Inlägg från: bitte71 |Visa alla inlägg
  • bitte71

Scrapträsket

Johannapanna: jag har gjort en, fast det var den andra LO:n jag gjorde så jag vill egentligen inte kännas vid den nu Generad *vill göra om*...

Fnyz: ja, sagomamma är supersnabb: jag beställde igår och fick idag! Så du har säkert ett paket imorgon!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • bitte71

Ok, ni som har lite olika stansar: vilka tycker ni man har mest användning för och är mest prisvärda? Jag funderar på att köpa en hörnstans och den där retroblomman + lite blad kanske?
    Jag köpte en liten hjärtstans precis när jag började scrappa men den har jag knappt använt alls
    Vad har ni andra för stansar?

• bitte71

lillvilda: kan inte så mkt om laminering men står det inget på produkten så är det förmodligen inte syrafritt. Vet ej om det finns sådana plastfickor - men ngn annan härinne kanske kan hjälpa dig?

• bitte71

God kväll...

Cheri: så himla söta bodiesarna (stavas det så?) var!

Nu har jag också gjort en dubbel-LO, med några av korten från förlossning/BB. Välkomna in att titta, risa och rosa gärna!

• bitte71

Billabong: om du menar här i inlägget eller? Då går du in i ditt galleri, förstorar bilden du vill visa, högerklickar och väljer kopiera (eller kortkommando ctrl+c). I inlägget sedan trycker du ctrl + v, alternativt högerklickar och väljer klistra in (det blir samma sak). Klart!   Tack för berömmet förresten!

• bitte71

Billabong: nu såg jag att du hade ställt en fråga till mig också tidigare - ursäkta att jag inte såg det *förvirrad och trött* Den texten är gjord av Basic Greys stickers (Baby girl-serien)!

Tack för era snälla ord om dubbel-LO:n, vad glad jag blir...
    Ha en bra kväll allihop, nu ska jag nog fortsätta följa schlagerfestivalen *Heja Sverige* (fast jag ska rösta på monstren från Finland )

• bitte71

längtans tider: för att få kanterna att se brända ut använder sig nog de flesta av fluid chalk som man stryker längs kanten. Sedan förvarar jag mina LO:s i plastfickor "rygg mot rygg" så att säga (två stycken i varje plastficka) som jag har i ett stort album.

Vad roligt att du ska börja scrappa - du kommer nog oxå snrt att fastna i träsket!

• bitte71

Loppan79: rent spontant så var min första tanke att jag nog skulle gjort en BOM, lite roligt att se hur andra uppfattar en! Och väldigt personligt också, men det är nog vad jag skulle gjort!

• bitte71

Hej hej Jenn79 *vinkar igenkännande från decembertråden*!
    Jag använder fluid chalk till alla mina LO:s nu, kan inte leva utan dem! Har flera olika bruna nyanser, charcoral (heter den väl den där svarta?) och nån grön och röd också! Jag har använt dem till att stämpla också, fast mest till kanter.

Trollmossan: jag använder mina stämplar rätt mycket, har två stycken set: Jersey LC och Misunderstood. Funderar på att köpa det där mixade setet också! Sedan använder jag stickers och på någon LO har jag använt jigsaw (heter det väl - bokstäver som är utstämplade i hård kartong?). Skriva ut från datorn  gör jag nästan aldrig, förutom på en del journaling. Rubons har jag också och så mina magnetstämplar som är toppenbra!

• bitte71

Mystjejen: jag köpte mina på Brunssons men då har jag den affären här i stan. Annars finns det som Cia sade på de flesta scrapaffärer på nätet!

Såg att ni diskuterade akrylfärg på CO, jag köpte faktiskt några tuber i går där och de kostade 39 kronor tuben. Nu kunde jag inte utläsa om de var syrafria, men det hoppas jag. När jag tittade på Making Memories akrylfärg så stod det ju inte på dem heller att de var syrafria och de använder jag ju titt som tätt?

Jag vill också ha mixed alfabetet * surar och försöker förtränga att jag inte har några pengar efter att ha budat in massa scrapgrejer på Tradera OCH beställt en hel hög med smågrejer på Scraproom*

Svar på tråden Scrapträsket