• Anonym (student)

CSN fråga.

jag ska börja studera och jag saknar inkomst. Har tänkt söka CSN bidrag men det bidraget är bara ca 900 kr så det är inget jag kan leva på. Vill undvika att söka CSN lån eftersom jag inte kan betala tillbaka lånet och jag vill absolut inte få några skulder. Kan jag få socbidrag istället för CSN lån när jag studerar eller kommer soc kräva att jag söker CSN lån istället eftersom jag studerar?

• Svar på tråden CSN fråga.
  • Tiina87
    möjligt skrev 2019-02-17 21:54:46 följande:

Deltid är ett samlingsnamn för allt som inte är heltid

10% 15% 50% 80% är alla deltid

Att 50% även kan benämnas halvtid ändrar inte att det är deltid

Ska man ha csn så kan man studera på minst halvtid, dvs 50%.
  • Tiina87
    Anonym (går) skrev 2019-02-17 22:01:48 följande:

Haha är du så bräcklig att du inte klarar av att erkänna att du har fel och nu vill låtsas som att du har bråkat med mig i fem miljoner år för att jag avrundade upp typ 100 kr från cirka 8900 upp till 9000? Alltså om det får dig att förstå att du hade fel utan att behöva erkänna det rakt ut och du äntligen kan sluta tjafsa så visst. Vi kan köra på det. 

Och jo 50% är deltid. "Deltid 50%" är exakt vad CSN kallar det i dokumentet. Men ja jag vet, du vet självklart bättre än CSN det är dom som har fel lol. 

Du vägrar att bevisa att du har fel. CSN som har fel? Det tror jag inte.
  • möjligt
    Tiina87 skrev 2019-02-17 22:06:21 följande:

Ja?

Det står att standardkalkylatorn inte stämmer förde högre bidragen. Då verkar det väl som en ganska olämplig källa till ?bevis? i det här fallet?
  • Anonym (går)
    Tiina87 skrev 2019-02-17 22:08:05 följande:
    Du vägrar att bevisa att du har fel. CSN som har fel? Det tror jag inte.
    Nej CSN har inte fel. Men det är vad du hävdar. Jag har skrivit vad du skriver in i kalkylatorn för att få fram "Hösten 2019 kan du totalt få 8 920 kr för 10 veckor.". 

Och jag tvivlar på att kalkylatorn visar olika resultat för samma faktorer när du skriver in dom vilket enbart kan betyda att du inte ens testat då du redan vet om att du har fel och bara tänker fortsätta bråka tills jag tröttnar så du aldrig behöver erkänna det. Eller så har du testat och fått samma resultat men vägrar erkänna det av samma anledning. 

Förstår inte vad du får ut från att lura ts och andra stackare som behöver få veta korrekta siffror. 
  • möjligt
    Tiina87 skrev 2019-02-17 22:06:51 följande:

Ska man ha csn så kan man studera på minst halvtid, dvs 50%.

Du skrev: 50% är inte deltid utan halvtid! Det är rätt stor skillnad på deltid och halvtid.

Jag poängterar bara att 50% också är en form av deltid. Liksom 15% är deltid, helt orelaterat till CSN. Dvs jag anmärker på din språkliga miss som leder dig helt fel i detta

Du uppvisar just nu brister i ganska elementär matematik, läsförståelse och grundläggande logisk slutledningaförmåga. Mitt förslag är fortsatt att du nog bör gå och lägga dig
  • Tiina87
    Anonym (går) skrev 2019-02-17 22:16:47 följande:

Nej CSN har inte fel. Men det är vad du hävdar. Jag har skrivit vad du skriver in i kalkylatorn för att få fram "Hösten 2019 kan du totalt få 8 920 kr för 10 veckor.". 

Och jag tvivlar på att kalkylatorn visar olika resultat för samma faktorer när du skriver in dom vilket enbart kan betyda att du inte ens testat då du redan vet om att du har fel och bara tänker fortsätta bråka tills jag tröttnar så du aldrig behöver erkänna det. Eller så har du testat och fått samma resultat men vägrar erkänna det av samma anledning. 

Förstår inte vad du får ut från att lura ts och andra stackare som behöver få veta korrekta siffror. 

Nej, varken jag eller csn har fel. Och nej, jag har aldrig hävdat att han har fel.

Jag har bevisat vad man får för 10 veckor på 100% med tillägsbidraget på 75%.

Här är vad man får för 10 veckor på 50% med tilläggsbidraget.

Du hävdar fortfarande 9000kr men du kan inte bevisa det...

Jag har angett helt korrekta siffror. Det är du som förskönar sanningen genom att ange siffror som inte är korrekta.
  • Anonym (student)

Snälla sluta bråka i min tråd. Vill ni prata om saker som inte hör till tråden får ni ta det i någon annan tråd

• Tiina87
    möjligt skrev 2019-02-17 22:16:24 följande:

Det står att standardkalkylatorn inte stämmer förde högre bidragen. Då verkar det väl som en ganska olämplig källa till ?bevis? i det här fallet?

Det fakta ändå. Men nej, det är inte mitt ändå bevis.
  • Anonym (går)
    Tiina87 skrev 2019-02-17 22:27:52 följande:
    På vilket sätt är jag "helt slut i huvudet"? Jag har ju bevisat alla mina siffror som är korrekta. Det har inte anonym (går) gjort...
    Lol du har lagt upp en massa felaktiga siffror. Först med både fel kalkylator och fel faktorer, sedan rätt kalkylator med fel faktorer. Som om jag sa att 5 äpplen kostar 10 kronor och du la upp en källa om hur 7 äpplen kostar 13 kr och jag därför har fel. Absurt.

Om du lovar att erkänna hur fel du har och be om ursäkt för din ignorans kan jag absolut lägga upp bilder på mitt bidrag haha. 
  • Tiina87
    Anonym (går) skrev 2019-02-17 22:36:41 följande:

Lol du har lagt upp en massa felaktiga siffror. Först med både fel kalkylator och fel faktorer, sedan rätt kalkylator med fel faktorer. Som om jag sa att 5 äpplen kostar 10 kronor och du la upp en källa om hur 7 äpplen kostar 13 kr och jag därför har fel. Absurt.

Om du lovar att erkänna hur fel du har och be om ursäkt för din ignorans kan jag absolut lägga upp bilder på mitt bidrag haha. 

Nej, alla mina siffror är helt korrekta. Till skillnad från dina. Och nej, varken fel kalkylator eller fel faktorer.

Spelar ingen roll, du kommer aldrig lägga upp ditt "bevis" eftersom det då bevisar att du har fel.
Svar på tråden CSN fråga.