Inlägg från: BillaBong |Visa alla inlägg
  • BillaBong

Scrapträsket

Wobiii! Vi håller på och letar radhus - min sambo och jag (och våran lilla Nova såklart) och vet ni vaaad?! Jag ska få ett helt eget scrappingroom! SkrattandeSkrattandeSkrattande De radhus vi tittar på har nämligen två plan plus en källare (på ca 40 kvm, uppdelat på tre rum) och där nere ska jag få sprida hur mycket scra(ä)p som heeelst har jag blivit lovad! ÄNTLIGEN kanske man kan få sitta i lugn och ro och verkligen scrappa när man känner för det och inte bara när man orkar ta fram den stora scrappinglådan eller råkar ha det framme längre stunder innan sambon blir galen på allt småplock som ligger på matbordet Räcka ut tungan

Nu håller vi bara tummarna för att vi får ett av husen snart!

d(-_-)b
  • BillaBong
    PamPam 83 skrev 2006-06-09 22:35:48 följande:
    BillaBongClas Olson har för billig slant

Åh! Så det säljs såna gamla hederliga fortfarande - super! Tack för tipset! Då blir det stan i morgon igeeen

d(-_-)b
  • BillaBong

Har tittat igenom hela hennes Puh-bok nu och ... FNNN vad snygg den är! Gosh! Och vilken rolig IDÉ! Skrattande

d(-_-)b
  • BillaBong
    bitte71 skrev 2006-06-10 18:27:18 följande:
    Så himla rolig och söt idé med en Puh-bok - då har hon scrappat i en gammal bok alltså! Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
    &
    MAMMSY skrev 2006-06-10 18:52:38 följande:
    Nä hjälp vilken tuff bok!! Skulle jag scrappa i en bok åt Julia skulle det väl få bli "Den vilda bebin" känns som det finns vissa tydliga likheter där... Finns det nån som har beställt från Pyzzla??? JO79 Grattis till kameran, förstår precis hur du känner, jag trodde vi var sisst i världen med att skaffa digitalkamera, så när jag äntligen fick en så var det nästan så att jag sov med den

Ja den är ju hur tuff som helst verkligen! har funderat på det där med att scrappa i en bok. Svårt att hitta en lämplig bok för helst ska den ju passa med titel/handling och sen får den ju gärna vara lite sliten och inte komma direkt från Bokia Man får la ta med den ut i sandlådan och låta grannungarna leka med den Eller lyckas hitta någon passande på loppis eller liknande.

d(-_-)b
  • BillaBong

Nu finns det en ny LO i mitt galleri för den som vill se!
    "Kärt barn..."

Risa och rosa gärna, som vanligt!

d(-_-)b
  • BillaBong
    bitte71: TACK! Skrattande

Ang. Scrap & Gift corner så har jag beställt därifrån - jättebra!
    d(-_-)b
  • BillaBong
    Matriark skrev 2006-06-11 21:55:37 följande:
    Evve- trär man pårlor på ståltråd kan man trä ståltråden genom papperet och göra en öggla på baksidan. Gäller dock att inte göra för långa grejer om dom ska behålla formen...Jag såg nån som gjorde detta på en sida där dom hade massor av bra tips på video. Tipsar alla om att kolla in www.diynetwork.com klicka på "Crafts" ch välj sedan "Scrapbooking archive" i menyn till vänster. Där finns massor av videotips som jag tillbringade en helkväll med att titta igenom . Jag hade länkat direkt dit, men när jag försökte spara länken hamnade jag ändå på sajtens förstasida.....

Faaarligt lätt att fastna i de där videosarna Har spanat igenom alla nu. En del riktigt bra tips fick man tycker jag, men det mesta var alldeles för amerikanskt för min smak

d(-_-)b
  • BillaBong

Jo79: Supersnygg LO! Gillade fägerna massor! Skrattande

d(-_-)b
  • BillaBong
    Jo79 skrev 2006-06-12 12:41:57 följande:
    Idag kom mitt paket från scrapbookbutiken! Oooo vad roligt!!  Men måste säga att Jessica förpackar sina varor attans bra, det är nästan så jag blev lite arg innan jag kom in i paketet och såg allt roooligt! Tack så mycket!! Tack för allt snällt ni skrivit i min Gb, och här.  Jag blir jätteglad! Mamma till KaramEllen

Väldigt bra paketerat är det! :D Och en bra pryl att ha pepprena i hade hon med... :)

d(-_-)b
Svar på tråden Scrapträsket