• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • minnie768
    Anonym (Li) skrev 2019-12-10 15:18:55 följande:
    Jag tänkte lite som dig efter älspolning när allt såg bra ut men till slut kändes det skönt att allt såg bra ut så försök o tänk på det positiva att det inte är något fel. Spermierna lever i några dagar så vem vet det kanske tar sig ändå håller tummarna :)
    Det är faktiskt helst sant, så länge inte äl blir så sent som lör/sön ska jag försöka att inte oroa mig för mycket. Och det tror jag inte att den blir, den bör bli på tosdag :) Tack! <3
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2019-12-10 15:30:04 följande:

Det är faktiskt helst sant, så länge inte äl blir så sent som lör/sön ska jag försöka att inte oroa mig för mycket. Och det tror jag inte att den blir, den bör bli på tosdag :) Tack! <3

Gör du äl test?
  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2019-12-10 09:35:53 följande:

Nä det är inge roligt. Nu har jag knaprat i mig en tablettask så illamåendet har lugnat sig lite :P Ja det blir sex ikväll, imorgon kväll och torsdag morgon. Nämnde det för läkaren att vi skulle åka iväg, hon sa att vi skulle smita in på en toa någonstans. haha! Ja vem vet, skulle det bli tvillingar är de också <3-ligt välkomna!

Förstår också att de vill träffa honom innan remiss skickas, blir bara så dumt, ångrar att jag inte ringde kliniken och frågade om det tidigare..

Jag hoppas verkligen att du har fel! Du har inte känt något annat annorlunda jämfört med tidigare månader? Måste ändå kännas skönt att ni snart har uppstartsmöte?!

Haha, ja varför inte? ;) Nöden har ingen lag. Det är verkligen lätt att vara efterklok. Mycket jag hade gjort annorlunda om jag hade vetat.

Det känns ungefär som det brukar. Enda skillnaden är att jag nästan inte haft ömma bröst över huvud taget (vilket jag brukar ha mellan äl och mens). Känns jätteskönt med mötet nu innan jul, vill ha en plan framåt.
  • minnie768
    Anonym (Li) skrev 2019-12-10 17:50:32 följande:
    Gör du äl test?
    Ja det gör jag, var en fin stegring redan igår em, hoppas på ännu bättre nu idag.
    Clemmentina skrev 2019-12-10 20:59:49 följande:
    Haha, ja varför inte? ;) Nöden har ingen lag. Det är verkligen lätt att vara efterklok. Mycket jag hade gjort annorlunda om jag hade vetat.

Det känns ungefär som det brukar. Enda skillnaden är att jag nästan inte haft ömma bröst över huvud taget (vilket jag brukar ha mellan äl och mens). Känns jätteskönt med mötet nu innan jul, vill ha en plan framåt.
    Nä men eller hur?! Vi får väl se vad vi kan få till, haha. Det håller jag verkligen med om! Hade man vetat i förväg hur allt skulle gå hade man gjort en hel del annorlunda....
    Det var ju en av skillnaderna jag kände förra månaden, att jag hade ömma bröst några dagar mellan äl och bim. Då såg jag ju det som ett gott tecken att det kanske var en grav på g.. Nu vet jag ju att det inte var så..
    Det förstår jag! Tycker allt känns så mycket lättare när man har en plan, och något att "se fram emot" om du förstår vad jag menar. Nu försöker vi fokusera på denna cykeln, sen att få iväg ivf-remissen sen kommer det nog inte hända så mycket mer förutom letron och nya cykler eftersom letron fungerar bra på mig.. Vi kommer ju inte komma in för inskrivningssamtal för ivf förrän efter sommaren.
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2019-12-11 09:31:38 följande:

Ja det gör jag, var en fin stegring redan igår em, hoppas på ännu bättre nu idag.Nä men eller hur?! Vi får väl se vad vi kan få till, haha. Det håller jag verkligen med om! Hade man vetat i förväg hur allt skulle gå hade man gjort en hel del annorlunda....

Det var ju en av skillnaderna jag kände förra månaden, att jag hade ömma bröst några dagar mellan äl och bim. Då såg jag ju det som ett gott tecken att det kanske var en grav på g.. Nu vet jag ju att det inte var så..

Det förstår jag! Tycker allt känns så mycket lättare när man har en plan, och något att "se fram emot" om du förstår vad jag menar. Nu försöker vi fokusera på denna cykeln, sen att få iväg ivf-remissen sen kommer det nog inte hända så mycket mer förutom letron och nya cykler eftersom letron fungerar bra på mig.. Vi kommer ju inte komma in för inskrivningssamtal för ivf förrän efter sommaren.

Ohh spännande hoppas ägget släpper nu innan ni åker iväg, så är det bara att vänta på bim.
  • Anonym (Li)

Hur går det för alla här på tråden? Vilken dag är ni på? Jag själv är på cd 20 enligt ältesterna så borde jag ha haft äl söndag kväll eller måndag morgon. Tyvärr så har jag blivit sjuk oxå o ligger med feber så jag hoppas att detta inte ska påverka det hela negativt :(.

• emphz
    Anonym (Li) skrev 2019-12-11 12:35:12 följande:

Hur går det för alla här på tråden? Vilken dag är ni på? Jag själv är på cd 20 enligt ältesterna så borde jag ha haft äl söndag kväll eller måndag morgon. Tyvärr så har jag blivit sjuk oxå o ligger med feber så jag hoppas att detta inte ska påverka det hela negativt :(.

Sägs ju att det är positivt att vara sjuk kring äl. Jag var magsjuk när jag hade ägglossning, vi valde köra på ändå pga letrozol och gonal f behandling, inte så man bara vill avbryta. Är i v36 nu hehe :)
  • okheei
    Hej, jag är på dag 21 i cykeln, fick glad gubbe i Fredags den 6 December på dag 16 i cykeln, så det blir väl äl+5? Har BIM 22 December, så det är denna eviga väntan just nu :)
  • minnie768
    Anonym (Li) skrev 2019-12-11 12:35:12 följande:

Jag har också hört att det ska vara positivt att vara sjuk i samband med äl :) Då fokuserar kroppen mer på att försöka motarbeta sjukdomen i stället för att stöta bort det förhoppningsvis befruktade ägget. :)

Jag inväntar äl vilket dag som helst. VUL igår visade en fin blåsa på 18mm på höger och 14mm på vänster.
    Anonym (Li) skrev 2019-12-11 12:25:23 följande:
    Ohh spännande hoppas ägget släpper nu innan ni åker iväg, så är det bara att vänta på bim.
    Ja det hoppas jag också! :).
  • Anonym (Li)
    emphz skrev 2019-12-11 12:41:32 följande:

Sägs ju att det är positivt att vara sjuk kring äl. Jag var magsjuk när jag hade ägglossning, vi valde köra på ändå pga letrozol och gonal f behandling, inte så man bara vill avbryta. Är i v36 nu hehe :)

Ohh va roligt att höra att Ni lyckades grattis när e du beräknad? :)
Svar på tråden Letrozol - följas åt?