Inlägg från: BillaBong |Visa alla inlägg
  • BillaBong

Scrapträsket

Ny LO i mitt galleri nu. Textrutan ser helt skev ut för att bilden är sne, men skitsamma :)

d(-_-)b
  • BillaBong

Alltså, nu måste jag fråga... Vilka sidor sätter man mot varandra när man ska hamra ihop öljetterna? Om man tänker sig dem som svampar ... Sätter man då fötterna mot varandra eller ena foten mot andra "hatten"? Alla sidor ser ju lika omöjliga ut att få ihop, så det är så svårt att se! Räcka ut tungan

d(-_-)b
  • BillaBong
    Marajjah skrev 2006-06-01 19:10:38 följande:
    BillaBong skrev 2006-06-01 19:04:36 följande: Alltså, nu måste jag fråga... Vilka sidor sätter man mot varandra när man ska hamra ihop öljetterna? Om man tänker sig dem som svampar ... Sätter man då fötterna mot varandra eller ena foten mot andra "hatten"? Alla sidor ser ju lika omöjliga ut att få ihop, så det är så svårt att se! d(-_-)bQué? Är det en silient setter du har elelr? Jag förstår inte vad du menar?? Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2

Jag vet inte? GeneradGlad
    Ska kika om jag hittar liknande de jag har på internet så ska jag visa...

d(-_-)b
  • BillaBong
    http://pappersbiten.se/shop/images/aluminum.jpg Så ser de ut och så har jag något som liknar den här: http://www.scrapbookbutiken.se/images/hole%20punch.jpg som verktyg ... men NU ser jag att det kanske är en http://www.scrapbookbutiken.se/images/Eyelet%20setter%20universal.jpg man ska ha? Den jag har verkar man bara gör hål i pappret med?! Inte undra på att jag inte fått ihop det, hahaha! Ja ja, får ta och beställa en Eyletsetter också då kanske.
    d(-_-)b
  • BillaBong

Haha, det går nog LITE bättre om jag skaffar en sättare också! Tack tjejer för all hjälp och alla tips! Skrattande

d(-_-)b
  • BillaBong
    bitte71 skrev 2006-06-01 19:55:32 följande:
    Billabong: du har kanske bara en holepunch då? Den gör du ju hål i papperet med först (bankar på den med en hammare alltså). Sedan sätter du i öljetten från framsidan (den "bulliga" sidan på öljetten ska ju vara det man ser när man tittar på LO:N), vänder papperet och sedan använder du då en eyelet setter (men det är kanske det verktyget du inte har?) och sätter mot öljettens baksida och hamrar där. Då bankas den ut så att öljetten sitter kvar. Men det var nog det Jenn79 förklarade? Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209

Ja jag tror det var det! Men nu vet jag hur man gör, tack! Vad mycket roligare det kommer bli att scrappa nu!

d(-_-)b
  • BillaBong
    Jo79 skrev 2006-06-02 12:21:01 följande:
    Sååå, nu har jag lagt in 6 nya Lo:sar som ligger under Kretaalbumet. Kika gärna in och säg vad ni tycker. Man blir ju lite hemmablind och kör på i samma stil. Iaf jag... Mamma till KaramEllen

Suuupersnyggt! Skrattande Gillar stilen skarpt!

d(-_-)b
  • BillaBong
    Mystjejen skrev 2006-06-03 20:40:23 följande:
    Hej! Dum fråga kanske...men papper med olikmönstade sidor tex ena sidan mönstrad och andra enfärgad, vad är syftet med dem? Hur använder ni dem?

Tex vika ner ena hörnet... Skrattande

d(-_-)b
  • BillaBong
    bitte71 skrev 2006-06-04 06:33:32 följande:
    GAAAAAAH - nu behöver jag hjälp! Satt uppe och scrappade igår till 00.30 (fattar inte varför jag gör det när jag vet att vi har en bebis som vaknar senast 5.30 - självplågeri kanske? Då vid 00-tiden (i lampans sken) såg titeln (som jag delvis stämplat med akrylfärg) ut att synas rätt bra. Men nu när jag kom ner och tittade på den i dagsljus så ser jag att orden jag stämplat ser jättemesiga ut! Vad ska jag göra för att få dem att synas bättre (det är alltså orden "land" och "lego" jag syftar på)??? Markera runtom med svart penna , eller fylla i med färg för hand eller vad? Finns bild i mitt galleri, observera att den alltså inte är färdig vad gäller deko och sånt! Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209

Det blir lätt att man sitter uppe till sent på natten, flera gånger har jag inte lagt mig förrän 06:00(!!!), DET om något är ju rätt osmart eftersom jag också har en bebis som vaknar runt 05-07 varje morgon Räcka ut tungan

Men ang. titlarna... Jag skulle nog dragit en svart linje runt alla bokstäverna. Tror det kan bli riktigt snyggt efersom rutorna med de mindre bokstavsrutorna har en svart kant runt sig.

Hur som helst ser det ut att bli riktigt snyggt det du håller på med

d(-_-)b
  • BillaBong

OMFG! Förvånad Fiffis LO's var inte att leka med! Snacka om att få inspiration! Gillade speciellt "Kram!", riktigt snyggt!!!

Är också inne i någon såndär konstig period - känner som sjutton för att scrappa, men idéerna finns bara inte där när jag väl sätter mig ner och ska börja. Det är kanske det att man måste sätta sig ner preciiis när man känner som mest för det och inte bara när man kan (efter att bebis somnat eller pappa tagit med henne ut på en vagnprommis eller liknane) ...

d(-_-)b
Svar på tråden Scrapträsket