• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2019-12-12 13:26:31 följande:

jag hade glad gubbe fredag, lördag och söndag :o.. men de billiga äl-testerna var super duper starkt på lördag, så jag tror inte söndagen stämde... Vi myste till de både fredag, lördag & natten mot Måndag iaf :) 

Jag tänkte försöka hålla mig till Onsdag iaf.. :) ifall de tagit sig så är det ju iaf v3+3 eller nåt? :D

Ok jag bytte till digatal äl test för jag tyckte de billigare var svåra att tyda för det kändes som om jag hade stegring i flera dagar, va bra att ni kunde få till det under några dagar :) vi myste lör o söndag så hoppas att det ska räcka :) Jag försöker räkna ca 7-9 dagar efter äl o börja testa då. Håller tummar o tår för oss nu vore världen bästa julklapp om man plussade nu :)
  • okheei
    Anonym (Li) skrev 2019-12-12 14:27:21 följande:
    Ok jag bytte till digatal äl test för jag tyckte de billigare var svåra att tyda för det kändes som om jag hade stegring i flera dagar, va bra att ni kunde få till det under några dagar :) vi myste lör o söndag så hoppas att det ska räcka :) Jag försöker räkna ca 7-9 dagar efter äl o börja testa då. Håller tummar o tår för oss nu vore världen bästa julklapp om man plussade nu :)
    Håller med dig, kan inte bli en bättre julklapp :D 
  • Nilee84

Såg diskussionen kring Ovitrelle, min gyn ville inte ge det för än han sett att jag inte fick ÄL, han nämnde risk för överstimulering och att det kan slita (?) på slemhinnan. Nu har jag fått svar på progesteron/ÄL-blodprov och det är 41. Får inte tag i läkaren men har googlat mig fram till att mer än 20 betyder ÄL. Stämmer? Någon som vet?

• okheei
    Nilee84 skrev 2019-12-13 14:43:43 följande:

Såg diskussionen kring Ovitrelle, min gyn ville inte ge det för än han sett att jag inte fick ÄL, han nämnde risk för överstimulering och att det kan slita (?) på slemhinnan. Nu har jag fått svar på progesteron/ÄL-blodprov och det är 41. Får inte tag i läkaren men har googlat mig fram till att mer än 20 betyder ÄL. Stämmer? Någon som vet?

Jag hade 31 på det provet o det betydde att jag hade haft äl, så det borde betyda samma för dig :) 
  • Anonym (Li)
    Nilee84 skrev 2019-12-13 14:43:43 följande:

Där ser man vrf många överväger det där med att ge ovitrelle. Det kan mkt väl stämma för annars hade alla fått det.
  • Anonym (Li)

Jag kom att tänka på en sak, hur e det med alkoholintag när man försöker att bli gravid kan man unna sig ett glas vin eller ska man helst hoppa över det? Jag tänker med nu till helgen eftersom jag nu har haft äl o man vet aldrig liksom?

• okheei
    Anonym (Li) skrev 2019-12-13 16:58:34 följande:

Jag kom att tänka på en sak, hur e det med alkoholintag när man försöker att bli gravid kan man unna sig ett glas vin eller ska man helst hoppa över det? Jag tänker med nu till helgen eftersom jag nu har haft äl o man vet aldrig liksom?

Jag personligen hade inte tagit nåt, men sen vad som är rätt och fel är väl upp till var och en. :) 
  • Anonym (Li)

[quote=80097405][quote-nick]okheei skrev 2019-12-13 19:44:46 följande:[/quote-nick]Jag personligen hade inte tagit nåt, men sen vad som är rätt och fel är väl upp till var och en. :) [/quote

Det här är så svårt man vill liksom kunna ha roligt o man tänker att lite alkohol skadar inte, sen tänker jag ifall detta skulle vara gången jag e gravid och vara dåligt för fostret. :/

• emphz

Jag slutade med all alkohol när vi bestämde oss för att försöka. Man får ju inte dricka under en graviditet, så även om jag inte tror det skadar om man dricker ett glas vin strax efter äl så var de inte värt det för mig. Lika bra och vänja sig ifall det nu blir ett plus.

Jag drack iofs typ aldrig alkohol innan, så för mig blev det i princip ingen skillnad.
  • emphz

Jag slutade med all alkohol när vi bestämde oss för att försöka. Man får ju inte dricka under en graviditet, så även om jag inte tror det skadar om man dricker ett glas vin strax efter äl så var de inte värt det för mig. Lika bra och vänja sig ifall det nu blir ett plus.

Jag drack iofs typ aldrig alkohol innan, så för mig blev det i princip ingen skillnad.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?