• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • frugr95
    vwmamman skrev 2019-02-23 08:40:46 följande:

niomanader.se/nidationsblodning-nidblodning/

de står olika mellan 3-8 sagar efter eller 7-14 dagar efter äl. annars e de nog bara en vanlig mellanblödning

Tack för svar!! <3 jag googlar som en idiot hehe.. men känns som det är jääättetidigt med nid vid dag 3.. men vem vet! Det kan ju vara så står det ju..
  • Cis
    frugr95 skrev 2019-02-23 08:29:05 följande:

Jag behöver lite råd... hade ÄL enligt appen och testerna CD 16 och är på CD 19 idag. Men när jag vaknade och gick för att kissa så blöder jag idag? Klarrött blod. Ska ha trosskydd och se hur det blir under dagen! Någon som vet varför??? Aldrig haft såhär förut :( kan tillägga att jag haft ÄL varje månad sen november men denna månaden är första gången vi haft sex under ÄL.

Men är det heeelt omöjligt att du hade ägglossning tidigare? Du tog tester på cd 14 och såg kanske ingen stegring för stegringen började nån timme efter och ägget släppte fort. Så när du fick stegring cd 15 trodde du att du skulle få ägglossning cd 16. Kanske långsökt men inte omöjligt. Kanske har det exakt gått 5 dygn nu (typ det släppte och blev befruktat direkt och det fäste imorse och du fick en blödning. Hoppas på det!
  • Elinanorden

Kunde inte hålla mig , har bim 1/3. Tog först ett test som visade super svagt possitivt , tog sen ett digitalt på samma urin och fick detta resultat !

• frugr95
    Cis skrev 2019-02-23 09:02:08 följande:

Men är det heeelt omöjligt att du hade ägglossning tidigare? Du tog tester på cd 14 och såg kanske ingen stegring för stegringen började nån timme efter och ägget släppte fort. Så när du fick stegring cd 15 trodde du att du skulle få ägglossning cd 16. Kanske långsökt men inte omöjligt. Kanske har det exakt gått 5 dygn nu (typ det släppte och blev befruktat direkt och det fäste imorse och du fick en blödning. Hoppas på det!

Såhär ser mina anteckningar ut på NC haha :D

Men vore knepigt om ÄL inträffade tidigare eftersom jag använder två LH tester, ett från clearblue och ett från graviditetskollen.. men man kan väl aldrig vara säker.. hoppas på nidblödbing då :) för såhär tidigt kanske kroppen inte stöter ifrån de obefruktade eller befruktade ägget?

• frugr95
    Elinanorden skrev 2019-02-23 09:08:23 följande:

Kunde inte hålla mig , har bim 1/3. Tog först ett test som visade super svagt possitivt , tog sen ett digitalt på samma urin och fick detta resultat !

MEN ÅH!!! GRATTIS<3 fy fan i helvvvv va kul :D
  • Elinanorden
    frugr95 skrev 2019-02-23 09:11:25 följande:
    MEN ÅH!!! GRATTIS<3 fy fan i helvvvv va kul :D
    Tack!! Trodde aldrig att det skulle gå så enkelt i och med min endometrios och läkare som sagt att det skulle bli svårt att få till det naturligt. Jag är verkligen i chock!! Sen att jag plussade så tidigt. Nu är det bara att hoppas att allt går som det ska
  • Cis

Någon som har symtom ännu? Vet att det är supetidigt för de flesta här men jag och några fler har ju bim precis i början av mars. Hur går det för er? Jag hade ägglossning 15 feb. Fick ömma bröstvårtor redan den 21 feb och igår började kramperna i tjejmagen och idag har jag nästan ont hela tiden. Dessutom är jag varm som en kamin sen igår och är rosig om kinderna sen några dagar. Varit likadant tidigare graviditeter. Så hoppas hoppas jag inte är skengravid.

• Anonym (Kajsan86)
    Elinanorden skrev 2019-02-23 09:18:48 följande:

Tack!! Trodde aldrig att det skulle gå så enkelt i och med min endometrios och läkare som sagt att det skulle bli svårt att få till det naturligt. Jag är verkligen i chock!! Sen att jag plussade så tidigt. Nu är det bara att hoppas att allt går som det ska

Stort grattis!!! Får man fråga hur länge ni försökt? :) Lägger till dig i BIM listan! :D
  • Elinanorden
    Cis skrev 2019-02-23 09:22:16 följande:

Någon som har symtom ännu? Vet att det är supetidigt för de flesta här men jag och några fler har ju bim precis i början av mars. Hur går det för er? Jag hade ägglossning 15 feb. Fick ömma bröstvårtor redan den 21 feb och igår började kramperna i tjejmagen och idag har jag nästan ont hela tiden. Dessutom är jag varm som en kamin sen igår och är rosig om kinderna sen några dagar. Varit likadant tidigare graviditeter. Så hoppas hoppas jag inte är skengravid.

Jag plussade idag på BIM -5. Har haft molvärk och liksom en konstig känsla i nedre delen av magen som jag inte känner igen. Sen så har jag känt mig lite tröttare och haft värk i bröstvårtorna direkt efter ägglossning. Men senaste dagarna har jag mått super :)
  • Anonym (Kajsan86)

BIM LISTA 

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar, MaoaM 

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis

3/3 Eveh 

4/3 Minnie768, Liit

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys 

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019 

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika

9/3 Siri88 

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17