• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Anonym (Li)
    oshark skrev 2019-12-07 17:49:48 följande:

Blåsorna brukar spricka och släppa ägget när de är över 20 mm. Och de växer i genomsnitt 2 mm per dag tror jag. Så kan vara, om du precis testat i början av din LH-stegring, eftersom man oftast får ÄL inom 24-48h från positivt test.

Ok det kan mycket väl stämma, jag testade idag igen o fick smilisen igen. Så jag hoppas på att äl ska ske nu.
  • Anonym (Li)
    miccckis skrev 2019-12-08 17:42:54 följande:

Hej! Jag hoppar in i tråden Jag avslutade min första kur med letrozol i torsdags. Har vul på fredag. Har en "mild pco". Läkaren säger att det inte ska ha någon betydelse då jag har förmodad egen öl enligt test och blodprov, men att det inte är fel att prova med hormoner.

Hoppas att det här ska hjälpa oss. Vi har försökt i två år. Blivit gravid en gång som slutade i missfall i vecka 8.

Välkommen :) beklagar ditt missfall, jag har oxå egen äl men min läkare sa att letr kan hjälpa på vägen.
  • oshark
    Anonym (Li) skrev 2019-12-08 20:06:54 följande:

Ok det kan mycket väl stämma, jag testade idag igen o fick smilisen igen. Så jag hoppas på att äl ska ske nu.

Håller tummarna!
  • Anonym (Li)
    oshark skrev 2019-12-09 10:23:12 följande:

Håller tummarna!

Tack :)
  • minnie768

Nu har jag varit på VUL och äggledarundersökning. Vet inte om magen reagerar på värktabletterna jag tog innan, antibiotikatabletterna jag fick på mottagningen, eller på undersökningen men jösses så illamående jag är  nu.. hua!

Men VUL gick bra, slemhinnan var fin och har en äggblåsa på vänster sida som är 18 mm och en på 14 mm på höger. Äl förmodas komma inom några dagar vilket stämmer bra med föregående månad.
    Äggledarundersökningen såg också bra ut, bra flöde i ledarna så hon trodde inte det hade varit stopp där. Blandade känslor, på ett sätt hade det vart "skönt" att det var stopp, då hade det funnits en "anledning" att det inte tatt sig..
    Fick ingen ovitrelle, hon tyckte inte det var nödvändigt :/ så vi kommer förmodligen inte kunna ligga på äl utan bara innan pga vi åker bort på torsdag.
    Ang remissen till ivf så vill läkaren träffa min sambo först vilket jag ändå kan förstå, det blir först i nästa cykel :( Så ytterligare en månad fram pga de har stängt över helgerna...

Då är det bara den eviga väntan kvar...

Hur går det för alla andra??

• Clemmentina
    minnie768 skrev 2019-12-10 08:55:39 följande:

Nu har jag varit på VUL och äggledarundersökning. Vet inte om magen reagerar på värktabletterna jag tog innan, antibiotikatabletterna jag fick på mottagningen, eller på undersökningen men jösses så illamående jag är  nu.. hua!

Men VUL gick bra, slemhinnan var fin och har en äggblåsa på vänster sida som är 18 mm och en på 14 mm på höger. Äl förmodas komma inom några dagar vilket stämmer bra med föregående månad.

Äggledarundersökningen såg också bra ut, bra flöde i ledarna så hon trodde inte det hade varit stopp där. Blandade känslor, på ett sätt hade det vart "skönt" att det var stopp, då hade det funnits en "anledning" att det inte tatt sig..

Fick ingen ovitrelle, hon tyckte inte det var nödvändigt :/ så vi kommer förmodligen inte kunna ligga på äl utan bara innan pga vi åker bort på torsdag.

Ang remissen till ivf så vill läkaren träffa min sambo först vilket jag ändå kan förstå, det blir först i nästa cykel :( Så ytterligare en månad fram pga de har stängt över helgerna...

Skönt att allt gick bra även om illamående aldrig är kul! Spännande med två ägg på G...kan ju bli tvillingar då. ;) Ägget på 18 mm kanske släpper på torsdag. Ni får tajma med sex på torsdag morgon och hoppas det räcker. Hellre sex innan ägglossning sägs det. Spermierna kan ju leva upp till en vecka. Förstår att de vill träffa din sambo innan remiss för ivf.

Jag har bim på fre/lör. Börjar få mensvärk nu. Vet att man vi kan få det även vid graviditet men det känns som mensen är på väg. Uppstartsmöte för ivf inom kort!
  • Felicia3
    Lunne skrev 2019-12-06 15:26:09 följande:

Du kanske kan boka uppföljning för Cytotec (Då de kollar att allt är ute) via Landstinget och prata om Letrozol direkt med den läkaren?

Tack <3

Vi har valt att testa hemma.de kollar inte om allt är ute,enbart om gravtestet skulle vara positivt så gör de ultraljudskoll. vi har 1 h till sjukhus så onödigt att åka dit för bara ett gravtest om det nu skulle se bra ut,kan dessutom inte köra själv.Hitills har vi inte fått prata med ngn om hjälp via landstinget låter som om vi inte ska få det.vi ska skicka in journalkopior från livio till landstingets fertilitetsklinik iaf.försöka få hjälp.
  • minnie768
    Clemmentina skrev 2019-12-10 09:12:06 följande:
    Skönt att allt gick bra även om illamående aldrig är kul! Spännande med två ägg på G...kan ju bli tvillingar då. ;) Ägget på 18 mm kanske släpper på torsdag. Ni får tajma med sex på torsdag morgon och hoppas det räcker. Hellre sex innan ägglossning sägs det. Spermierna kan ju leva upp till en vecka. Förstår att de vill träffa din sambo innan remiss för ivf.

Jag har bim på fre/lör. Börjar få mensvärk nu. Vet att man vi kan få det även vid graviditet men det känns som mensen är på väg. Uppstartsmöte för ivf inom kort!
    Nä det är inge roligt. Nu har jag knaprat i mig en tablettask så illamåendet har lugnat sig lite :P Ja det blir sex ikväll, imorgon kväll och torsdag morgon. Nämnde det för läkaren att vi skulle åka iväg, hon sa att vi skulle smita in på en toa någonstans. haha! Ja vem vet, skulle det bli tvillingar är de också <3-ligt välkomna!
    Förstår också att de vill träffa honom innan remiss skickas, blir bara så dumt, ångrar att jag inte ringde kliniken och frågade om det tidigare..

Jag hoppas verkligen att du har fel! Du har inte känt något annat annorlunda jämfört med tidigare månader? Måste ändå kännas skönt att ni snart har uppstartsmöte?!
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2019-12-10 08:55:39 följande:

Jag tänkte lite som dig efter älspolning när allt såg bra ut men till slut kändes det skönt att allt såg bra ut så försök o tänk på det positiva att det inte är något fel. Spermierna lever i några dagar så vem vet det kanske tar sig ändå håller tummarna :)
Svar på tråden Letrozol - följas åt?