Inlägg från: BillaBong |Visa alla inlägg
  • BillaBong

Scrapträsket

... Det här kommer bli en dyr historia känner jag på mig. Har precis gått och kärat ner mig i scrapbooking och jag blir som ett barn på julafton så fort jag ser något som ens påminner om det! Förvånad

Har varit in och kikat hos ett par stycken av er som har bilder på era fina layouter - imponerad! Det gör ju inte direkt suget mindre efter att få börja! Perfekt inspiration! Skrattande

Nu ska jag knoppa så det snabbare blir morgon och jag kan knalla iväg till närmaste hobbyaffär!

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong

Nybörjarfråga:

Mini Brads, vad används det till? :) Vad jag tyckte det såg ut som var det till för att fästa papper på papper, typ :P Eller kanske mer för att dekorera hörnen på papper/foton o.s.v.?

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong

Har förstått att sakerna man jobbar med ska vara syrafritt. Sitter med ett limstift här - Pritt stick - och det står att det inte innehåller några lösningsmedel. Är syra lösningsmedel?

tr3z skrev 2006-05-13 10:52:46 följande:
    BillaBong - både och Jag använder ibland när min tejp är slut, men oftast som dekoration Idag ska jag fica i min scraphörna så att det blir ltie mer ordning!

Aaah, då är jag med Skrattande Tack!

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong
    Sagomamma skrev 2006-05-13 11:55:22 följande:
    BillaBong:Behöver inte nödvändigtvis betyda att det är syrafritt! Angående minibradsd, så är det himla snygg dekoration!

Ok, tack! Då håller jag mig borta från det, vill ju  inte riskera något
    Ja, jag tyckte också det verkade snyggt! Men blir det inte knepigt på andra sidan av bladet?

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong

Hej hej tjejer (och killar om det finns några?)

Jag och sambon fick för oss i dag att vi ska åka till Stockholm över dagen i morgon för att ta en shoppingrunda på stan. Det jag undrar nu är om det finns eller kanske VAR det finns hobbybutiker eller liknande som säljer bra scrapping-prylar inne i city? Vi åker i och för sig bil så vi har möjlighet att ta oss lite varstans. Men helst innanför tullarna som sagt...

Skulle verkligen uppskatta snabba svar nu även fast jag är ute lite i sista stund. Kollar svar i morgon bitti igen om det kommit några. Tack på förhand!

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong
    Jen 82 skrev 2006-05-14 22:17:54 följande:
    Billabong : Skapa Hoby ligger vid hornstull. Kolla www.skapahoby.se för vägbeskrivning. Panduro på Kungsgatan har också rätt mycket scrapp men kan vara dyra och sen är det papprika, men det ligger i enskede www.papprika.se/

Tusen tack! Ska kolla upp det där på en gång!

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong

Woppiii! I går blev min allra, allra första LO (nästan) klar! Inte speciellt avancerad, men jag är ganska nöjd. Bara lite smådekorationer kvar att göra...

Har en liten fråga ang. öljetter. Hålet, stansar man ett sånt först och sen trycker man fast öljetten? Eller görs hålet när man sätter dit öljetten? Köpte öljettprylar i dag så jag har inte hunnit prova själv än.

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong
    Fnyz skrev 2006-05-17 14:55:37 följande:
    upptäckte nyss att det IDAG öppnar en ny hobbybutik här i stan största leverantören hon hade var dock panduro men ajg tipsade om at det fanns bra internetleverantörer av scrapbookingmaterial och jag ska dit igen å prata mer för hon ville gärna ha lite hjälp för å höra vad det fanns efterfrågan på Hon hade massa stansar som hon sålde för 49kr/st är det bra pris eller? Hon sålde även massa olika sortes lim och stämplar

Åh tusan! När jag läste att du födde på Gävle BB trodde jag du bodde här och att det var här i stan som det öppnat en ny butik, men det måste varit i Bollnäs du menade då? :) Syyynd!

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong

Två frågor...

Bosskut - är det såna - vad ska man kalla det - "ettiketter" i metall med ett hål i varje ände och som man kan fästa på t.ex. band?

Chalks - hur använder man det? :) Är det en annan variant av stämpeldynorna bara?

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong

Nej det var kanske ribboncharms jag menade, ser jag nu :)

Finaste Nova, f.060220.
Svar på tråden Scrapträsket