper den idioten idag! Men ändå så känna det lite tungt när man vill något såå mycket :/ min bror ska ha sitt andra barn nu i maj, en vän ska ha sitt andra barn i april och från höger till vänster blir alla gravida. När ska det bli våran tur liksom? Hade varit glad av att bara veta att jag kan bli gravid överhuvudtaget men vi får bara vänta och se. Tack för du svarade lilla gnälla mig <3
  • Jagerika
    Em0ma skrev 2019-02-18 20:48:47 följande:

Förstår dig helt, fyller 28 på lördag och trodde verkligen jag skulle ha barn nu, sambo sen 4år tillbaka fast jobb och allt detdär, bara väntat på att sambon skulle bli redo. slutade på p-piller i april förra året och trodde det skulle gå snabbt men tydligen inte.. alla mina vänner har barn eller ska ha barn, bara jag kvar känns det som. Men har bestämma mig att denna månaden SKA jag bli gravid! Äl nästa vecka så vi börjar ligga dagligen från min födelsedag och 1v framåt. Och tycker att bli gravid är den bästa födelsedagspresent jag kan få. Vill inbilla mig att det är därför äl ligger så nära inpå min födelsedag :D

Då vet du precis hur jag känner! Samma här alla blir gravida så lätt känns det som, man blir så ledsen ibland :/ jag fyller ju år i morgon och har ägglossning nu så tänker lite som dig att man kanske blir befruktad på sin födelsedag, det hade varit sjukt häftigt faktiskt :)
  • Jsv17

Klart du ska få ventilera! Det är ju det de hör trådarna är till för<3 Åh jisses vilken igenkänning, bara spola tillbaka 10år för mig. Jag har längtat efter barn sedan jag var 12år och fick min yngsta kusin som jag släpade runt på och vill göra allt med en hel sommar, där och då visste jag att bli mamma det var det jag ville med livet. Men dåliga män, förhållande och tokigheter ett abrupt uppbrott när jag var 25 (vi pratade om barn då) gjorde att jag helt plötsligt var över 30 och inga barn.... För min del så var det så illa att jag var singel från 25 till 32... då jag äntligen träffade min man (övervägde faktiskt insemination i Danmark om jag inte träffade nån innan 33) sen tog det nästan 2år för honom och bli redo, det tog sig direkt och då får vi ett sent MA som upptäcks på kub, min värld totalt rasade, kunde jag kanske inte nu, var jag för gammal?! Sedan vid 34 års ålder (typ 2mån innan jag blev 35) så fick jag äntligen min son. Det är värt det i slutändan, därför är jag 36 år nu och vägrar ge upp trots två missfall på raken, jag tänker kämpa för ett barn till så länge jag behöver, men ibland är man uppgiven, arg och besviken, då måste man få vara det <3

Du kommer få din bebis, för jag vägrar att tro att nån som orkar vara så positiv och kämpar på så ihärdigt inte ska lyckas till slut <3
    Pojke 9-12-17
  • ETOVA
    Jagerika skrev 2019-02-18 00:16:14 följande:

Jag har ätit Ipren en månad och då försvann både mensen och hade ingen ÄL så ja det kan har påverkan tyvärr :/ va tvungen att äta dom då inget annat hjälpte. Behöver absolut inte bli så för din del! Men så du vet om det :)

Tack vad bra att veta att det blev så för dig. Åt du typ tre om dagen då? Var det en ÄL som försvann? Även om det inte är säkert att det blir likadant för mig är det bra att ha med sig så slipper jag ha några höga förhoppningar just denna månaden och bli besviken.
Svar på tråden BIM Mars 2019