• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Cis
    Elinanorden skrev 2019-02-23 09:08:23 följande:

Kunde inte hålla mig , har bim 1/3. Tog först ett test som visade super svagt possitivt , tog sen ett digitalt på samma urin och fick detta resultat !

Ååå wow vad underbart!! Stort grattis! Nä omöjligt att hålla sig ju. Är det första graviditeten? När hade du ägglossning?
  • Elinanorden
    Anonym (Kajsan86) skrev 2019-02-23 09:27:05 följande:
    Stort grattis!!! Får man fråga hur länge ni försökt? :) Lägger till dig i BIM listan! :D
    Vi var bara på försök nr 2. Hade räknat med att det skulle ta flera månader för mig och i värsta fall IVF då jag har endometrios. Men har alltid haft väldigt regelbunden mens och känt ägglossningen så det hjälpte oss nog! Är i chock.. Nu hoppas ja bara att allt ska gå vägen :D
  • Elinanorden
    Cis skrev 2019-02-23 09:29:20 följande:
    Ååå wow vad underbart!! Stort grattis! Nä omöjligt att hålla sig ju. Är det första graviditeten? När hade du ägglossning?
    Ja det är första barnet, så spännande! Hade ägglossning den 12/2 :)
  • Cis
    frugr95 skrev 2019-02-23 09:10:14 följande:

Såhär ser mina anteckningar ut på NC haha :D

Men vore knepigt om ÄL inträffade tidigare eftersom jag använder två LH tester, ett från clearblue och ett från graviditetskollen.. men man kan väl aldrig vara säker.. hoppas på nidblödbing då :) för såhär tidigt kanske kroppen inte stöter ifrån de obefruktade eller befruktade ägget?

Fast liten stegring innan iaf. Så inte heelt omöjligt. :) Men att börja stöta ifrån redan 3 dpo känns inte troligt som du säger. Så random mellanblödning som inte betyder något eller nid skulle jag gissa på. Hoppas på nid. Läste att 25% får det. Jag har aldrig fått det dock. Men inatt drömde jag att jag hade det. Haha
  • frugr95
    Cis skrev 2019-02-23 09:35:42 följande:

Fast liten stegring innan iaf. Så inte heelt omöjligt. :) Men att börja stöta ifrån redan 3 dpo känns inte troligt som du säger. Så random mellanblödning som inte betyder något eller nid skulle jag gissa på. Hoppas på nid. Läste att 25% får det. Jag har aldrig fått det dock. Men inatt drömde jag att jag hade det. Haha

Ja vi får hoppas! Hahah kul att du drömde det :) men snart har du ju BIM! :D
  • Cis
    Elinanorden skrev 2019-02-23 09:31:29 följande:

Ja det är första barnet, så spännande! Hade ägglossning den 12/2 :)

Ja visst är det spännande :) Grattis igen!! Jag hade ägglossning 15e. Hoppas på att få plus på måndag eller tisdag. Kan inte heller hålla mig :p
  • Elinanorden
    Cis skrev 2019-02-23 09:41:09 följande:
    Ja visst är det spännande :) Grattis igen!! Jag hade ägglossning 15e. Hoppas på att få plus på måndag eller tisdag. Kan inte heller hålla mig :p
    så spännande! Jag gjorde test i förrgår som visade helt blankt. Så är verkligen skillnad på vilken dag man testar! Håll mig uppdaterad. Håller alla tummar och tår för dig!
  • Cis
    frugr95 skrev 2019-02-23 09:40:12 följande:

Ja vi får hoppas! Hahah kul att du drömde det :) men snart har du ju BIM! :D

Haha ja! Ja snart bim och jag kommer fuska och testa tidigare, även om man inte ska. Men vill hellre veta än att vara ovetande. Mitt förra plus på bim - 5 slutade i kemisk graviditet. Fick bruna flytningar redan bim - 6. Bim - 1 var det negativt. Mitt förrförra var ett riktigt missfall (ma) i v 8+6. (avstannat v 6+4). Så nu hoppas jag på plus som får stanna <3
  • Cis
    Elinanorden skrev 2019-02-23 09:48:14 följande:

så spännande! Jag gjorde test i förrgår som visade helt blankt. Så är verkligen skillnad på vilken dag man testar! Håll mig uppdaterad. Håller alla tummar och tår för dig!

Ja mitt var helt blankt idag, men det var väntat, hade blivit förvånad om det var ett plus idag eftersom imorgon borde vara tidigast möjligt och måndag, tisdag eller onsdag vore mer troligt :) tack vad gulligt!
  • frugr95
    Cis skrev 2019-02-23 09:51:08 följande:

Haha ja! Ja snart bim och jag kommer fuska och testa tidigare, även om man inte ska. Men vill hellre veta än att vara ovetande. Mitt förra plus på bim - 5 slutade i kemisk graviditet. Fick bruna flytningar redan bim - 6. Bim - 1 var det negativt. Mitt förrförra var ett riktigt missfall (ma) i v 8+6. (avstannat v 6+4). Så nu hoppas jag på plus som får stanna <3

Förstår att du längtar <3 det är jättetufft att ha varit gravid och det inte gått vägen.. du måste lägga ut dina test! :D så spännande att inte veta fast olidligt haha
Svar på tråden BIM Mars 2019