Inlägg från: Sagomamma |Visa alla inlägg
  • Sagomamma

Scrapträsket

Nja, de tar ju helt enkelt slut... De räcker iofs lääänge, men tills sit tar färgen slut... Man kan klart fylla på dem igen, men jag vet inte... De är ju inte jättedyra (22 , så jag hade inte gjort det tror jag... men det är ju jag

• Sagomamma

Fluid chalks är som det låter på namnet, mer "blöta" liksom , medans torrchalks är torraCool! Torrchalks är använder man mer att färglägga om man stämplat tex (som ögonskugga ungefär) och fluid använder man på t ex foamstamps eller för att färga kanter på papper osv. (Det kan man även använda akrylfärg till och använda sig av foambrushes för att lägga på)

Fluid chalks använder man precis osm det är, man drar liksom med själva dynan mot papperskanten, eller duttar man bara på direkt på foamstampsen. (Glöm inte skölja av ordentligt efteråt bara)

• Sagomamma

Gillar heller inte album som inte är postbound, då måste man ju planera och jag gillar att scrappa det jag för tillfället har "lust" med liksom

Många har frågat var de andra brukar handla, och jag drömde i natt att jag tipsade här inne om var JAG ju självklart handlarFörvånad (ni som hänger här "jämt" vet ju varför jag drömmer mardrömmar om detta *S*)...

• Sagomamma
    timmerbacka skrev 2006-05-29 13:04:06 följande:
    Behöver inspiration....något som passar till "bada"........ska på scrapp-mara på lördag..men vill ha lite idéer till dess..så man inte sitter 12 timmar som ett fån & inte får ngt gjort.
    Vad tror du om detta pappret?:

Karen Foster - Whirlpool
  • Sagomamma

Foamstampsmixen är ju hur snygg som helst i verklighetenRäcka ut tungan, har dem i min ägo nu, och jag bara lääängtar efter att få använda dem

• Sagomamma

Jo79:

Har inte provat än, men vänta bara tills ikväll, då ska jag tokprova!

Tror att det kan vara ganska bekvämt faktiskt, hittills har jag använt vit akrylfärg när jag foamstampat vit text, men det är ju ganska bökigt ändå. Chalksen är mycket lättare att foamstampa tycker jag...

• Sagomamma
    bitte71 skrev 2006-05-30 12:59:15 följande:
     Var och varannan dag plingar det på dörren: då är det brevbäraren som säger med sur min: "Ja, det var paket idag som inte går ner i brevlådan"  (alltså paket med 30x30-papper som jag ibland budar in på Tradera och ibland handlar från scrapbutiker).
    Alltså, man betalar ju faktiskt EXTRA för skrymmande, och det är ju för att man inte kan få ner paketen i lådorna! Du råkar bara en ha en trist bekväm brevbärare!

Med dom vita chalken planerar jag att stämpla foamstampstitlar! (vem var det nu som frågade...?*bläddrat för snabbt* ) och det ska bli sååå snyggt!
  • Sagomamma

Mella72:

OJOJ, vilket bra erbjudande! Då måste man ju bara handla upp sig på massor av bra förvaring! TACK för tipset!!!

• Sagomamma
    Jo79 skrev 2006-05-30 07:14:39 följande:
    M-M!! Var inne på scrapbookbutiken och kollade, och där fanns ju massa nya grejer!! Är ganska så sugen på mixade foamalfabetet och den vita chalken.... Sagomamma, har du provat vit chalk? Blir det snyggt? Måste nog dock vänta med att beställa tills jag fått de andra paketen jag beställt.... har ju glömt vad jag beställde!! Mamma till KaramEllen
    Huuur kan du glömma en sån sak, hädare Skrikandes
  • Sagomamma
    Loppan79 skrev 2006-05-31 13:16:04 följande:
    Det är Meli, Sagommama och Bejbi78 som har egna butiker (ni får hojta till om ni inte vill att jag skriver så)
    Ja, inte gör det mig något! Skriv du bara ut hela adressen, gör ingenting alls!OskyldigHemlis
Svar på tråden Scrapträsket