• Jo79

Scrapträsket

ÄlskarDante:
    När jag har köpt månadspaket (startpaket) så har jag köpt för ca 100:-, och då har jag fått cardstock, mönstrat och dekorationer som passar ihop. Jag har köpt på scrapoteket och har varit väldigt nöjd.

Jag hade nog börjat med ett paket på runt 100-lappen för att se om jag tyckte om det, och sedan beställt mer.

Det är lite svårt att beställa löst (iaf tyckte jag det!! ) när man inte har en aning om vilka papper och mönster man gillar, så jag hade helt klart köpt ett paket av något slag.

Vilket företag du ska välja... ja, scrapaddicted är väl bra, och scrapoteket då. De flesta är bra och snabba, men det finns ju något i mängden som inte rekommenderas....

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Alltså billigast, det beror ju på hur mycket du köper, hur tungt det är. Köper du papper så blir det ju skrymmande och då har många butiker fast frakt på 50-60:- Ska du bara ha lte så är det bättre att köpa någonstans där de har rörlig frakt upp till en viss gräns...

Mamma till KaramEllen
  • Jo79
    Malinka 2: Måste fråga en till sak *nyfiken i en strut*. I era senaste paket, vad innehöll dom? Nästa inköp vad blir det?

Jag fick paket från scrap and giftcorner med ett bazzillalbum 8'8, refillfickor, svart floss, vit gelpenna och ribboncarms och ett från scrapaddicted med retropunchen och flowerpowerpunchen... Rooooligt!! Nästa paket blir nog med lite mer möstrade papper, foamstamps, (mixalfabetet) och chalk. Och brads måste jag ha...
    Mamma till KaramEllen
  • Jo79
    2xA: Nu på min senaste Lo så sydde jag korsstygn för hand med rosa floss. Jättekul! Det har jag aldrig gjort förut så det var lite spännande. Annars har jag väl använt det ..... ääää....Hm. Gjort små rosetter på knappar som jag använt på lo:sar.... Och så har jag dragit grön floss runt blommor så det ser ut som blomstjälkar. Det är väl typ det.... vilken svår fråga!!
    Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Jag fäster bara med fotofix jag... om det är papper då, annars gillar jag gluedots skarpt.

Mamma till KaramEllen
  • Jo79
    MKK: Annars finns ju 9*9, det är väl typ 23x23 cm, om du tycker att 30x30 är för stort. Jag gör just nu ett semesteralbum i 20x20 cm, och det är jättekul! Men jag rekommenderar inte att göra barnens första år i det, för det är lite väl pyttigt för allt man vill ha med... Jag gjorde (som om jag var klar eller?! ssskulle inte tro det! ) mitt album till min dotter i a4, och det gillade jag. Men det är ju lite klurigt att få plats med alla dessa miljoners foton och all text man vill ha med... Hade jag gjort ett första året igen hade jag nog valt antingen a4 igen eller 12'12. Bra råd jag kom med va..?
    Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Både och.... tror jag? Jag gör i 8*8, men tänkte att 9*9 är större och får plats med mer, men är mindre än 12*12...!

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Det förstås... har faktiskt inte heller sett så många 9*9 album.
    Btw, jag fick hem ett kanonfint album i 20x20 igår, och jag är helt kääär i det! Det är sååå snyggt!! Bazzill var det. Leapfrog färg som jag var himla tveksam till innan, men det är skitsnyggt! Kyss

Mamma till KaramEllen
  • Jo79
    Meli: Är 12*12 lika snyggt? Vet du hur många Lo:sar som får plats som mest?
    Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Men jisses vad ni skrivit tjejer!! Tar ju en halv evighet att läsa igen ju!!

Loppan har ju ett hästminne, det är ju helt klart...

Vem det nu var som skulle kolla BG:s oh baby girl, så älskar jag de papprena och lo:sarna blir så himla fina och tjejjiga så det inte är klokt. Love!!

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket