• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Vicktoria88
    AnnaLinnea87 skrev 2019-12-25 20:14:47 följande:

På julafton tog jag ett tidigt test och fick vårt plus. Finaste julklappen ??????????. Efter 2,5år av försök och två missfall i bagaget så tog det sig på 4:e försöket med letrozol (3:e med dubbeldos). Nu hoppas vi bara att vi får behålla det. Vi hade redan inbokat vul den 27/1 så då ska vi se om allt ser bra ut. Vet att det var en del andra som hade bim runt den 24:e. Hoppas ni också fick era plus ????

Grattis, vad kul, vilken julklapp! <3
  • AnnaLinnea87
    Lunne skrev 2019-12-27 18:29:29 följande:

Grattis! Vad roligt att ni fick veta precis till jul också :) Har du räknat ut när BF blir?

Med app så blir det sista aug men då jag lh stegringen skedde senare än vad den brukar så tror jag runt 5 sep :)
  • AnnaLinnea87
    bonzo skrev 2019-12-27 22:21:47 följande:

Grattis! Vad roligt att letrozolen fungerade för er! Ger oss andra hopp :) Åt du dubbeldos tre månader i rad?

Tack <3 Första kuren var enkeldos och då var det ingen blåsa som växte så gyn sa att de inte räknade den som ett försök. Höjde dosen till 2 tabletter och på tredje omgången av dubbeldos så tog det sig! Dock hade vi bara sex två dagar innan lh positivt test och på dagen som lh testet visade positivt samt två dagar efter så vet inte om det gjorde ngt att vi bara körde varannan dag. För oss blev det mer ?härligt? sex med varannan dag och inte så påtvingats och okul sex som det blivit på 2,5 år av försök. Hoppas ni också får ett plus snart!

Kram
  • Clemmentina
    AnnaLinnea87 skrev 2019-12-25 20:14:47 följande:

På julafton tog jag ett tidigt test och fick vårt plus. Finaste julklappen ??????????. Efter 2,5år av försök och två missfall i bagaget så tog det sig på 4:e försöket med letrozol (3:e med dubbeldos). Nu hoppas vi bara att vi får behålla det. Vi hade redan inbokat vul den 27/1 så då ska vi se om allt ser bra ut. Vet att det var en del andra som hade bim runt den 24:e. Hoppas ni också fick era plus ????

Stort grattis! :)
  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2019-12-23 11:28:35 följande:

Nope..inget test. Jag känner verkligen INGENTING! Plus att jag hade lite bråttom imorse, tar kanske ett test imorgon.. Tänker att äl uteblivit eller var senare än vanligt, känns lättare att hålla fast vid den tanken är att hoppas för mycket på ett plus :/

Hur går det för dig? :)
  • okheei

Här blev det inget pluss, mensen kom på julafton tyvärr. Tog sista tabletten av letrozol idag enkeldos 3 kuren. :) nu är de den eviga väntan på ägglossning. Funderar på om jag ska köra en månad utan tester och se om de hjälper och inte stressa så över när man måste mysa till det utan bara köra på när lusten finns :)

• vinter2019

Hur mycket samlag har ni under er ägglossning med Letrozol för er som blivit gravida ? Jag tycker de är jätte svårt att veta då mitt ägglossningstest visar positivt i 4 dagar så vet jag inte riktigt när de släpper

• Anonym (Li)
    okheei skrev 2019-12-30 09:03:24 följande:

Här blev det inget pluss, mensen kom på julafton tyvärr. Tog sista tabletten av letrozol idag enkeldos 3 kuren. :) nu är de den eviga väntan på ägglossning. Funderar på om jag ska köra en månad utan tester och se om de hjälper och inte stressa så över när man måste mysa till det utan bara köra på när lusten finns :)

Åhh va trist men det bara gå vidare och börja om. Jag kan inte låta bli o inte testa eftersom jag ska testa lutinus (progestron vaggisar) denna cykel och hoppas på att det ska hjälpa. Men känner du att du blir stressad Så skulle jag låta bli och bara köra när lusten kommer som du säger håller tummarna för oss, när brukar du få äl med letr?
  • Nicciz
    okheei skrev 2019-12-30 09:03:24 följande:

Exakt samma för mig, mens 24 dec och sista Letrozol idag. Får ÄL dag 15 om 8 dagar. Väntan är olidlig! Vi tänker köra varannan dag efter att ha kört varje dag runt äl det sista året. Jag orkar inte mer
  • Anonym (Li)

Jag känner att jag behöver prata av mig. Hur gör ni för att få dagarna gå medan ni väntar äl eller inväntar att gravtesta. Det känns som om jag tänker på det hela tiden och kan inte släppa det. Det känns väldigt tungt speciellt när man hör andra runt om kring som lyckas fr första försöket eller blir spontan gravida o gör abort och här sitter man o skulle göra vad som hest för att få det efterlängtade plusset o barn. Ibland undrar jag oxå om jag nånsin kommer att få barn efter alla dessa misslyckade försöken. Jag vet att man inte borde tänka så och att man ska försöka tänka positivt men det är vääldigt jobbigt.

Svar på tråden Letrozol - följas åt?